Tråden om: #92 Teemu Laine

Instämmer! Han är även grymt stark utmed sargen. Väldigt svår att ta pucken ifrån och kan hålla undan motståndarna på ett bra sätt. Han har steppat upp där, förr kunde man se honom snubbla till ibland och tappa puck men nu är han mycket säkrare.

instämmer med er bägge, han är verkligen på rätt plats vid rätt tillfälle och fan vad hårt han skjuter, tycker jävligt synd om Karlskrona killen som fick hans skott på knät, någon som vet om han kan gå ännu?

Han verkar ha gjort sig av med teflonet på bladet denna säsongen med! :slight_smile: Klart bättre än förra året.

Håller med alla föregående inlägg. Är det nånting han skulle kunna förbättra så är det att lägga fler puckar på mål i PP, det blir väldigt mycket åka runt,runt utanför boxen och inget händer. I övrigt gör han det grymt.

Laine har bara varit inne på ett enda baklängesmål hittills på hela säsongen. Ingen annan i toppen av plus/minus-tabellen är i närheten av det. Starkt.

Skadelistan fortsätter idag. Vad gick sönder och hur länge blir han borta!?

Såg ut som knät.

Det var knät, dom ska göra en magnetröntgen på honom men det är redan klart att han inte spelar mer innan jul.

Någon som hört vad man dragit för slutsatser om Laine efter röntgen ? Är han borta längre än till jul måste man nog tyvärr försöka hitta en ersättare på en vad jag förstår svag spelarmarknad.

hv71.se/artikel/73302/

Jag orkar inte. VÄRVA NU!

Så jävla typiskt!

Krya på dig Teemu.

Hur fungerar det egentligen när en spelare blir skadad? Får han fortfarande full ersättning eller fångas han upp av något annat?

Eftersom han är långtidsskadad så borde han fångas upp av Försäkringskassan så småningom men jag är inte säker på exakt hur det där fungerar. En stor del av lönen vi betalar till Laine kommer frigöras under en period i alla fall.

Jag har för mig att det i stora drag funkar så här: Under de 14 första sjukskrivningsdagarna tar arbetsgivaren, dvs HV71, hela kostnaden. Därefter tar FK sin del av ersättningen. Där finns ju dock ett tak för hur mycket ersättning man betalar ut. En hockeyspelares lön är skyhögt över detta tak, så den kostnaden ligger fortfarande på HV. Efter 90 dagar går en spelarförsäkring i Folksam in och tar, i princip, hela lönekostnaden under resten av sjukskrivningen. Det borde betyda att HV inte har någon kostnad för Laine fr o m mitten på februari och till dess han blir friskförklarad.

Tack för föklaringen!

Tråkigt som tusan för Laine, HV och oss supportrar men tur iaf att det inte tar allt för myket på oss ekonomiskt.

Jättetråkigt för Laine som gjorde en kanonsäsong så länge han spelade.
Krya på dig Teemu, knyt näven och kom tillbaka starkare än någonsin!

Fan också… Laine blir inte lätt ersätta då förmodligen hade gjort sin bästa säsong i HV71 i år. grym plus minus och i år ledande målskytt. måste in en riktig hård jobbande sniper nu.

Trevligt reportage om Laine från en finsk sida.

urheilulehti.fi/jaakiekko/ma … a-maanpett

Fantastiskt bra reportage. Otroligt välredigerat och intressant.