Tråden om: #92 Teemu Laine

Nån som vet nåt om Laine? Hur går rehaben? Vågar man hoppas på en sensationell comeback i slutspelet?

Japp, Laine är så jävla arg för att han blivit skadad att han badar bastu 24/7 nu, gammal finsk läkekonst för övrigt, så det borde ge goda förhoppningar till sensationell comeback!

Vi saknar en ilsken jävel som Laine i laget. Mellanmjölk just nu. Vore drömmen om han blev frisk innan slutspelet, men så lät det ju inte.

Näm en kul att se honom i omklädningrummet!

Någon som kan komma ihåg om han ev kunde vara tillbaka till slutspelet?

Tror det är uteslutet, han opererades i december och rehaben skulle ta mellan 6-9 månader

Härlig intervju med Laine i HV-TV.
Han kommer vara som ett nyförvärv för oss nästa säsong lita på det.
[i]Intervjun med Laine: [url]http://hv71.se/artikel/80424/[/url][/i]

Teemu kämpar på:

jnytt.se/article/gladjebeske … ny-sasong/

HV71:s läkare, Jonas Kalman, är glad över framstegen som forwarden har gjort.
– Teemu är väldigt vältränad från början vilket gjorde att han kom in i rehaben på rätt sätt. Han är väldigt noggrann och sliter med sin träning. Det har gått superbra ända från operationen och framåt.
– Han har naturligtvis haft ett par inte för jätteroliga månader. Vi räknar med att han är med som vanligt med laget från det att vi återsamlas efter sommaren. Det är jättekul, det blir ju lite som ett nyförvärv, säger Kalman.

Och nummer 92 är sugen på att spela hockey igen.

Som ett nyförvärv och lekt med tanken med en hel Laine föregående säsong - minst 25-30 pinnar, topp 3, final och SM-Guld :wink:
Mycket glädjande att se ens framfart på rehaben, och lär vara minst lika snabb, enligt rykten, snabbast på rören i europa.

Träffade nyligen kung Laine på ica i Bankeryd, bor ju runt hörnet. Sonen åtta år vart generad och ingen autograf, förutom high five.
Rehabiliteringen har enligt Laine själv gått klockrent med beröm till sjukgymnasten Andreas Frostemark
och Fystränaren Johan Sandstedt. Stekhet och lyste upp när jag sa - Europas snabbaste på rören - både framåt och till botbänken.

Laine kommer att behöva tid för att hitta formen tror jag. Han har tränat fys som ett as och behöver få mer skridskovana för kunna hitta tillbaka till det tempo som vi vet han besitter.

För igår såg det segt ut. En av få i laget som inte mäkta med lagets i helhet makalösa pressspel.

“Teemu Laine kommer inte kunna spela imon”. Lillis Lundh till hvtv…

Hoppas innerligt att detta är av disciplinera skäl… Karln måste lära sig nån gång… Då sätter dom även ribban denna säsong och visar att man inte accepterar sånt beteende.

Jag håller med dig till 100% Helt rätt att markera.

Jag tror Laine är bänkad imorgon, och isf så visar tränarstaben stake att man inte kan bära sig åt hur som helst.

Vet vi om det beror på disciplinära själv eller något annat? Skada? Hans tackling gick inte till disciplinnämnden va?

Laine var loj i den första matchen mot LHC. Jag skrev det tidigare i tråden att han var en av få som inte gick in lika hårt i press-spelet.

Kan tänka mig att staben pratade med han om det. Han har iaf steppat upp sen dess och kändes en aningen övertänd igår och det vet vi sen tidigare att en övertänd Laine är en korkad Laine…

Vill verkligen inte se HV i toppen av utv-ligan i år och för att det hålla så måste energi-spelare som Laine ta ett större ansvar på isen inför gruppen.

Tankar?

Laine kommer bli viktig framöver för HV. Men just nu så klarar vi oss bra ändå. Så det perfekta nu för alla parter är att få igång Laines form i lugn och ro innan han får kliva in i en producerande lina.

Dax för staben att läxa upp Laine!
Drar på sig skitutvisningar och är en av de snabbaste i SHL men visar aldrig detta!
Lata och mätta spelare vinner man inte guld med!

Vart håller du hus Laine?
Dax att stäpps upp lite nu, starkare än någonsin sades det inför säsongen och hungrig!
Dax att börja visa det nu! Blek o osynlig allt som oftast!