Tråden om: HV71 (-2)

Tycker det är underbart med alla olika åsikter.
Men jag ska försöka förklara mina tankar till varför jag skriver som jag gjort.

Vi vill alla samma sak men vi har olika tankar och åsikter hur man ska nå till målet. Finns absolut inget facit utan det krävs hårt jobba med rätt folk.
Vi är några som tycker att det finns ett stort fel där klubben inte insett att SC inte kommer lösa det. Sen finns det dem som anser att det är tränarnas fel och att spelarna inte presterar.

Oavsett så vill vi ju alla ha tillbaka Hv71 till SHL. Vi fans kan antingen sitta här och gapa oss hesa över vad som är rätt eller fel. Men kommer det lösa problemet? Nej anser jag utan istället blir det bara osämja och glåpord mot varandra.

Vad kan vi fans göra då? Vet att många inte tycker att det är rätt väg att visa sitt missnöje om den som är högst ansvarig.
Det finns dem som anser att låta han sköta sitt jobb och hoppas det löser sig.

Var mår Hv71 bäst av i längden? Att vi fans sitter ner och håller käften och spela Allsvenskan!
Att vi fans visa vårt missnöje så en förändring sker så vi åtminstone ger Hv71 en ärlig chans att ta sig tillbaka till SHL!

Jag vet inte vad som är rätt eller fel! Men det jag vill är att Hv71 ska må bra och såklart spela i högsta ligan.

Mår Hv71 bra? Läser att vissa saker i föreningen inte sköts eller har skötts som det bör.

Hur är läget i klubben? Tyvärr så är det fortfarande herrarna som prioriteras först och så långe publiken dras så är det ändå det som måste prioriteras o första hand för det är ändå där man drar in cashen.

Vad behövs för att vi ska ta oss tillbaka? Spelare och ledare som har en gemensam syn på hur vi ska spela för att lyckas. Materialet måste också finnas där för att lyckas med spelet. Har man då byggt rätt för att lösa det eller har man stirrat sig blind på ett av problemen man ansåg sig ha att det saknades spelare med anknytning från bygden och det skulle vara prio denna säsong för hjärta löser mycket. Det är här dem ömma tån kommer. Hela Sverige anser att Hv71 ska finnas i SHL. Vi såg det tidigt ifjol och skrek oss hesa medans andra tyckte inte vi va riktiga fans utan Hv71 är bäst ändå. Bäst för mig är när man är med och tävla med dom bästa. Allt annat är förnekelse om hur illa det va.
Är man från bygden men inte har rosat marknaden, ska man då värvas ihopp om att hjärta ska lösa det?

Finns många spelare som man höjde ögonbrynen för när spelare presenterades. Torp, Ytterell och Netterberg samt att man förlängde med Wennlund, Wikström, Nybeck, Bertov och Thörngren samt att man förlängde med Kokkonen. Visst att vi skulle spelar en lägre division och trodde det skulle funka bra med dessa spelare. Men hur många av dessa har gjort intryck på er? Sen finns det ytterligare spelare som vi värvat som inte levt upp till den roll som de va tänkta för. Att vi då ändå leder serien imponerar.

Men vad händer när det väl ska avgöras och det verkligen krävs att alla höjer sig ett snäpp? Kommer verkligen våra kilar kunna göra det?
Här är jag ytterst tveksam om killar som Kokkonen och Thörngren som jag antar ändå va tanken att det va två som skulle vara med och bidra med poäng. Kommer bröderna Davidsson och Lindbäck helt plötsligt komma igång med produktionen? Jag är ytterst tveksam på det!

Med andra ord så sätter JAG hoppet till ett ytterst få spelare som ska spela upp mitt Hv71. Kommer de verkligen klara det?
Det tror jag verkligen inte på!

Därav är min frustration mot att jag vill ha en förändring och något ny som ser det jag ser.
Det gör inte de som är högst ansvariga idag vilket oroar mig enormt. För jag vill inte se Hv71 i Allsvenskan något mer.
Men jag är livrädd att vi kommer få göra det om inget görs utan allt få rulla på i sin vanliga ordning.

Har full respekt för er som tycker något annat så jag hoppas att ni har respekt för min åsikt!
Tillslut vill vi ju alla Hv71 bästa men vi har olika lösningar och tankar!

KRIS KRIS KRIS

När ska sponsorer och fans vakna mot denna värdelösa ledning

Men vad i h-e. Det är väl ändå typ 22 spelare på planen som skämmer ut sig. Och föreningen.

Det är nog viktigare än vad man tror att komma överst i tabellen. Hade varit riktigt skönt att ha den hemmafördelen i ett slutspel, för då måste det väl bli fulla hus? I början var vi ju riktigt bra och en stor del av den långa sträckan av vinster var nog supportrarnas förtjänst.

Danmark släpper alla restriktioner 1 feb och Sverige lättar på dem den 9:e. Förhoppningsvis får vi uppleva ett kokande Garden i slutspelet.

Det var alltså Covidsmitta i laget!
Man bedömde att det gick att spela ändå.

Bra val, både för HV, ligaspelet, samt den rådande attityden kring pandemin. Vi kan inte fortsätta stänga ner allt längre. (Nu blev det lite OT, vill vi diskutera pandemin kanske vi skall ta det i den del som heter Öppet forum… en av forumets mer obskyra delar där man finner guldklimpstrådar som handlar vilken färg solen har bland annat.)

Både fredagen och lördagens match ställs in och flyttas fram pga Covid. Go figure. :unamused:

fy fan, allt jag skriver blir knas…

Håller med dig. Nu blir matcher inställda och om nu Västervik får in smitta lär man hänga ut hv för inte ställa in matchen. Men hade de ställt in matchen med kort varsel skulle de fått skit för det också så som de hände för fbk (för mig de var fbk). Så pest eller kolera val där

Skit.

Tre av de fyra senaste matcherna har man vunnit, det har sett liiiiiiiite bättre ut, ibland. Vi fick en energi-injection igår i och med Smyles intåg.

Å då skall vi pausa all verksamhet. Fan.

Jag kritiserar inte beslutet, det är säkerligen helt rätt under rådande omständigheter, men det kommer olägligt känns det som. Förvisso kan man glädjas åt att det blir några fler dagar av konvalescens för de skadade, men i och med att man inte tränar så får man ett avbräck i den eventuella positiva trend man är inne i. Hade vi gått svindåligt det sista, då kunde ett avbrott möjligen varit positivt… nu är det ju inte så.

Den här jävla pandemin… :frowning:
Först och främst beslutet… Finns det några riktlinjer för lagen att förhålla sig till?
Eller är det som det mesta i det här landet: godtyckligt?

Jag tror också att Hv förlorar på att inte få kontinuitet i sin verksamhet. Vi har ju sett att spelet knackar och skulle behöva samla hela laget för att få i ordning på och praktisera det.
Samtidigt, får ett lag som MODO in smitta på samma sätt så drabbar det dom lika hårt också såklart.

Fördelen nu är ju att Ullström kan rehaba nån vecka till utan att köra fullt och att Önerud kan spela nån match mer än planerat.

Känns mest blä.

Enligt HVs läkare, har HV informerat såväl ligan som Västervik om smittläget (helt i enlighet med det covid-protokoll som finns). HV, Västervik och ligan var överens om att spela matchen trots läget så Västervik lär inte kunna hänga ut någon för ett beslut man varit delaktiga i.

Men det är klart, så som deras tränare uppträdde efter matchen igår, blir jag inte förvånad om man smutskastar HV i alla fall.

Vi saknade sju(?) man igår. Vi vann knappt mot Västervik på hemmaplan. Skulle nog säga att det är bra för HV att pausa. Vi behöver ett friskt och skadefritt lag.

Sorry för möjlig OT, men:

Fy fan vad trist livet är. Ligger isolerad hemma med familjen. Försöker jobba bland stök och barnskrik, dubbelmötet i helgen är det som håller gnistan uppe.

Så ställs det in. Vad fan ska man nu göra?

[quote=“Zico”]

Tror inte direkt Västervik som klubb kritiserar hv, de var säkert informerade som du säger. Är mer enskilda personer som t ex tränare. Kunde likaväl hänga ut hv i gårdagens förlust intervju eller typ media som letar klicks. Hv smittar Västervik med Corona t ex

Samtidigt får dom nya gubbarna chansen att spela in sig i laget och bekanta sig med staden.

Fast de får ju inte träna… se staden kan de göra medans de väntar på barmarksträningen innan SHL-uppladdningen.

Frågan är om det är bra eller dåligt att de nya får tid på sig att komma in i Hv spelet!
Vi såg igår att Powell bröt mönster och gick rakare på mål än någon annan gjort under en hel säsong.
Förra säsongen så fick vi en boost med våra nya men som sen han ikapp resten av lagets melodi. Resten vet vi! Bara hoppas de har en helt annan ”karaktär”

Vi fick in tre nya spelare i februari förra året. Vann direkt tre raka matcher, sen var det landslagsuppehåll och efter det radade vi upp noll-poängare igen. Jag tror att ju längre nya spelare stannar i HV, ju mer formas dom om för att passa in i HV:s sätt att spela och det tror jag bara är negativt.