Tråden om: HV71! (del 1)

Då har hockeysverige.se’s Englund uttalat sig om HA-lagens chanser att nå SHL.

Jag är helt förvånad. Jag undrar om killen sett en enda match med vårt lag… uttalanden som:

:laughing: Vi har ju varit extremt utsatta när förstalinan inte levererat… när helt plötsligt några försvann så var vi knappt ett mittenlag… vad röker killen för svamp?

Eller så ser han det lite utifrån med neutrala och inte lika kritiska ögon som vi gör. Han ser att vi leder serien och vinner våra matcher. Vi släpper in få mål och gör många mål och har bäst målskillnad i HA. Därför ger han oss högst procent att gå upp. Dock är det bara 29%, men ändå högst.

Analys av det berömda pappret och slutsatser därefter, såklart.

Tror dock inte ni förstår vilken tsunami av poäng som väntar från Davidsson:s + Powell, om dom får spela tillsammans imorgon. Ni hörde det här först.

Alltså Marcus Davidsson har levererat mediokert i en och en halv säsong nu i allsvenskan. Lite som i fallet Kokkonen. Varför skulle det plötsligt lossna?

Men visst. Jag hoppas det blir bra med Powell. Deras typ 8:e tredjelänk den här sässen…

Jag köper att han ger oss 29%, det är i likhet med vad man kan förvänta sig av serievinnaren, historiskt, som Lejacques med flera varit inne på och diskuterat. Men, det är motivationen som rimmar väldigt illa med hur den faktiska poängproduktionen sett ut från topplinan. Dessutom såg alla, utom Englund, hur det såg ut när den linan sprack. De har inte kommit tillbaka ännu, till den nivå de presterade på de första 18 matcherna. Jag tycker det luktar väldigt lat analys där man i stort sett minns något som sas efter omgång 15: “Även om inte HV spelar bra så vinner man pga individuellt skickliga spelare som kliver fram”, och nu rapar upp det som gospel.

Jag tycker inte det stämmer alls efter omgång 18. Nu vinner man på ett helt annat sätt.

Du är alltså en av dom som inte fattar. Ytterst tråkigt att se :wink: :wink:

:frowning:

Ja, då är det ju bara Karlskoga som är avsevärt mycket bättre än oss i december/januari. Det är “poängsnittet” i mars/april som är intressant :slight_smile:

Hoppas verkligen det vänder innan så vi inte närmar oss slutspel med 1.8p i snitt… det är ett gravt underbetyg.

Vet inte om man ska dra några växlar efter dagens seger. Trygg 4-0 ledning som man nästan tappar.
Att man kan börja spelar av matchen är en sak men att tappa huvudet och redan sitter i bussen efter 2 perioder är ändå inte OK!
Kokkonen får det inte att lossna! Kanske läge att skicka han till Troja Ljungby.
Men Hult anser väl att han är en viktig pusselbit i hans bygge. Han får säkert förlängt ifall vi går upp!

Att Kokkonen skulle få förlängt om vi går upp, vad grundar du det på?

Han sitter väl iofs redan på kontrakt för nästa år. Men det kanske bryts automatiskt om vi går upp? Eller funkar det inte så åt det hållet? Så är det ju i alla fall om man åker ur.

Eller, nu blev jag tveksam. På Eliteprospects står det att han kontrakt går ut i vår. Själv har jag ett klart minne av att han fick ett tvåårskontrakt i våras. Att det kommunicerades på HV71.se. Men jag kan naturligtvis snurrat till detta.

han har redan kontrakt för nästa

hv71.se/article/qw4pakok3-3 … r-kokkonen

Oklart om kontraktet gäller oavsett liga, men du har rätt i att kontraktet förlängdes med två år.

Ok, då har Eliteprospects fel. Undrar hur herr Hult tänkte där? Två år? Måste vara HVs mest meningslösa spelare sen Hagos.

Ingen avstängning på Ullström. Helt rätt. Skulle inte varit 5+20 ens. 2+10 hade varit mer rimligt.

Skillnaden på en fin tackling och en ful tackling är konsekvensen av densamma… :wink:

Eftersom han gick av, så blev det 5+20.

Sett tacklingen x antal gånger nu. Och jag håller med. Med den bedömningsnivå som just nu är i svensk hockey trodde jag dock på avstängning. Men här blev det till sist “rätt”. Mycket positivt. För HV. Och för Ulla.

Max 2 min om ens det…
Bedömningsnivån i HA gentemot SHL är stor. Alldeles för stor.

Domarna i SHL håller oftast mycket hög klass enligt mig - till skillnad mot HA.