Tråden om: HV71! (del 1)

Går vi inte upp i år så gör vi det aldrig. Tycker Hult har gjort vad som förväntas inför transferstoppet. Hoppas den här häxjakten på honom mildras lite. Nu är det fanimig upp till spelarna att prestera i ett slutspel.

Borta är alla smidiga gratispoäng mot Troja eller Tingsryd. Alla matcher blir tuffa. Även kvartsfinalen men gör alla jobbet hela tiden så kommer det gå vägen. Tippar på att Hv Modo möts i final.

Så här ser jag på saken, jag är en av dom som drivit “häxjakten” på Hult, och en stor stor anledning till det är att han varit BRUTALT dålig på att krydda laget midseason, har vi saknat något så har han inte gjort något åt det. Denna säsongen kommer jag för första gången någonsin med Hult som sportchef inte skylla på honom om vi misslyckas, i år har han gjort det bra midseason förutom att jag gärna hade sätt att man ersatt/gjort sig av med vissa spelare också och inte bara värvat in mer.

Vem skall låna biljetterna på onsdag?

Vi behöver fylla platserna. Även föreningen kämpar på med 71-kronorsbiljetter etc. för att de inser att vi inte har samma beläggningsgrad i HA (självklart inte, varför skulle vi?). Det ser bättre ut med många fans, både för föreningen, men även för spelarna. Just nu är det nog konstaterat att HA inte drar. Någon som minns vad vi prognostiserade? Detta trots att vi spelar bra och att det är snudd på vinst-garanti.

Den officiella siffran i lördags var: 5857

Det var inte ens 5000 i arenan, enligt min bedömning.


Jag postar en uppdatering av några figurer som jag har tagit fram. Figuren till vänster visar poängsnittet per omgång (rullande medelvärde över senaste 10 matcherna), och figuren till höger visar gjorda/insläppta mål per omgång (rullande medelvärde över senaste 10 matcherna).

Som alla vet hade vi en trög period i mitten av säsongen både gällande poängsnitt och målproduktion, men nu är vi uppe på samma höga nivåer som vi var inledningsvis. Defensivt har det sett ungefär likadant ut under hela säsongen, men på slutet har man fått det att lossna offensivt igen och nu gör man många mål och då stiger även poängsnittet i ungefär samma takt. Hoppas att de fortsätter i samma fina stil även under säsongsavslutningen!

Snyggt! Och det här visar återigen vad som varit problemet. Offensiven. Och siffrorna började peaka uppåt igen efter att Powell kom in. Känner mig väldigt bekväm med att man valt att lägga krut på att förstärka offensiven framför annat.

Vet inte hur det där funkar, men är inte den officiella siffran antal “blippade” biljetter…?
Såvida inte drygt 800 pers tog sig till arenan, blippade sin biljett och därefter stack hem igen så borde den officiella siffran vara hyggligt korrekt?

Vill minnas att HV budgeterade för 5000 pers i snitt.

HV har väl alltid redovisat sålda biljetter och inte blippade om man inte ändrat nu ganska nyligen?

Du har säkert rätt… det var bara nåt jag antog. :slight_smile:

Jag tror det är sålda. För annars var det många i baren… läktarna var relativt tomma.

Stämmer. Just nu är snittet 4993. Men då har man ju haft fyra hemmamatcher med restriktioner.

Någon som kikar på träningen o kan berätta hur Skinkan ser ut?

I den videon HV har lagt upp så ser han ut att spela med bröderna Davidsson, men det kan ju vara en slump. Hoppas han slängs in bredvid Vesel o Huhtala.

Tränade Ulla eller önerud?

Ställde upp på dagens träning som så här enligt JP:

[b]Jonas Gunnarsson - Filip Larsson.

Emil Andrae - Victor Sjöholm.
Nichlas Torp - Daniel Bertov.
Chad Billins - Oliver Bohm.
Daniel Norbe - Alexander Ytterell.
Andreas Söderberg.

Taylor Matson - Myles Powell - Fredrik Forsberg.
Jonathan Davidsson - Marcus Davidsson - Måns Lindbäck.
Tommi Huhtala - Tyler Vesel - Tyler Kelleher.
Christoffer Törngren - Max Wennlund - Jesper Kokkonen/Pontus Netterberg.
Hunter Shinkaruk.[/b]

Känns som man förbereder en plats bredvid Powell o Forsberg genom att redan nu flytta på Kelleher.

Jo för att få en bättre balans, tror man var lite väl framtung med Kelleher - Powel - Forsberg, kan bli bättre balans med Hunter/Ulla där och sen få in Kelleher att leka med Vesel och Huthala, känns som mer balanserade kedjor.

See bra ut. Sen tids nog är nog tanken att köra ulla-matson-önerud i en fjärde.

Ulla-Matson-Önerud i en fjärde. Det trodde man aldrig skulle nämnas i samma mening ens… Sjuk bredd!

Haha ja de är sjukt. Sen har vi en “reserv” fjärde med kokkonen wennlund Törngren eftersom Ulla o önerud kanske får lite skador o så.

Gomorron jo jag undrar om nu Dalen går kort på folk kan inte hv låna ut typ vi behöver väl inte folk på läktaren lr 5 kedjor tjo