Tråden om: HV71 (-2)

Hur kan dom välja att ta bort granskningen när Bengtssson skadas? Men väljer att ta Laines filmning? Känns som tacklingar som skadar andra spelare borde granskas hårdast. :blush:

Någon som kan uppdatera på hur skadelägret ser ut? Vem är närmast att komma tillbaks? Thörngren/Christenssen?

Verkar vara nån hetsjakt på HV i år, nu har garpen lagt sig i och säger att Sandberg filmar. BRA! Det gynnar bara oss. Vi mot världen!

Jag trodde det var ett skämt att dom valt att inte gå vidare med Bengtssons situation? Men är det på allvar?

Idag är man fan vansinnig. Laine hängs ut av Sanny som även inte tycker det ska vara avstängning på Mutphy trots att han erkänner blindside mm. Dessutom ser ja på reprisen av matchen hur Bengtsson får en Crosschecking 10 sekunder innan crosscheckingen nere i hörnet innan överkörningen kommer. Direkt efter detta åker domaren fort mot HV71-båset och viftar något tecken för utvisning medans Bengtsson ligger ensam nere i hörnet övergiven besviken och omskakad.

Känns lite som HV71 är Jim Carey i Truemanshow just nu. Har alla blivit utomjordingar.
Hade domaren tagit första crosschekingen hade Bengan aldrig behövt hamna där i hörnet där ytterligare en cross och vårdslös tackling delades ut. 3 tilltag inom loppet av 10 sekunder på Bengan och HV71 och Anton är de som blir lidande.

kolla reprisen så ser ni att Laine tar fart och medans han gör det med ena benet som han fördelar sin balans på just när han tar fart med det benet så trycker Växjöspelaren klubban mot det ben som han har bakom sig och var tänkt att ta nästa steg med. lägg därtill att Växjöspelaren kör ihop sin skridsko med Laines på samma ben så kanske ni förstår att det inte är så lätt att ha balansen intakt.

Säger därmed inte att han inte filmat förut eller att han förstärker, men varför skulle han förstärka när han redan är på väg omkull?
Nä nu sitter man verkligen och letar efter ett sätt att sänka HV71. Är det på grund av AJ? kändes som att många experter gillade honom. Känns verkligen som man vill se HV71 misslyckas och radar upp negativa saker om oss och håller fullständigt käften om en solklar överkörning.
Fortsätter den här skiten så får vi fan gå ihop, för sänka HV71 ska dom fan inte få göra.

Vet inte vad man ska tro men mycket märkliga saker som händer just nu.

Jag tycker som dig, jag tycker det känns som att Laine mer har en sådan fart att minsta lilla får honom att tappa balansen. För han är ju uppe direkt igen, han hade ju lika gärna glidit vidare på knä istället för att på mindre än en sekund vara uppe på benen med samma fart igen. Sandberg däremot, som nån nämnde att Garpenlöv var på, anser jag förstärker situationen.

Sen är det sanslöst om det inte blir nån granskning av Bengtsson-situationen…

[url]http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/hv71/article21454876.ab[/url]

Laine blev fälld.

Inte särskilt överraskande. Vad som däremot är chockerande är att det är helt tyst om situationen med Bengtsson.
Sen håller jag med dom som menar att situationen med Filip Sandberg är värre än den med Laine, så tycker Laine blir ganska orättvist behandlad i det här läget.

Det står klart att han inte anmäls. jnytt.se/tackling-mot-bengtsson-anmals-inte
Och ska de plocka alla sådana situationer som den med Laine så kommer det utdömas mycket böter denna säsongen. Ja, han förstärker, men det ska bli intressant att se om de håller detta på en konsekvent nivå. Jag chansar på nej…

  1. Han “faller” när klubben träffar armen.

  2. De kör inte ihop med skridskorna.

  3. Man ramlar inte på det sättet om man tappar balansen.

  4. “Förstärka” är ju något man gör när man är på gång att ramla eller liknande.

Ganska klar filmning i efterhand och bra om det försvinner.

Man får hoppas att dom fortsätter döma på det, för filmningar och förstärkningar är ett otyg.
Nog det enda straffet jag önskar hv också, eller vad man ska säga. Jag skiter egentligen i när andra lags anmäls för det. Filmar någon mot oss blir man förbannad. När ens egen spelare gör det så skäms man, och det känns mycket värre.

Så hoppas killarna lägger av med det nu.

Konstigt att alla ser olika saker i samma situation. precis som Laine säger så har han utsträckt ben för att han tar fart med andra benet vilket gör att man har väldigt dålig balans på det utsträckta benet. en klubba trycks mot det benet plus att han fastnar med skridsko not skridsko när han är på väg ner vilket gör att fallet ser konstigt ut. Nä denna gång filmar han faktiskt inte. han åker dit för tidigare för att man har honom på bevakningslista sedan tidigare. Tycker man skulle tagit Sandberg i sånt fall som är en filmning.

En vendetta för Laines “domarhån” under HV-dagen? Skulle fan inte förvåna mig.

Efter att han ramlar.

Nej

Jo

Hela fallet sker onaturligt, båda benen försvinner under honom. Så fort han känner klubbans kontakt med armen så försvinner all balans samtidigt, och sen går klubban ner mot benet. Det hade inte blivit någon diskussion om det inte var en HV-spelare som filmade.

Jag håller inte med dig alls, tycker inte att laine “slänger” sig.

Klubba träffar inte Laines arm som du har skrivit på punkt 1, den träffar höften snett nedåt, vilket trycker ner honom när Laine har tyngdpunkten fel. Han får samtidigt en klubba mot foten, å lycka är gjord för Sanny , wikegård & nyström som kan fylla sina spalter.

Det behövs inte mkt kraft där för att få ner Laine där med den farten.

Altså ingen klar filmning, för om det hade vart det så hade alla haft samma åsikt.

Nu är stackars Laine märkt för all tid framöver, så jäkla dåligt skött.

Ren hämnd för att han hånade domarkåren någon match tidigare, gissar jag.

Pinsam kommentar

Det var hemskt vad det rörde upp känslor för att Laine fick 5000kr i böter för en filmning.
Det påverkar ju inte laget alls, han blev ju varken avstängd eller utvisad.

Jag har inte sett situationen så noga, men oavsett är det ju inte hela världen. Är glad att dom försöker hålla hockeyn långt borta från fotbollen, för vissa ligor klarar jag knappt av att kolla på längre pga alla filmningar.

Ja känns som dom ville bara sätta standarden så folk slutar filmar helt enkelt. Men kändes konstigt att dom skippade 2st huvudskador för att trycka på filmningar. Sen kunde dom ju valt Sandbergs filmning istället. Den var ju inte ens diskutabel.

Bra dom får bort filmningarna, det känns som det har blivit mer och mer efter varje säsong. Järnkrok satt väl standarden mot Frölunda för nått år sen :slight_smile:

Visst, filmningar hör inte hemma i hockey och det är bra att ligan tagit tag i det men om en den filmnings situationen som Laine bestraffas för så vill jag se liknade situationer där spelare förstärker/filmar bestraffas, har svårt att faktiskt se att de kommer vara så pass konsekventa säsongen ut.