Tråden om: HV71 (-2)

Jag är fortfarande asförbannad över att det inte blev ett skit när Bengtsson fick hjärnskakning, samt att enbart Laine av alla jävla spelare i SHL blivit straffad för diving. Så nu när man verkar leta med ljus och lykta i allt HV gör för att sätta dit så många som man bara kan, då blir just det ovan nämnda extra jävla jobbigt att ta.

Är det någon som sett klipp, och kan länka, till det Berglund gjorde, samt frölundaiten?

Om man är konspiratorisk så skulle man tro att de tog med en frölundait bara för att mörka att det enda lag man egentligen bryr sig om att studera, anmäla och straffa, är HV. Kan det vara så att AJ har slagit ihop sig med en woodo-doktor och just nu, via alla kanaler, verkliga som overkliga, ser till att Lindbom inte skall kunna lyckas?

Fan… var är min medicinering?

Det Berglund gjorde var rätt fult, men inget som inte händer massvis med gånger per säsong utan att det blir mer än 5+20 eller till och med 2 min.
Har för mig att det hände i 3e perioden om någon vill kolla upp det.

Fast inte är det väll läkaren som lägger upp träningen. Tycker man bör fundera på om man tränar på rätt sätt. Det börjar bli svårt att tro att allt bara är ren otur nu… Sen får vi antagligen Jere och Berglund avstängda också… skit skit skit

Det är väl bara Brithén, Laine och kanske Pilut som har något som skulle kunna beror på för mycket / för lite /felaktig träning. Resten har väl fått smällar eller sjukdomar?

Nej läkaren har inget med träningsupplägg som sådant att göra, förutom rehabträning. Men det kan ju vara så att läkaren godkänner spelare för spel när dom egentligen inte är det. OBSERVERA att detta är en ren spekulation från min sida om en möjlig anledning och att det om det nu skulle vara så inte är den enda anledningen till alla skador. Det är förmodligen en kombination av anledningar. Men jag tror inte att det bara är otur att skadelistan är så lång.

Så, med hvs siffror först, här kommer de fem matchernas utvisnings-stat:

26 - 14
12 - 18
4 - 2
47 - 6
18 - 2

totalt:
107 - 42

Hur mycket av det där är personliga straff? Känns som att vi har fått många 10:or.

3st 10’or och ett matchstraff

Vi har haft en femma med tror jag… Jere’s 5+game eller vad det va.

här är statsen från shl.se, fast dagens omgång är inte med, vi leder redan denna serie STORT :sunglasses:

shl.se/statistics/teams/penaltie … ec?lang=sv

Detta är 21.4mins per match

de senaste åren har vi snittat, per match följande PIM:

14/15 - 11.4mins (1a i PIM-serien)

13/14 - 14.1mins (1a i PIM-serien)

12/13 - 12.45mins (2a i PIM-serien)

11/12 - 13.38mins (2a i PIM-serien)

10/11 - 12.7mins (4a i PIM-serien)

09/10 - 19.4mins :astonished: :open_mouth: :astonished: :open_mouth: SM-guld!!! (vi kanske är på väg mot något stort detta år igen?)

När ska vi skaffa den sista ass-tränaren? Tycker det är pinsamt av en storklubb som HV71 att fortfarande efter 6 omgångar in i serien bara ha 2 tränare bortsett Rahm. Känns oproffsigt.

Har för mig att man sagt att man är nöjda som det är i nuläget. Hittar ingen länk dock.

Ja, eller man har väl sagt att man inte letar för fullt men om rätt namn dyker upp så hugger man gärna. Så typ nöjda men inte nödvändigtvis.

Postade denna i seriösa rykten ett tag sedan. Här står det om det.

Är det något lag som nånsin kört den här konstellationen senaste 10-15 åren på SHL-nivå? Eller är det bara jag som tycker det känns konstigt med bara 1 assisterande? Jag vill iaf ha in en till snarast möjligt. Gärna någon med lite rutin.

hur funkar egentligen ± statistik?
Har alltid trott att är man på isen när 1 mål görs så får man 1+ och - om man är inne när man får 1 emot sig. Men det stämmer ju inte alls när man kollar statistik på SHL.

5v5: Är du inne på mål framåt ger +1, mål bakåt -1
Powerplay: Mål framåt ger ingenting, mål bakåt ger -1
Boxplay: Mål framåt ger +1, mål bakåt ger ingenting

Matchen nu mot rögle på torsdag är otroligt viktig att vinna nu när vi har 3 raka förluster. om vi förlorar mot rögle har vi 4 raka förluster inför 2 tuffa borta matcher mot Luleå och Frölunda som jag ser det tufft ut att vinna för tillfället. Vi får inte tappa för många poäng nu i starten så vi har en chans att hålla en stabil 8-6 platser så vi inte faller o slåss om de undre positionerna. Att halka efter från start är tuuft o vi vet hur svårt de är att komma tebaka efter tuffa starter. Vi måste få in lite självförtroende i laget så de får upp goet de hade i de 3 första matcherna. Efter de har de sätt trögt o oinspirerande ut

De övriga topplagen (Växjö ej inräknat) vinner och vinner. Nu senast så krossade Frölunda Modo med 7-0 (!).
Samma Modo som krossade oss i stort sett. Linköping ångar på de också, vann med 1-7 borta!
Skellefteå vinner match efter match.

HV har stora problem, har haft det i flera år. Fråga är om de inom en snar framtid kommer vara de där laget som är så svårbesegrat och som de övriga lagen fruktar! PP ska vi ju inte tala om, motståndarna behöver ju inte vara rädda för att de får utvisningar mot sig längre.

Johan Lindbom sa inför säsongen:
“Eftersom jag följt HV aktivt hela tiden har jag bra koll. Man spelar en bra hockey. Jag vill ha en ”HV-stämpel” på det hela, det ska genomsyra allt. Det är en positiv hockey, vi ska vara tuffa och hårda att möta. En aggressiv men anfallsglad hockey

Gör om, gör rätt