Tråden om: Kinnarps Arena!

Varför inte köra med den klockrena hv-hymnen.
Gåshud varje gång.:wink:

Om vi ändå pratar låtar för intro så tycker jag att [url]https://www.youtube.com/watch?v=pLu07aXTEKY[/url] hade gjort sig grymt bra!

man lär tyvärr skrämma bort 70% av publiken om denna spelas när alla lyssnar på dagens skitmusik

Äsch MERA SLAYER ÅT FOLKET!! :smiling_imp: :wink:

Eller:

youtube.com/watch?v=UO_84C3fpuI

Har varit på ett gäng konserter med Metallica och kan säga att jag får gåshud och blir ruggigt taggad av detta intro som dom brukar köra inför spelningarna, även publiken kan hänga med och “sjunga” :wink:
Har också haft den som uppvärmningsmusik inför nån match då jag spelade handboll och den funkade riktigt bra!
m.youtube.com/watch?v=a41bERTFBUI

Vill verkligen ha tillbaka våran ice projection.

Den som Toronto kör med är ju helt löjligt grym.

youtube.com/watch?v=v5cRoQgQzdw

Sen finns det ju lite annat smått och gott som går att göra. Finns ju hur många filmer som helst från andra lag i andra ligor där man säkert kan sno lite ideer och tankar.

Tycker dock inte Cruts låt skall vara introlåt, jag tycker inte den passar helt enkelt utan tycker det är bra att de kör den som de brukar göra när hv kommer in i pauserna.

Fyfan va läckert! Om HV71 skulle lyckas få fram något som ens är hälften så bra som Torontos så hade jag varit riktigt nöjd :slight_smile:

Sen att Toronto är NHLs rikaste klubb och säkert lägger minsta 10X pengarna på intro varje match mot vad HV är en grej i sig.

Tycker man borde göra introt på isen där spelarna åker in lite snyggare. Förr hade dem ju eld som kom ut från reklampelarna som står där spelarna åker in, men just nu lyser dem ju bara och elden kommer ut en bit upp över plexiglaset. En idé kanske vore att ha blå och gul rök som kommer upp ur pelarna (som modo har, fast grön och röd), eller gå tillbaks till att elden kommer upp ur reklampelarna istället?

Jo visst är det så men jag kan ta ett halvdant lag i DEL istället.

Här har du en från DEG

youtube.com/watch?v=1vffQZkn8mA

Eller Halifax

youtube.com/watch?v=pL04INIzAWk

HV71´s intro…
Personligen skulle jag helst se en väl fungerande hymn och en hel arena som står upp med halsdukar och sjunger med!

Annars skulle jag vilja ha ett intro som är mer unik och mer HV känsla på den.

Tror att Rangers intro, men omgjord för HV såklart skulle vara kanon. Vet att länken under är en presentation av Rangers trupp men tror “bågen” och ljussättningen skulle vara kanon vid HV´s intro.

video.rangers.nhl.com/videocente … ?id=642625

Skulle funka att trycka på HV´s historia och nutid tex på “bågen”.

Vad säger ni?

Om vi kikar på själva matcharrangemanget så önskar jag att, om det ska spelas musik i avbrotten så ska det vara “hockey låtar”. Det är alldeles för mycket dunka dunka och melodifestival nu. En väl fungerande ice-projection (likt Toronto) hade varit häftigt såklart.

Bort med klappor och kiss-cam, det gillar jag inte. Vi kan klappa med händerna och sjunga ramsor i power breaken.

Jag vill på något sätt få tillbaka lite “hockeyladakänsla” och blanda det med lite nytt. Jag förstår ju att det inte blir som i Rosenlundshallen igen, men bevara lite av den gamla hockey känslan och krydda det med lite nytt.

Sen måste vi göra ståplats attraktivare och mer levande. Någon som har tips på hur?
Jag har förövrigt mailat HV om en “levande sittplats” (likt den IFK Göteborg har på Gamla). En sjungande sittplatssektion helt enkelt. Det tror jag absolut skulle kunna höja stämningen ytterligare.

Är inte ofta jag befinner mig i krokarna kring KA eftersom jag bor i en annan del av landet. På torsdag passerar jag dock och undrar därför om det finns möjlighet att gå in och kolla i hallen.

Är det under arbetstid så är det nog inga problem. Arenan är öppen via ingång till kansliet. Tips att skicka ett mail till info@hv71.se så kan de säkert hjälpa dig.

Snygg is i Trinek, ingen reklam i anfallszonerna, bara i mittzon och bakom förlängda mållinjen.
Såg väldigt rent ut.

Något SHL borde ta efter kan jag tycka.

Tyckte det såg skit fult ut. Mittzonen såg ju ut som ett klotterplank, jätte jobbigt att titta på.

Jag tyckte det var skönt med en ren is i anfallszonerna, det är ju där du mesta händer. Mittzon åker de ju oftast bara igenom.
Smaken är som baken!

Jo jag håller med om den rena isen. Men de kändes som all reklam var helt ihop tryckt på ett enda ställe, vilket som vi kan konstatera gör att vår smak skiljer sig åt.

Finns det nån lista på musiken som spelas i Kinnarps innan match och under match? Har för mig att killen som har hand om ljudet är medlem här på forumet.