Åttondelsfinal 2: HV71 - Örebro HK

[size=200]HV71 - Örebro HK[/size]


[size=150]Hemmaplan ska ge avancemang för HV71[/size]

Publicerad: 2016-03-11 16:00

Det är matchboll för HV71 i åttondelsfinalserien - vinst hemma i Kinnarps Arena innebär avancemang till kvartsfinal. Örebro med en för tillfället stekhet Joel Mustonen kommer dock inte ge bort något gratis. Räkna med kamp, räkna med fart, räkna med stämning.
Läs mer på shl.se: shl.se/shl-arena/40677/pregame/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Hoppas jag inte är ensam med att vara nervös redan sen Torsdagsmatchen. :slight_smile: Jag tror och hoppas på en HV seger ikväll. Vinner inte HV ikväll tror jag det blir svårt att slå Örebro en gång till i Örebro.

Vinst ikväll! 4 dagars vila till kvarten och får tillbaks Tedenby och eventuellt Abbott. Då kan det blir bra motstånd mot Frölunda/Skellefteå.

Komigen nu blåa krigare! :wink:

Så jävla taggad! Efter två månader i Indien har hockeyn inte riktigt fått den uppmärksamhet den brukar, den här säsongen. Men vad underbart fantastiskt det är att komma hem lagom till slutspelet och det tar givetvis inte lång tid att bli taggad igen! Blir det seger ikväll skall kvartsfinalen firas med finöl, det är ju trots allt lördag! Fulöl till matchen med finölen på kylning, med andra ord.

Mitt tips: HV71-ÖHK 2-2 (3-2 efter förlängning). ps jag hatar förlängningar i slutspelstider.
Stekhet Önerud avgör!

Önskar man var i Jönköping en dag som denna, och inte fast på Öland/Kalmar. Gör mig stolt och få taket att lyfta ikväll! Men jag vet att jag kan räkna med bra tryck i Kinnarps i slutspelstider :slight_smile:

Räknar sekunder! Oavsett om HV levererar eller inte ska det bli otroligt skönt att få uppleva en slutspelsmatch i Kinnarps igen. Stämningen är ju verkligen en lyxvara.

En fruktansvärt viktig match ikväll, och för första gången har jag en liten strimma hopp om att man faktiskt kan vinna. Så här har jag inte känt sen början av säsongen.

Vi har allt att vinna ikväll och det är bara HV själva som kan se till att de gör det. Upp till bevis nu grabbar. Upp till bevis.

Kämpa! Forza! Framåt!

Lite av en vinnar eller försvinna match, hoppas man startar matchen bättre än förra och sätter standarn på matchen och klacken gör ett bra jobb på läktarn och inte skriker konstant glåpord mot dommaren

Spelar HV uppoffrande med högt passningstempo och mkt skridskoåkning så kommer vi köra slut på Örebro och vinna med 2-3 mål, det farliga är om man inte ser ödmjukt på uppgiften och uppträder som vi gjort mot Rögle, då blir det storstryk. På något konstigt vis känner jag mig helt lugn inför kvällens uppgift, jag tror HV vill visa upp sig från sin bästa sida och ge 7000 vrålande åskådare valuta för pengarna. Heja HV!

Tror detsamma, publiken kommer bära fram laget ikväll

Underskatta inte så vinner vi !!

Är på A-stå ikväll såklart! Finns biljetter kvar till matchen så kom igen nu och knip en av de sista plåtarna.

Räkna med va med och hoppa om Ni älskar håve blå vid nedsläpp. Sittplats också!

Kom igen nu HV… nu jävlar bara kör vi!! Mot kvartsfinal!!

Christensen borta ikväll verkar det som men Abbott tillbaka. Lejacques favorit centrar förstakedjan :wink:

sorry du fick inte med allt :slight_smile:

Fan också… Ni får gissa helt enkelt :wink:

Med all respekt men Brithen i nuvarande form? Ok match sist dock. Hade ju föredragit Stenlund som fick chansen i en march i slutet av säsongen.
Synd att Christensen ej kan spela hans handleder behövs verkligen.

Haha! Skulle ge mycket för att se lejaques min just nu. Under om han kommer att ha en hel tv efter kvällens match?!

Edit. Brithen gjorde faktiskt en helt ok match senast

Haha. Brithén var faktiskt bra sist. Men att centra våra två hetaste spelare. Njae. Håller tummarna för att han fortsätter på den inslagna vägen

Men det är just det tänket som gör att man underskattar: “vi är bättre på pappret och borde således vinna”. Jag förstår vad du menar men hoppas spelarna är desperata och känner att det kommer bli en svår och jämn match.

Jag säger som förra matchen.

Har älskat HV sedan 1979, Håvee med Crut har gått på repeat i bilen, jag sitter här med matchtröja med alla autografer från 2010. Kom igen HV nu jävlar kör vi.

Lite trevande och försiktig start men HV tar sig lite mer o mer nu