Åttondelsfinal 2: HV71 - Örebro HK

[size=150]Sluta fan aldrig säga det där![/size]

Äh vafan. Helt rätt av Arla att visa domarna att det inte är okej. Det visar bara att han har adrenalinet uppe. Köör bara!

den träffar axel mot axel

Tacklingen på Önerud finns inget att klaga på,den på Arla var ett skämt…

Riktigt bra förstaperiod! Fantastiskt att få lite ketchup-effekt.
Sedan att man inte byter ut Hudacek är för mig lite av en gåta…

Synd med Önerud, men den ser ut att bara vara hård men inte ful. Ser inte ut att ta huvudet, tror mer det är axeln/armen som fick mycket stryk. Campolis smäll på Hudacek däremot såg ut att träffa huvudet på den enda reprisen jag såg?

Sedan att domarna tar bedömning av effekt och inte av vad som sker när de ger Arlbrandt en tvåa för slashing bara visar på hur kassa domare vi har i SHL. Sedan måste Arlbrandt hålla sig lite kyligare och inte “bjuda” domaren att ta ytterliggare en tvåa på honom.

Känns överlag riktigt bra just nu, förutom Önerud.

Kan behövas 2…en av de absolut viktigaste kuggarna i detta HV

UNDERBAR period! Överbetyg på samtliga spelare. Nu gäller det att hålla sig kalla, vi kommer få hur mycket chanser som helst när Örebro satsar allt framåt. Mycket tråkigt med Önerud förhoppningsvis ser det värre ut än vad det är.

Kan det vara så att man inte får slasha isen i Kinnarps efter att kylsystemet gick sönder i nån match tidigare i vinter, så att det var därför Arlbrandt åkte ut?

Nu börja vi känna igen den gamle Maattin och hans offensiva kvaliteter :laughing:
Tråkigt med tacklingen på Önerud, kändes som Örebro började tappa fattningen efter 4-0 målet och smällde på
i ren frustration. Örebro byter ut Hudacek nu…

Kuben anser att det bara ska vara 2+10 på Campoli, inte mer. Kan man anta att SHLs referensgrupp inte skickar det vidare?

:smiley: :smiley:

Var finns gilla knappen??

Ha! Vilken jävla utdelning vi har fått! :smiley:
Thörnas 3-0 var riktigt imponerande.
Utvisningarna på Arla går helt i linje med domarnivån i övrigt den här säsongen.

Helt okej stämning. Visade de tifot?

Röd text. Modo fan? Frölunda fan? Man vet fan aldrig :wink:

Bättre utdelning är svår att få.
Naturligvis missade jag hela 1a perioden, fixade toast till lilltjejen.

Hoppas verkligen Önerud kan vara med nästa match.
Tycker han är vår viktigaste spelare, efter målvakten då.

Kanske jag kan se lite hockey senare.
Kommer tyvärr inte undan Mello ikväll, har lyckats smita undan tidigare, men ikväll har jag tydligen “lovat” lilltjejen :slight_smile:

Fantastisk period. Kul med utdelning. Horribelt av domarna att ta Arlbrandt. Men kan kanske vara kompensation för Campolis tackling.

Hoppas det gick bra med Önerud bara.

Jag är nöjd med HV, mindre nöjd med domaren.

otroligt svagt av domaren att efter ha skitit ner sig inför 7000 i publiken, väljer att bli butthurt och skall hävda sig likt en finnig 14-is med cigg, och ta en miss conduct :frowning:

Världens bästa jävla period. Snacka om att ta fram det när det behövs!!! Få inte vattenskalle nu bara

Underbar period HV71 . Både jag och farsan drog på oss hv tröjorna idag , även om det bara är i tv soffan… Det känns bra nu , vi brukar vanligtvis inte göra det då det e i vardagsrummet , men kändes rätt att göra det inför en sån viktig match som va idag … Man får kanske göra det oftare :wink: . Bra start iaf

Du tycker det är en klockren huvudtackling? Jo tjena.