Betyg och kolla hur rätt vi får efter säsongen

Jag och en kompis satte betyg hur vi trodde att laget skulle prestera denna säsong och detta kom vi fram till , (1-5) där 5 är bäst och man kunde sätta halva också 4,5 , 3,5 etc och vi fick då fram följande snittbetyg - tror ni det är rimligt ? Vad är mest fel enligt er ? Kom gärna med en egna betyg på spelarna så kan vi se efter säsongen vem som kommer närmast sanningen.

Namn Pos TOTALT
Alnefeldt G 3
Dichow G 3
Glifford G 2,5
Day D 4
Kaski D 4
Alsing D 3,75
Fransson D 3
Engsund D 3,25
Hallquisth D 2,5
Seppälä D 3,5
Nyberg D 3
Sjöholm D 2,5
Strandell D
Luoto W 3,5
Borgström C-W 3,75
André Petersson W 4,5
Brännström W 2,75
Fisker-Moelgard C 3,25
Lyrenäs W 3,5
Reber C 2,5
Kero C-W 3
Tedenby W 2,25
Stakkestad C 1,25
Tikka C-W 1
Lenc W 3,25
Lindbäck C-W 1,75
Hansson W 1,75
Ingberg W 2
Hugo Pettersson W 2

Hade de inte gått o göra en omröstning där alla får rösta på varje spelare, betyg 1-5. Vet att det har gjorts innan men vet inte hur man skapar en

Nu är alla plötsligt experter på betygsättning, inklusive mig själv… så här kommer ett unsolicited advice: Håll er till heltal! :see_no_evil:

5 gillningar

Nu beror det lite på exakt vad en femma etc egentligen betyder.

Men jag tror Brännström kommer göra en godkänd säsong. Fisken kommer få högre betyg när vi sammanfattar, Lyrenäs lägre än 3.5. Känslan är också att Kaski och Lenc ligger något högt. Tror också Tedenby kommer få en roll som gör att han kommer få godkänt.

Sorry men var tvungen o testa omröstningsfunktionen.

Inte meningen att kapa tråden men
tror jag löst hur man gör men blir ju svårt att se på individuell nivå vem som gissat bäst. Men man får ju ett snittsiffra på hur folk tror.

Finns intresse kan jag slänga upp en.

1 gillning

Låter roligt

Är betyget utifrån spelarens egen potential eller jämfört med andra shl spelare?

Bara bra , fixa en omröstning , jag ska också rösta då :blush:

Jag tänkte mig jämfört med andra SHL-spelare, 3 är som en snittspelare i SHL på den positionen.

Så vad man tror hur de presterat när säsongen summeras

Jag gick bet. Det funkade inte som jag trodde ändå. Får inte in alla i ett inlägg.

@lejacques har ju gjort några snygga spelaromröstningar. Kan du vara behjälplig?

Kaski hög och Tikka låg om du frågar mig. Annars är vi överens.

Typ såhär? Undrar om den visar snitt? Edit: ja, den visar medelbetyg.

pelle poll
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
0 röster

[poll type=number results=always min=1 max=5 step=1 public=true close=2024-09-21T13:15:00.000Z]
# __namn namnsson__
[/poll]

Ja, saknar tyvärr tiden att själv fixa med detta, men det var något sådant jag tänkte mig, hade varit kul att se vad folk tror vs sedan med Lejaques vanliga omröstning efter säsongen se vilka som hade bäst “scouting-abilities” .

Då kan vi dels se vilka som har bäst pejl … och dels vilka som har mer av “Nubben/Diabolics-kvaliteter” :wink:

1 gillning

Exakt så