CHL 16-delsfinal 2: Lukko Rauma - HV71

är övertygad om att han är snabbare än Laine

Missade det men strax innan målet var han med i en tuff defensiv kamp för att sedan vara med i en kontring. Han kanske har tufft med tempot. Eller såg han skadad ut??

Svårt att avgöra. Såg ut som han kunde haft riktigt ont eller riktigt andfådd. Av det lilla man såg när han satte sig i båset så verkade de inte komma någon för att kolla till honom, så hoppas innerligt att det inte är något allvarligt.

Han såg helt knäckt ut. Hoppas INTE på skada redan

Han spelar nu så verkar bara vara lite dåligt flås.

gött…

om han kände det minsta tror jag inte man hade spelat honom med 3 mål upp

Tycker Patrik Ross resonerar väldigt klokt om Laine.

Fan 24 spelar inte mer ?

Vad sa han om Laine?

Tillför han inte med det han ska va bra på så har han inget i laget att göra. Just nu är det tveksamt om han tillför med den farten han ska,

Jo han var precis inne i PP.

Gött mos, HV! Bra match sett ur perspektivet att man hamnar i underläge tre gånger men går ikapp och förbi. Tredje blev aldrig spännande eftersom HV spelade konsekvent, resolut och med god kontroll. Man spelade hela matchen ut, vilket är skönt att se.

Han spelade även i slutet av matchen då det var boxplay

Tack men han har ju precis börjat spela igen. Nån tI’ll match så borde han vakna

Lite väl hårt att döma ut Laine efter 2-3 matcher tbx efter över ett halvårs skadefrånvaro. Ge han åtminstone 5-6 matcher till, har inget hänt då så kan man snacka om oroligt.

Tror ingen har direkt fömt ut han utan är mer oroliga över han då han har vart riktigt dålig de första matcherna. Ingen kämpa vilja, ingen skridskoåkning a la laine, skjuter inte. Nått är fel, visst han kanske har återhämtat sig från skadad så gått han kan men är det tillräckligt? Jag hoppas verkligen han kommer tillbaka men jag är iallafall orolig och tror nått är fel men vet ej vad

Ha i åtanke att Laine kände av sitt knä de första matcherna, därav stod han över ett par matcher. Inte spec konstigt att man inte gör sig själv rättvisa om man inte vågar gå fullt i närkamper osv.

Laine var ju hur grym som helst förra säsongsinledningen!

Thörngren har ju rest sig efter en sämre start. Nu glänser han till mest hela tiden. Laine som har varit skadad behöver tid att komma in i det igen. Även Christenssen. Det kommer!

Det jag gillar med året upplaga av HV att det är olika personer som kliver fram när det behövs. Även om Thörnberg har gjort mycket mål så dom matcher inte gör det kliver andra fram. Önerud mot djurgården, junisarna mot färjestad och idag. Osv. Lagmaskinen gillas skarpt :slight_smile:

Innan folk får fullständigt livmoderframfall så var det inte så att Ross totalsågade Laine. Det han sa var att Laine just nu inte tillför det han ska tillföra - fart och skott. Och han sa att Laine själv måste komma till insikt med vad det är han kan tillföra laget och hur han ska komma dit. Så hold your horses, for Gods sake! Det kommer säkert, men just nu är han inte där.