CHL 16-delsfinal 2: Lukko Rauma - HV71

[size=150]Lukko Rauma - HV71[/size]

Andra matchen i sextondelen mot Lukko spelas i Raumo i Finland. HV leder med 2-0 när matchen börjar
och HV har spelat bra den sista tiden och borde ha bra självförtroende med sig till Finland.

Här kan du se matchen: svtplay.se/video/10512230/is … -rama-hv71

Chl: championshockeyleague.net/

Lindbom inför match, jp: jp.se/article/hv-glanser-men-ar-inte-nojt/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Gäller att vi inte slappnar av nu… Tyckte vi såg ganska bleka ut sist mot Rauma även om det blev vinst. Rauma kommer iaf inte att lägga sig på rygg här utan dom kommer gå stenhårt.

Svår match, mindre rink. hoppas egentligen bara på inga mer skador.

Ingen vidare start på matchen.

Ett bra anfall, ett mål.
1-1.

de här gamla hv spelare som gör mål på oss…

Krävs inte mer än så. :smiley:
Skönt att vi fick in kvitteringen så fort för Rauma känns mycket hetare.
2-1 till finnarna nu. Släkten är värst. :frowning:

där skall vi glada de inte blev en 5 på thörna såg lite huvudtacklings varning ut

Synd att de inte visade tacklingen från Thörnberg mer i repris.
Den såg ut att ta i huvudet det lilla man fick se.

Och nu BP.

inde viste jag Brithen har sådan bössa?

Härligt! 2-2 speglar inte perioden men det kan jag ta. :wink:

Tycker spelet jämnade ut sig efter Teds mål.

Nej, resultatet speglar inte matchen. Samtidigt kan jag inte låta bli att bli väldigt imponerad av årets upplaga av HV. I stället för att falla i hop när man har en “dålig dag på jobbet” hittar man vägar att ändå hålla sig kvar i matchen. Jag tror det beror på en enorm trygghet i laget där man har ett bra grundspel att falla tillbaka på. Sjukt kul att se HV igen- faktiskt det roligaste sen 2010…

Håller med det enda som verkar kunna stoppa dom är dom själva.

Ja förra året hade det varit chip ut hela tiden i år spelar man ju pucken istället vilket är helt fantastiskt.

Fan vilka snipers Lukko har. sätter alla lägen.

Håller med. Trots att spelet inte funkar till 100% så maler man på och verkar höja farten när det behövs. Årets upplaga har nog fått lite mental träning för dom deppar inte ihop som man kunde ha gjort innan. Sedan gör ett hyfsat helt lag mycket. Skador och avstängningarna förra året tyngde nog mer än vad vi kanske tror

Åååh! Vad snyggt! Erik Andersson imponerar! :smiley:

Vad! Hände! Med! #24???
Såg inte bra ut när han stod och hängde vid båset…

Vad är det med Christensen?