CHL 16-delsfinal: Ocelari Trinec - HV71

Med en så liten publik och en kommentator som har noll inlevelse, med dåligt ljud dessutom, så är det inte säkert det går fram hur fantastisk matchen är. :smiley:

Ganska mycket hackande i SVTPlays sändning. Är det så för någon mer?

Oscar Suuuuundh! :smiley:

Ojojoj

Fint spelsinne där av Sandberg och Andersson.

Är det nån mer än jag som har problem med svtplay?
Har en bra dator med fiber men det laggar som tusan…

Ja tyvärr. Ibland är det sockerbitar som åker runt :wink:

laggar de hela tiden för er med? ok. trist.

Blir ju bara värre å värre. Hur svårt ska det vara liksom.

Vad fan händer?

Varför fick bara abbot matchstraf?

25+25n o inget matchstaff för tjecken wtf?

Det var inte bara han.
Tjecken fick dubbla matchstraff.

Sändningen är lika bedrövligt laggig som Ååbyyyyrne är snabb…

Matchstraff på Abbott och dubbla matchstraff på tjecken.

Jo fattade sen trodde de var han som satt i utvisnningsbåset o missade han redan gick ut därför min förvirring

Du var inte den enda som hade det lite förvirrat. :slight_smile:
Jag hoppade in på CHLs hemsida, där hade de hunnit registrera det. Omöjligt att få bra koll när det bara hackar hela tiden.

Får riktigt obehagliga Dahlénvibbar när jag kollar matchen idag. 5 man som helt osynkat jagar puck, utan någon som helst idé om var lagkompisen är. Hårt jobb som ger noll fördel är ingen framgångsrik melodi. Är också mycket bekymrad över andraformationens spel i egen zon. Där måste man göra förändringar från ledarsidan. Match efter match letar de svåra lösningar på enkla problem. Framåt är det dessutom onemanshow som gäller. Överhuvudtaget tror jag laget skulle må bra av att lugna ner sig lite grann och inte slå offensiva och svåra passningar så fort man äger puck. Spela hem, samla laget och kom i ett klassiskt uppspel. Vi får inte bli så stressade när vi får hård forechecking att jobba med.

Dock några ljusglimtar; Ersberg i målet, tredjefemman med fetstil på Sandberg och Andersson. Även Hansson övertygar i offensiven.

Tycker domarna har varit bra hittills. Kul som omväxling ifrån SHL…

Oj va slappa vi är nu halva andra och nu i tredje. Va hände med kämpar viljan ?