CHL 16-delsfinal: Ocelari Trinec - HV71

PP är skit.

Va fan?! Börja matchen 17:25 :open_mouth: Kul tog för givet att den började 19:00. CHL känns ju jätteseriös som turnering :laughing:

Undrar hur HV-spelarna tänker när de gång på gång slarvar med pass, skott och positionering på isen.
När ska de rycka sig i kragen egentligen?

Sandberg är grym…synd bara att han har så svårt att göra mål.

Känns ju inte jätteseriöst att förutsätta tid för matchstart heller…

Näe, det är ju självklart att spela matcher på förmiddagen när folk jobbar och så. Särskilt om det handlar om ett centraleuropeiskt land med samma tid som oss. Självklart väldigt bra för turneringen att spela tider som vanligt folk är upptagna på. Har hört att den strålande idén tänker alla europeiska fotbollsligor ta efter!

Jävla slappt nu!

Kommentatorn sammanfattar det rätt bra

“Tedenby med den snabba skridskoåkningen, sveper förbi både motståndare och puck”

Helt ok resultat att ta med sig till returen. Laine utsedd till HV:s bästa spelare igen.

Nu var det ju inte riktigt det jag vände mig emot…

Fan vad konstigt det känns när en match slutar oavgjort. Men får ses som ett bra resultat för HV med tanke på att det var bortamatch mot ett lag vi aldrig mött och med mängder av skador. Hemmamatchen tar vi!

Du fick det svar du förtjänade. Vem fan är liksom du att ifrågasätta mig som person. Vilken jävla rätt har du till det?

Men lägg ner. :slight_smile:

Skärpning…

Gött me oavgjort med tanke på förutsättningarna. Nu ska jag kolla på LHC’s första period för lite schadenfreude :smiling_imp:

Bra läge nu inför returen hemma om två veckor och förhoppningsvis någon/några spelare tillbaka. Tycker inte Trinec imponerade något utan var mer slarvigt och osynkat från HVs del i matchen som gjorde att det blev lika resultat.

Ja det var la ett bra resultat på bortaplan.
Hanssons pass till Laine är en riktig fin delikates.
Och 2-1 målet var ett fint CCCP anfall!

Bara surt att man inte kunde kolla på matchen pga strul med sändningen.

Svt kan väl omöjligtvis få fortsätta ha hand om sändningarna, läste att folk var lacka på kvalitén på LHC’s match också.

Hej, det hackade i sändningen även på fiberuppkoppling men inte på övriga matcher SVT sände samtidigt. Gissar att överföringen från Tjeckien var orsaken denna ggn.