CHL Åttondelsfinal 1: Espoo Blues - HV71

[size=200]Espoo Blues - HV71[/size]

Åttondelsfinal i CHL och första matchen av två spelas i Finland mot Espoo Blues och returen spelas i Jönköping
nästa vecka.


Två spelare som är avstängda mot Blues, Chris Campoli och Chris Abbott men Jere Karalahti är tillbaka efter avstängning.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

championshockeyleague.net/n … lues/1400/

Stjärnskotten bakom CHL levererar med dålig info som vanligt.
Rankar Chris Campoli som bästa back för HV inför matchen utan att ha koll på att han är avstängd och raknar Erik Ersberg som bästa målvakt trots att han är skadad.

I och med att både Chris och Cam är avstängda i CHL-matchen så antar jag att den räknas som en match?
Det vill säga att de är tillgängliga för spel i SHL en omgång tidigare än om de inte lirat CHL, eller?

Finnjävlarna kommer inte ha en chans! :smiling_imp: Då jag befinner mig i Finland kommer jag självklart att vara på plats och heja så gott jag kan :wink:

Två tidigare eftersom vi har returmöte nästa tisdag som inträffar innan starten av SHL

Ryan Lasch gråter nog nu när hvs spelare kommer tillbaka tidigare än han och Lauridsen räknat med!
Synd att de är avstängda men bra att matcherna tillgodoräknas.

Här ser ni matchen:
svtplay.se/video/4316655/chl … espoo-hv71

Ingen lätt uppgift, brukar alltid ha en tendens att bli svårt mot de finska lagen.

Johan Lindboms tankar om matchen och härligt att Jere Karalahti är tillbaka. Håll dig lugn och fin nu.
OBS att matchen startar 17:30 och inte sedvanligt 19:00

hv71.se/artikel/71899/

Tack för info gubbar, tur man loggade in lite tidigare och kolla läget.
Ska bli riktigt nice med match igen och Jere tillbaka. Lite synd att han har sådana ögon på sig nu. Lär väl knappt våga peta på en motståndare vilket annars är hans styrka att stoppa upp med kropp istället för klubba. Hoppas han blir kvar på isen nu.

Hur många minuter tar det innan Jere får matchstraff? :slight_smile:

Karalahti har varit pigg inledningsvis och Törngren är kryssribban från ett ledningsmål.

Och där släpper vi in 1-0 i PP. Dålig ovana som vi fortsätter med.

Oj, underläge. Orättvist men att man inte lär sig hur man ska försvara är en gåta :slight_smile:)))

Tragisk tabbe på blå av Berglund i PP, förstår fortfarande inte varför han får lira där. Har inte spelskickligheten för att stå på blå som sista gubbe. Våga lira en forward(Sandberg) där istället.

Fruktansvärt slarvigt spel av HV i PP. Vi vinner inte denna matchen om det fortsätter vara så här ofokuserat.

2-0 Espoo i PP. Alldeles för enkelt.

Blir stryk ikväll. HV kvar på planet.

Hvs powerplay är så jävla kasst släpper in mer mål än vad man gör i pp

Säger det samma. Och samma med Eidstedt me