CHL Åttondelsfinal 1: Espoo Blues - HV71

AJ o Olausson klara för Modo…

Kan någon förklara för mig VARFÖR HV spelar så här uselt?
Hänger med huvudet, slår bort enkla passningar, går inte in i närkamperna, forecheckar inte tillräckligt… :neutral_face:

Saknar aj och olausson :frowning:

Sämsta jag sett, bara lack att jag inte kan få tillbaka de sista 2 timmarna.

Fel tråd men vaddå. Hörde ni AJ o Olausson i Modo vad säger ni om det?

Hvs lägsta nivå i år är sämst någonsin

Saknar Olausson.

AJ kan dra åt helvete alternativt Ö-vik.

Nu vart ju detta “bara” CHL, men fy fan vad uselt rakt igenom.
Tycker inte det ser bättre it i shl iofs.
Ingen spelide alls, spelarna verkar inte köpa den totalt avsaknade speliden.
Som andra skrivit, ser ut som när Dahlen tränade.

Spelarna verkar inte trivas, precis som om de skiter i det.

Lindbom och Brithen har ingen erfarenhet på denna nivå, och det märks.
Fast det är inte de som ska hängas, det ör de två andra Johan enligt mig.
De ska ha cred för Niklas Hansson, men resten, nej.
Resten är hemvändare som min mormor kunnat värva.
Vad gälker tränarna, ja vad ska man säga.
Det tog två månader, och Johan*2 anställer Lindbom och Brithen, katastrof.
Jag har 0 förtroende sportcheferna, jag är inte ensam.

Nu spekulerar jag, men tror HVs trupp är bland seriens dyrare, i år igen.
Hur kan man gå ut så lite?
Till nästa säsong hoppas jag det finns en ny sportchef, helst någon utifrån.
Detta ned kompisanställningar fungerar ju inte, de presterar ju inte det minsta.

Det var väl ett bra svar. Saknar Olausson också. Men det är ju fruktansvärt lamt både på isen och i båset.

Ja…Olausson är mer än saknad, den andre kommenterar jag inte ens…

Inget större intresse från HV:s sida liksom från min. Satt endast och halvtittade då jag tycker denna turnering inte är
speciellt intressant.
Fredrik Olausson gjorde ett grymt jobb och fåordig vid sidan med ni skulle sett en när en vart besviken på en dålig insats.
Tjänstefel att “göra sig” av med en sån kompetent tränare.

Såg bara sista perioden och det var väl tur det. Noll målchanser och lite som det har sett ut tidigare under säsongen, dålig passningsspel och extremt tråkig dump and chase-hockey.

Så här vill jag inte se HV spela. Det är okej att förlora men man måste bjuda upp till bättre hockey. Som sagt så såg jag bara sista perioden men det kan inte se ut så här mot ett lag som ligger sist i den finska ligan.

Berglund skadad? Karalahti såg för övrigt väldigt långsam ut…

Som jag förstått det hela, var det inte HV som gjorde sig av med Olausson utan han gick själv för att han hade samma värderingar som Andreas Johansson. Tvärtom försökte väl HV under lång tid få både Olausson och Stillman att stanna. Så i mina ögon är inte Fredrik o Fredrik bättre än AJ.

Vad gäller dagens match var det nog lite soppatorsk, efter en jobbig höst med skador, avstängningar och snedbelastning vid nyttjandet av spelare.

Håller med dig till 100%. nu tror jag itne att aftonbladets lönelista stämmer till 100% men den ser ju SJUKT oroande ut, 100% kompislöner i Hv om den stämmer med Melin och Sundh som Hv´s dyraste forwards, två petade avdankade föredettingar som är
kompisar med Davidsson, dessutom Tedenby som är svindyr visst tedenby är bra men är han Rajala bra ? knappast
Dessutom har Lindbom bra lön enligt denna lista, hurfan då ? han kommer från division 1…
Tror tyvärr att det va därför Stillman och Co stack, det är kompis styre i Hv71 som fan numer
Jag har personligen NOLL förtroende för Hult Davidsson och jag vet att många blir arga nu eftersom att Davidsson är helig men
så är det, Hansson är verkligen enda bra värvning dom gjort

Helt klart OT men skulle du vilja länka till listan, alt. lägga upp den i en annan tråd om det är en PLUS-tjänst på aftonbladet?

också letat efter den där listan,

Även om det ät OT; när man ondgör sig över den lönelista som fanns att läsa i Aftonbladet, är det viktigt att klargöra att den avsåg taxeringsår 2014, alltså inkomster som avsåg inkomståret 2013. Det året spelade Melin i AIK och Sundh fick lämna klubben den 1 maj. Således inte löner som betalades av HV. Inte heller Lindbom var anställd av HV då.Listan var alltså inte särskilt aktuell så det är inte så mycket att bli upprörd för.

ska se om jag hittar, det va plus iaf

edit: hittar den inte :confused:

Fortsatt diskussion om Fredrik Olausson och löner diskuterar vi här:

Fredrik Olausson: viewtopic.php?f=11&t=127
Löner: viewtopic.php?f=9&t=69

Någon får jättegärna lägga upp lönelistan från Aftonbladet. Tack!

Hade inte kunnat säga det bättre själv!