CHL: EC Redbull Salzburg - HV71

Kan vi slå österrikarna i denna match? Förra matchen mot Salzburg slutade med förlust.
Efter matchen mot Kloten är nog självförtroendet bra hos HV-spelarna, och fortsätter
HV att spela bra i PP så är chansen stor att det blir seger mot Salzburg också.
Lite om matchen och läget i laget ikväll:
hv71.se/artikel/57032/

Matchen visas i Svt Play 17:40 Söndag 7 september.

Undrar vem som står denna match med tanke på att Wesslau spelade rätt så stabilt igår och höll nollan.

Om jag inte missminner mig så pratade AJ om att den som stod på fre och samtidigt gjorde det bra skulle även stå på söndag.

Och Wesslau gjorde det onekligen bra.

Exakt samma lag som senast, enda förändringarna är att Williamsson tar Piluts plats som extraback och att Melin går in som extraforward istället för Bengtsson.

Härligt om Melin är med, Då är vi ju fullt förhoppningsvis på forwardssidan. Blir en rejäl värdemätare idag med andra ord vad laget står som helhet.

Hoppas på dessa kedjor ikväll

Jämtin - Nilsson - Purre - Denna kedja var ju riktigt bra senast så jag tycker man ska sätta upp den som första om man nu kör olika istid efter kedjor.

Ridderwall - Holzapfel- Tedenby Tedenby ville verkligen köra förra matchen, med lite tur med om nu Ridderwall testas i linan å tror jag det kan bli riktigt bra snurr ikväll. Kändes som Tedenby var lite för kvick för de andra senast därav vore Ridderwall ett riktigt bra komplement att testa.

Brithen - Christensen - Melin Christensen såg lite halvslö ut senast och kanske kan det vara bra att ge honom lite mindre istid så han kan mata på ordentligt när han väl är inne.

Strandberg - Sandberg - Törngren - Känns som det skulle kunna bli en bra kedja vad det lider om dom får lira ihop ett tag och få lite mer istid.

Dagens femmor

1: Kristoffer Berglund - Axel Eidstedt
Carl Ridderwalll - Eric Christensen - Ted Brithén

2: David Petrasek - Mattias Karlsson
Marcus Nilson - Patrik Carlsson - Andreas Jämtin

3:Emil Johansson - Chris Campoli
Mattias Tedenby - Riley Holzapfel - Christoffer Thörngren

4: Jesper Williamsson - Extra spelare Björn Melin
Filip Sandberg - Erik Andersson - Sebastian Strandberg

Jag är lite orolig för Sebastian Karlsson som fortfarande verkar vara skadad/sjuk

Verkar som att man tänker starta upp lugnt med Melin då. Kanske lika bra så att inte vad det nu var han har dragits med förvärras igen. Får hoppas att Törngren och Holza klarar att hänga med i Tedenbys lir idag då. Hoppas det så att den kedjan får lite tryck. Senast hade man någon enstaka chans medans det mesta rann ut i sand för att Tedenby redan var framme i anfallszon medans holza fortfarande var knappt över mittzon :slight_smile: Törngren hängde dock med bra, Men passningar och förflyttningar i anfallszon verkade han inte riktigt hinna med vart Teddy tog vägen. Det hade varit kanon om Holzapfel och Tedenby hade hittat bra kemi i spelet, Sen hade jag ju som sat gärna sett Ridderwall där när Melin kommit igång ordentligt. Vi får väl se helt enkelt vad som händer.

Va nu då? Just nu pågår ingen sändning? Är den flyttad nånstans nu?
Ahh nu kom det igång. Sicken tur, började nästan bli lite ledsen i ögat där. :slight_smile:

Hoppas på bra försvarsspel,Kämpa HV

ja det sket sig direkt :frowning:

Backarna har enorma problem med salzburgs höga fore check. Här har AJ något att jobba med.

Inte lika pigg start som senast :confused: Hoppas det kommer igång snart.

HV71´s backar blir flyttade som dom vore av bomull.
Mattias Karlsson, vad gör han på planen?
Var nog Kloten som var dåliga och inte HV71 som var bra sist. Inget funkar. Lyckas inte få ett skott på mål i ens 5 mot 3, då är det nått som inte stämmer. SKÄRPNING !!

4 PP nu då … Skott på mål nu då i alla fall.
Som Crhis säger … Alldeles för långsamt … suck.

Dags att förvalta i PP snart. Bra BP av Salzburg dock.

Herregud vad utvisningar fritzlarna tar.

Vi msåste skjuta oftare, och åka med skridskor…

Och BP för HV. Det var dags för lite kompensation helt enkelt.

Domarna håller en riktigt låg nivå och blåser sönder perioden totalt. De tar ju för allt och tillåter knappt något spel alls.