CHL: EC Redbull Salzburg - HV71

Ja, och det är ju en klar förbättring jämfört med förra matchen.

Domarjävel avgör matchen.

va äre med att förr HV spelare alltid skall döda matcherna mot oss och nu troligtvis även CHL drömmen

Vilket 3-1 mål Salzburg gör!

fy fan

Onödig utvisning av Kolan där och förmodligen spiken i kistan för Salzburg.

Nya tag på torsdag.

Orutinerat att gå på den.

Klart att det är Sterling som gör mål också. Haha
Dumme Karlsson på botbänken igen. Bänka honom.

Domarinsatsen i dag är ju fullkomligt bedrövlig.

Jävla skitperiod, Vi ser ju helt slut ut i kropparna som knapp använts idag :confused: Ingen som orkar nåt och Tedenby får knappt spela i förhållande till vissa andra känns det som.

Bra match i fredags mer mellanmjölk i dag. HV är riktigt ineffektiva och hade kunnat vinna den här matchen om man satt sina chanser.
Salzburg stressar hela tiden och tvingar fram misstag.

Nya tag på torsdag.

Fan jag tar på mig detta. Tänkte mig inte för o knäckte en redbull när jag kom hem från jobbet lagom till den andra perioden :confused:

Kolan har verkligen ingen bra period. Tredje raka utvisningen.

MK tar ännu en utvisning. SUCK! så onödigt

Vad är det för fel på domarna, det är ju för fan ingen träningsmatch eller? Fan så less man blir.

En riktig skitperiod. Tråkigt. Onödigt att dra på sig alla dessa utvisningar och sumpa en match som de helt klart kunde ha vunnit.

Ingen bra match. Borde utnyttjat våra pp i första perioden och spelat mer rakare. Var för plottrigt spel och tycker markeringsmissarna framför eget mål fortsätter dugga tätt. Lite mer orolig nu och vi måste nog få in salmela snarast.

Värdelösa domare ja, men det har varit åt båda hållen. Det är ingen ursäkt.
Domarna var på våran sida i första men vi gjorde inte mål i PP, Salzburg gjorde sina i slutet.
Vi förlorar matchen på grund av ett uddlöst PP som inte funkade idag med flera andra skit saker.
Energin fanns inte där samt att den tidigare effektiviteten förvandlades till slarv.

Bittert ändå, trodde matchen var under kontroll vid 1-1 och att HV71 skulle få med sig en poäng minst. Aja, bara att glömma…

Längtar redan till premiären för att knäppa Växjö på näsan.

Det blev som det brukar när man är ineffektiv. :frowning: Tyckte inte Salzburg var speciellt vassa offensivt egentligen men dom tröttade ut HV-spelarna alldeles för bra och därmed orkade man inte sista perren. Känns även som vårat backspel tar kraften lite ur våra forwards också som får åka omvägar hela tiden för att det tar så lång tid för passet att komma i omställningen. Vi skulle behöva träna mycket på förstapasset under press från back och gärna få in en back som är lite snabbare på skridskorna. Känns om det går väldigt tungt för många av våra backar i skridskoåkningen. Emil Johansson verkar dock hänga med väldigt bra och var bästa back idag tycker jag.

Offensivt var det inte speciellt bra från någon egentligen utan ganska jämnt fördelat. Men samtidigt så är det svårt som forwards när man inte får passet när man kommer i fart utan först när man snurrat ett par varv. Men det är tidigt än och så som vi åkte mot Kloten så kanske man gjorde slut lite på kraften då. Men det finns en del att fixa och trixa med i uppspelen.

Jo det har du rätt i att domarna var dåliga åt båda håll, Fast jag tycker ändå överlag att många utvisningar på Salzburg faktiskt var ganska befogade. Medans HV71 knappt kunde peta på dom i sista utan att åka ut. Väldigt märklig bedömning. Emil Johansson åkte för att höll spelaren på utsidan av målburen i backcheckingen med kroppen som man ska göra? Tedenby åkte ut för att han snuddade axel mot axel? Just dom var riktigt extrema tycker jag. Skulle det varit i slutspelet mot ZAIK hade det ju fan varit 3-3 i 60 minuter. Det är ju inte rolig för 5 öre. Helt sönderblåst och sen skiter man även i AJ:s timeout som han gormar och skriker om innan pucken släppts i offensiv zon. Det var våran stora chans att kanske få lite tryck på slutet. 10 sekunder efter att pucken släpps ändå åker Tedenby ut för axel mot axel sen är allt kört. Så surt när man inte får ens får chansen av domaren att försöka skapa något på slutet där.

Jaja. nu skiter jag i den här bajsmatchen o inväntar med glädje ett färscht HV71 mot Växjö med Salmela tillbaka i laget.