CHL: HV71 - Adler Mannheim

[size=150]HV71 - Adler Mannheim[/size]

Dax för CHL match för HV71 mot tyska Mannheim.

Lindbom inför match:
hv71.se/artikel/d885aj6p3-3i … -adler-man

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Äntligen en riktig match och så ska jag på möte. Jag förväntar mig att få bra rapporter om hur det ser ut av er.

Matchen sänds i SVT2 18.30.

Underbart med en matchtråd från Macce igen. Har man längtat efter länge nu! :smiley:

Jag kommer vara på plats i Kinnarps Arena och kika idag och det ska bli riktigt kul!
Många intressanta spelare att kika in.

Adler Mannheim är inget blåbärslag. Man har rutinerade NHL-spelare som Goc och Colaiacovo (“BFF” med Campoli),
samt SHL-bekantingen Chad Kolarik. Så toppspelare finns, men vi har ett starkare lag och spelar i en bättre liga och kommer stå som favoriter. Hoppas få se glöd och att man går ordentligt för vinst ikväll.

Vi ses i Kinnarps!

Hoppas vi kan göra en första bra match nu. Behövs för självförtroendet och för att komma ihop som lag.

Första riktiga matchen nu, hoppas på bra inställning och en vinst såklart.
Antar biljettförsäljningen ser lite annorlunda ikväll än senaste hemmamatchen :stuck_out_tongue:
Har vi full trupp att tillgå elelr hur ser det ut?

Typiskt, sade upp tv abonemang nu i sommar.
Streamar ju endast, aldrig Tv.
Vart säker på att matchen skulle på svtplay, men nej :frowning:

Hoppas på bra rapportering här.

Den ska gå på SVT play!

Får inte igång skiten bara

Håller med. Vart lite nervös men trotjänaren Sir Macce kan man alltid lita på. Bra jobbat Macce.

Går ju på SVT2 som hela Sverige har förutom i Karlstad.

Fan Fan :imp:

0-1. Uselt backförsvar.

Tedenby är i vanlig ordning vindsnabb. Mycket kul att se.

Tyvärr inget vidare powerplay av HV.

WTF 0-2.

Robin Figren tror jag mycket på.
Rightare, teknisk och med en blytung fysik.

Svag period, dålig fart, passningar mm och framförallt - var är tacklingarna.
Mera fysik vill jag se.

Hv har ruggigt
Mycket att jobba på…

Man får ju inga guldvibbar direkt. Men såg ändå några goda intentioner. Framförallt när Ullström - Tedenby - Figren var inne.

Ett passivt HV med många misstag. Jag tror det blir ett trögstartat HV som kommer igång sent på säsongen.