CHL: HV71-EC Redbull Salzburg

Ny match i CHL nu mot salzburg hemma.

Hoppas på vinnst igen för vårat kära HV71.
Matchen sänds i Eurosport 2 kl.14.30.
Nilson är avstängd mot Salzburg:
aftonbladet.se/sportbladet/h … 9413928.ab

Är det nån som vet hur man kan få tag på Eurosport 2 “Sverige”?

Från: eurosport.se/ishockey/nu-bor … tory.shtml

För att vara absolut säker är det nog bäst att fråga din operatör, tur det är helg :stuck_out_tongue:

Tror att SVT Play visar också.

Verkar inte vara så tyvärr :frowning:
svt.se/sport/fa-koll-pa-chl

En polare skaffade ett månadsabonnemang på nätet.

En förvarning till er med ComHem och Canaldigital som tänkt se matchen i eurosport2:

aftonbladet.se/sportbladet/h … 9403628.ab

Det kan du nog glömma tror jag. Eurosport vill säkerligen ha ensamrätt på sin match.

Enligt Canal Digital som jag precis var i kontakt med så kan man inte se några CHL-matcher förren 1a september på Eurosport 2, detta pga att de fortfarande har den nordiska versionen av kanalen, men from 1a september så använder sig Canal Digital av Eurosport 2 Sverige. Hur det är med andra operatörer har jag dock ingen aning om.

Så hur ska man nu kunna se matchen när nötterna på Eurosport klantat till det rejält.

Funkar det att köpa 1 månad för 49 kr

eurosportplayer.se/

Eller är det också pengar i sjön?

Jag har ComHem och insåg redan ibörjan på veckan att det skulle bli strul med Eurosport och ComHem.
Jag tecknade ett Eurosport-paly-abb för 69 kr.
Då kan man avsluta efter en månad. Väljer man det billigare måste man teckna sig för 12 månader.

Fråga på deras facebook, där är det väl störst chans att få ett svar.

Viktigt meddelande för tittare med ComHem, Canal Digital eller Sappa som TV-leverantör:

På grund av tekniska omställningar som inte har blivit klara i tid kommer kvällens CHL-match mellan Växjö Lakers och Adler Mannheim INTE att visas på Eurosport 2. Det gäller även helgens andra CHL-matcher (Linköping HC - HC Pardubice 22/8, Zürich Lions - Färjestad 23/8 samt HV71 - Red Bull Salzburg 24/8).

Vi beklagar detta och ber om överseende med den uppkomna situationen. Vi arbetar tillsammans med dessa operatörer att göra kanalen tillgänglig så snart som möjligt.

På grund av ett tekniskt misstag kommer EPG:n tyvärr att visa fel program hos ComHem och Sappa.

Samtliga matcher kommer att sändas på en bonuskanal på Eurosport Player. (eurosportplayer.se/)

Så enligt Eurosport ska man kunna se via deras hemsida om man pröjsar 49 kr / 69 kr beroende om man vill ha bindningstid eller inte.
Gott då kan man iallfall kräva pengar tillbaka om det krånglar

Nu när jag skaffat mig denna Eurosport player (69kr) så visas det inget om att dom kommer visa matcherna idag, har jag gjort nått fel eller blir det detsamma för er? Jag hittar t ex ingen “bonuskanal” på sajten…
Jag har förvisso comhem, men det ska väl inte ha en betydelse om man kollar på Eurosport Player.

Bör väl dyka upp närmare matchstart. Annars brinner jag ur totalt!

Jag tror man får välja Live-TV efter inloggning hos eurosport. Då kan man se Champions League Hockey.
Enda möjligheten för i tablå eller liknande finns det inte givetvis…
:smiley:

Nu kan alla va lugna som har Eurosport Player.
Matchen kommer att visas på Eurosport 2 kl 14.30 även om det står “Snooker European Tour” i TV-tablån. Har varit kontakt med kundtjänst och dom beklagar att informationen inte kommit ut till oss tittare.

Skönt, game on!

Sorry för OT i tråden, men behövde få detta bekräftat på lättast sätt.

Bra jobbat. Game on!

Härligt! :slight_smile:

Unibet streamar matchen på sin hemsida.

Inte den bästa kvalitén via eurosport Player direkt :confused: Inte värt 69 kr. Men men, nu är det match! Och en vinst på 4-1 tror jag på!