CHL: HV71 - Esbjerg Energy

nu händer det grejer, jajamän

Gunnarsson ser riktigt bra ut i kassen.

bättre än linus alla dagar i veckan, han va helkass mot tyskarna

Gunnarsson gjorde en toppmatch när vi torskade med 1-8 mot Frölunda menar du? Perspektiv tack.

:laughing:

Menar du alla helgfria söndagar?

cheesus

så, det blev krampaktigt, men ändå ett fall framåt.

Jag hade gärna sett en utskåpning, men jag trodde förvisso på förhand att det skulle bli ett större antiklimax så jag ser glaset som halvfullt.

Jag är framför allt imponerad av våra backar idag. Reese, Pilut och Brännström var strålande. Ytterell imponerade inte på mig i Leksand förra säsongen men han är bättre än vad jag trodde. Äntligen har vi en back som kan skjuta! Tedenby och Sundh ser oförskämt pigga ut. Plus även till Isac Brännström som verkligen tar chansen. Thörnberg och Ullström däremot har mycket att jobba på.

Någon som har koll på hur kedjor och backpar formerades?

Ullström har inte kommit igång alls. Helt osynlig. Ejdsell har en del att jobba med. Just nu håller han knappast SHL klass men jag tror det kan lossna för honom efter hand.

Gillade vad jag såg av Max Wärn! Han smäller på och tvekar inte. Perfekt i en checking line.

Och Brännström lever upp till hajpen så här långt.

I övrigt är det mycket som kan bli bättre men det tror jag det kommer bli också.

Tror att vi kanske överskattat ejdsell lite, känns spontant som att de gått på tok för snabbt för honom att skriva NHL kontrakt.
Engvall håller inte shl klass än. Helt osynlig tycker jag. Väldigt nyfiken på Wännström då han ej spelat chl än, så jag har ej sett han spela än. Topi ser bra ut och ytterell tror jag kommer bli ett fynd. Han har en ruggig bössa.
Ska bli spännande att se vad sweatt kan bidra med. Ett offensivt vapen som behövs.
Ullström samt Thörnberg bör komma igång och de tror jag dom gör.

Men OJOJOJ vad mycket vi har att jobba på. Spontant känns de som vi är mycket tunnare på forwardssidan denna säsongen.
Inte alls samma bredd.

Jag hoppas naturligtvis att jag får äta upp det. Men tror tyvärr spelare som önnerud och framförallt Sandberg kommer bli oersättliga.
Synd att vi inte fick behålls brithen. Skulle behövts nån mer som är van vid spelsystemet.

Med detta sagt så kommer de givetvis bli bättre. Men de kommer dröja till framåt jul innan spelet sitter tror jag.

Backarna var

Jaakola - Reese
Pilut - Ytterell
Berglund - Persson
Brännström

Tedenby - Ullström - Figren

Sedan kommer jag inte ihåg riktigt hur det var. Har för mig att Thörnberg - Stenlund - Ejdsell bildade kedja men inte säker.

En 3-0 seger mot danskar är kanske inte mycket att skriva hem om men vi vann i alla fall.

Lite tankar:
Pilut, j*kla så bra han är. Han kommer troligen att bli årets back om han fortsätter så här.
Det var roligt att se att HV nu började gå in i närkamperna vid sargen och kom ut med pucken 9 av 10 gånger. Det vinner man SHL på.
Jaakola är ett föredöme för de andra backarna.

Tedenby glänser som vanligt och Figren ser lovande ut när han kommer in i spelsystemet. Ytterell har en del att jobba på i defensiven men vilket skott! Äntligen en PP back som vi saknade förra säsongen.

https://www.championshockeyleague.com/en/matches/3232ed272c31cfb292529272#tab_event-stats=team-statistics&tab_event=lineups

Funderat på detta i inledningen varför får inte Engvall chansen i PP? Han styrde ju Moras PP förra året tillsammans med Gagné.

Skulle gärna vilja se formationerna såhär i paraply uppställning

E. Brännström
Ytterell Engvall
Ullström Thörnberg

Dylan Reese
Stenlund Ejdsell
Sweatt Wärn

Nu kommer alla skrika Tedenby då? I mina ögon är han ingen PP spelare då han har en tendens att va alldeles för puckkär och därmed dra ner tempot i PP:t. Det är ju nu man verkligen har chansen att visa testa olika formationer i matcherna mot Esbjerg.

Sedan tillslut måste man hålla högre pucktempo alltså hårda snabba passningar på bladen för att öppna upp mer ytor.

(vet inte om detta är rätt tråd så slänger över det i en annan om jag hittar det!)

Jag tycker tvärtom att när Teden är inne i PP så skapar han mycket ytor åt andra spelare, sen har han precis som Sandberg en väldig oflyt med utdelningen. Tror det kommer i år då han redan nu ser piggare ut än han gjorde förra säsongen och då fanns inte direkt nåt att klaga på förutom att man kunde önskat honom lite bättre utdelning på chanserna. Men jag tror det kommer i år om vi bara får ihop lagmaskinen igen.

Kunde inte se matchen p.g.a div r-v kanaler, trodde jag hade allt.
Följt tråden, sms och övrigt bös. Gillar Jnytts inlägg - överkörning.
jnytt.se/article/folj-andra … -for-hv71/