CHL: HV71 - Ocelari Trinec

Shit vilka lägen vi har…

Fan där skulle det ringt :imp: :imp:

Fan också!! Tycker synd om tedenby han gör precis allt rätt på isen.( har gjort under shl) men får ingen utdelning.
Hoppas de lossnar för honom snart.

Bättre andra period, men måste börja sätta lägena.

Hv ägde andra fullständigt. Det osar mål men 0-1 efter två spelade. Riktigt bra andraperiod och i tredje gör vi ett par mål.

Edit: Vi jämnade även till läktarmatchen lite.

HV gör jobbet till 99%. Saknar det lilla sista vad gäller skärpa. Därför noll mål trots straffslag, frilägen och PP. Synd, för det är en bra match där HV tyvärr har gjort Trinecs målvakt till en demon. Han räddar allt även utan att veta om det. HV spelade dock mycket bättre i andra så kan man hållla tätt i tredje så borde man få utdelning. Men då får man visa lite mod och vilja vid avsluten. Nu söker man ett pass för mycket snarare än skickar pucken på/i mål.

Är matchen över? Så jävla dålig uppdatering på chls hemsida.

4 min kvar ungefär

1-1 förlängning väntar

ladda ner flashscore appen

HV borde vunnit med 3-4 mål sett till antalet chanser i matchen. Men en kavalkad av sällan skådat usla avslut ger istället förlängning. Surt!

Straffar…

Efter ytterligare en kavalkad av ”mitt-i-madrassen-avslut” så väntar straffar. Och som Trinecs målvakt spelat så lär han väl ro hem det med en räddning han inte ens vet om att han gör…

Skönt att vi fick vinna till slut, då finns det ändå en chans att gå vidare!

Ullström! Sundh!

Skønt att Sundh och Ullstrøm fick avgøra.

Gunnarsson gør en riktigt bra match.

Gillar också det man ser av Tedenfart och Sweatt

Hoppet för avencemang lever vidare men måste vinna nästa match mot Trinic borta under ordinarie tid, annars kommer Trinic gå vidare på bättre målskillnad.

För alla er som lipar över att detta är en Kalle Anka-turnering så kan jag meddela att kvällens match var riktigt bra. Helt i paritet med SHL. Skulle nog kunna sträcka mig till att säga att denna matchen var bättre än 35% av matcherna i SHL. Ingen serielunkskänsla överhuvudtaget, snararare två lag som spelade för att gå vidare.

Exakt, det blir rolig och öppen hockey i chl, ofta iaf. Kul hockey för billig peng och hv spelar, för fan skärp er jönköping.