CHL: HV71-Redbull Salzburg

:laughing: Länge sen man såg en sån incident.

Håller med och fortfarande får man nypa sig i armen att Abbott lirar i HV. Lär bli oerhört viktig - framförallt i slutspelet.

gött 1-1 berglund

Snyggt!

Christensen öppnar godispåsen :slight_smile:

Christensen, läckert 2-1

Underbar tackling av Tedenby :slight_smile:

Härligt med lite känslor. :mrgreen:

Haha vad är det för pajas till domare?

Vilken gris…tur att Christensen klarade sig…

Pang i bygget,nu ser det bra ut :slight_smile:

Bara jag som ser Erik Ersberg agerar med stor pondus?
Luktar förstespade om han fortsätter så här.

Är vi säkra på att han klarade sig?

Proppen ur i tredje. :slight_smile:

Det har jag sagt hela tiden. Ersberg für presidänt!

Han hade knappast fortsatt annars om de misstänkt hjärnskakning eller liknande.

Sir Ward
Nej, jag kan också tycka Ersberg visa pondus. Hur bra som helst med två målvakter som måste visa sitt yttersta för att få stå.

I övrigt kan jag konstatera att vi har två riktigt vassa kedjor på gång.
Thörna-Ted-Christensen behöver lite mer tid innan allt klaffar, men helvete vilken potential.
Teden-Abbott-Laine visar redan nu att det blir roligt att se HV i vinter.

Berglund isens bäste ikväll tycker jag. En hel del återstår med PP annars såg det hyfsat ut om man tar bort slarvet.

Christensen verkade lite virrig efter matchen i slutet av intervjun då han verkade vilja ta med sig mikrofonen? Eller så var det nåt skämt som jag inte fattade. Hoppas det gick bra riktigt läskig tackling när tar fart sista metrarna och det smäller duktigt i plexit.
HV71 kom igång riktigt bra i tredje men hade även en bra period i andra med bra chanser. Passningarna satt mycket bättre ju längre matchen led och man synkade mycket bättre, därav fick man några rejäla chanser och tog tillvara på dom till slut. Ser lovande ut inför framtiden.

Ryan O´Byrne imponerade stort på mig, lugn med pucken, rörlig för sin storlek och överraskande bra förstapass. Att han är stark i det fysiska spelet visste vi sen innan. Kul sekvens förövrigt när han åker fram och lugnar ner Kyle Beach som var hetsig ett tag, rutinerat att inte ta en fight i ett läge då HV var inne i sin bästa tid i matchen men ändå markera att “grabben jag ser vad du håller på med”.

Grym potential i detta laget även om detta var en till stora delar hafsigt spel och bedrövligt passningsspel långa stunder. Kedjan Teden - Abbott - Laine ser ut att ha funnit varandra redan och känns som klippt och skurna för varandra.

Ersberg visar pondus i målet och härligt att se när han står upp för Christensen även om jag tror vi har några bättre “vevare” i laget…

Skönast av allt är ändå vinsten, viktigt att få in en bra känsla direkt!

Så han fortsatte? Skönt, jag missade det. Men så var jag ju tvungen att titta på unibets pyttelilla sändning via iPaden :cry: