Altså, fyfan vad dåliga hv är… PINSAMT
Kommentatorn kallade en spelare för Fiala, men jag tycker att man borde ha hört om det ifall han skulle vara med. Men han kallade även, vad jag kunde se, Ridderwall för Jämtin.
Tydligt att speciellt 22 och 41 har svårt att hänga med när tempot skruvas upp, inte bara i dagens match. Om Johansson följer sin linje om att prestation går före meriter borde någon av de ligga illa till när ny back ansluter och S Karlsson är i matchform.
Hur flyter streamen för er? Ganska laggigt hos mig
Uselt spel i första perioden, svåra passningar och chansningar lite överallt på banan. Petrasek har tyvärr inte gjort mycket rätt i matchen. Till och med Louma överglänser honom
Ska inte försvara alltför mycket, men Jyp är rätt bra tycker jag. Spelar med sanslös fart, intensitet och aggressivitet. I SHL hinner man med att ta en fika innan man slår iväg pucken. Inte konstigt att Petrasek får problem med den här speeden… Men tydligt är att HV får problem när de sätts under press…
Förstår inte riktigt hur vi kunde spela så bra mot Frölunda? Hela vårat spel blir förstört för att våra backar som borde vara bäst på att lägga upp spelet inte kan lägga en korrekt första pass, Sen vill dom hela tiden dra ner på tempot och ta bursskydd eller hålla i pucken för länge innan förstapassen kommer. Dom klarar inte att tajma spelet. Den enda förklaringen till varför det gick bra mot Frölunda var att Forwards körde skiten ur sig och underlättade maximalt för backarna. Det verkar inte spela någon roll hur bra forwards vi har i laget om de flesta backar inte klarar det mest grundläggande i deras spel som dom övat på i flera år.
Vi har 2 alternativ som jag ser det, Antingen låter vi våra forwards köra skiten ur sig upp och ner i varje byte så våra dåliga backar klarar av att lämna över pucken istället för att slå en passningen. Men hur länge orkar forwards spela både deras spel och backarnas spel?
Eller så bänkar vi och tar upp fler duktiga unga backar med fokus på passningsspel för nog fan borde Pilut kunna ersätta de flesta av våra backar när det handlar om passningsspel. Det finns säkert någon mer skillad ung kille att ta in och sen hem med Salmela till varje pris.
Eller så spelar vi med bara forwards som troligen spelar bättre på back än vad våra backar gör. Då får vi i alla fall till en stenhård offensiv vilket borde kunna räcka långt många matcher. Sen får dessa forwards agera mer defensivt bara än vanligt och agera spelfördelare från egen zon.
Pilut känns mer komplett än en back som lirat i NHL. Campoli syftar jag på, Fattar inte hur han ens kunde få chansen att spela där ibland. väldigt klumpig spelare som dräller hela tiden likt Petrasek och har svårt att bygga upp spelet. Nä vi måste ha in snabbare spelskickligare backar. Dom är för slöa och oskickliga helt enkelt.
Tempo, attityd och passningsspelet visar sig väl med sin frånvaro. Hur svårt ska det vara att passa pucken på “tejpen” när dom kör övningar dag ut o dag in på träningarna kan man tycka? Det är ju inte så att speltempot är direkt uppskruvat.
Det är som om HV inte vill ta chansen att gå vidare från gruppspelet, hemskt att se…
Jag är verkligen förvånad hur bleka HV kan bli när dom har tidigare bevisat prestationer på högstanivå likt mot FHC.
Missade dom första 10min ska nämnas, men att det går trögt för Petrasek och Campoli har varit ett problem sen den första träningsmatchen. Dom behöver att steppa upp helt enkelt.
Ps. Laggar och buffrar här också, sen att kvalitén hoppar fram och tillbaks blir man rejält less på…
Men oj vilken dålig domare…
2-2 kom igen nu hv fans Lite bättre nu.
Tycker man fick ganska bra snurr ett par gånger i perioden.
Missade första perioden och nu andra perioden började man ganska slarvigt men spelade upp sig.
Hoppas man kan ta med sig energi från de gångerna man snurrande runt bra och fick tryck.
Bättre andra period, lite tama avslut bara…
Gillar skarpt 67 Thörngren, bra fart o teknik på honom.
Vilka har gjort HV:s mål? Missade hela andra perren.
Mattias Karlsson och sen Ted Brithen, båda i PP
Kolan & Brithen
Danke schön!
Kolan och el capitano,
Oj. Nia på pucken.
Bättre i andra perioden, Man kom in i matchen efter 2-1 målet i PP och sen har man tryckt på ganska bra offensivt och utan speciellt mycket ansträngningar gått ikapp. Hade HV71 varit på tårna från början hade matchen varit klar för länge sedan känns det som. HV71 är mycket bättre än JYP när man går in för det fullt ut och backarna agerar lite snabbare och med bättre passningsspel.
Törngren fortsätter va riktigt bra. Kunde lätt haft med sig 2-3 poäng i denna match om han varit lite mer självisk eller om hans medspelare fått träff på puckarna. Nästan lite sugen på att se hur han och Tedenby skulle kunna lira ihop som för det mesta har öser på ordentligt med fart och bra passningsspel och dom där extra dragningarna.
Törngren jobbar till sig utvisning.
Thörngren är ju Kung!
3-2 till JYP.