CHL: Sönderjyske Vojens - HV71

Returmatch borta mot danskarna och SVT PLAY sänder matchen. Matchstart 19:00
Teemu Laine(avstängd) och Erik Christensen(borta-knä). 7-1 enkelt till HV i första och tippar liknande resultat på torsdag.

Macce blir nöjd - fixade Samir och Viktors autografer och kommer efter hårt tryck via pm per post. Upp ovanför kudden din :wink:

CHL:s hemsida: championshockeyleague.net/

Jag tror det blir betydligt svårare med så många borta som vi har nu. Men vinner gör vi utan tvekan. Antal mål beror helt på hur heta resterande spelare i laget är. Hoppas att Thörna får lite islossning då han ännu inte gjort ett mål där han skjuter pucken.

1:a
Thörnberg - Brithén - Melin
Berglund - Karalathi

2:a
Tedenby - Abbott - Önerud
Campoli - O’Byrne

3:e
Sundh - Sandberg - Andersson
Johansson - Eidstedt

4:e
Ahl - Stenlund - Lestan
Extra: Cederholm

Ser väldigt klent ut laget när man saknar flera toppspelare. Ska däremot bli riktigt spännande att se vad Melle kan åstadkomma med bättre omgivning. Hade hoppats även Sundh kunde haft åtminstone Bengan också bredvid sig. Men men ska bli väldigt intressant som sagt. Hoppas man får in en kross till och att Campolis klubba fortsätter att skjuta.

Vinst ikväll å gruppsegern säkrad, blir nog lite svårare än sist men hoppas samma spelglädje finns nu som då.

Dåligt första PP :frowning:

uselt spel… jag ger upp :wink:

… måste dra ändå

hoppas ni andra år se lite kvalitet i 2a å 3e.

Av det jag sett av Stenlund hittills i år så måste jag säga att jag är inte imponerad. Stor och orörlig, ofta på fel/konstig plats (läser spelet dåligt?), slarvar med pucken och dåligt passningsspel. Han har långt kvar till en ordinarie plats vid fullt lag. IMO.

Rörig period där danskarna kontrade farligt, anfallsspelet är hyffsat bra imellanåt. PP var som förra året mediokert

Ingen vidare period, lite lurigt även med danskarnas kontringar.

Skitperiod. Med alla spelare friska har hv ett jäkligt bra lag på pappret. Men nu ser det ruskigt svagt ut på isen… Skärpning i andra :imp:

Man möter ett superdefensivt lag som spelar på hemmaplan där rinken har NHL-mått. Förvänta er inte 7-1 i denna matchen.

Vi hade tydligen bäst PP i serien förra sässen fast det kändes inte som så.

Skulle vilja se mer av Thörna, varit ganska osynlig dessa matcher mot vad man hoppats på.

Lol

Granska go stämning dock.

KATASTROF

Bra försvarsspel där :frowning: :frowning:

1-0 inte ologiskt. HV gör en riktigt dålig insats. Dålig inställning eller underskattning? Dåligt hur som.

Fyfan. Riktigt sömnpiller till match dessutom.

HV lyckas inte skapa några riktiga chanser. Dom går inte in på mål.