DEADLINE DAY 15 FEB 2019, Diskussioner

expressen.se/kvallsposten/s … k-forward/

100000 Euro för att lösa Strömwall eller Karlsson från KooKoo. Definitivt inte värt de pengarna.

Det är årets största mysterium, och har varit så länge, och hv säger inget

Så är det absolut, minus att vi fortfarande är tok dåliga på PP och borde agera där? Sen är det så att du har rätt IDAG, en enda skada till, frågan är hur valid det är då ? vem har vi som kan ta en viktig spelares plats? Thörngren upp i första femman igen ?

Återigen så förstår jag inte snacket om pp?? Vi ligger på 20% i pp, de är rätt så hyfsat.
Vi har spelare för pp. Den som såg matchen mot ZAIK, vårat första på den matchen. Bland de bästa jag sett. Enda som fattades var målet.
Samt att minns 2017, då vi var betydligt sämre i pp. Alla minns hur de gick då?

Kanske är jag helt ute och cyklar!
Vi lånade ju in Lehtonen 2017 och tror ni inte möjligheten finns att göra något liknande med t ex Strömwall!
De verkar ju sugna på pengar och kan man mötas på en hyfsad nivå för båda så vore det ju win win.

Sen vet jag inte hur framtiden ser ut för Strömwall om han är klar för en annan SHL klubb nästa säsong. Men om inte så är det ju perfekt att se hur han fungerar nu i SHL på ett lån.

Kanske är jag ute o cyklar så please inga påhopp!

Nu kör vi påhoppslöst forum!

M det stämmer med Lehtonen, vore ju najs

Saik matchen? Var det inte då vi hade 2x 5min pp utan en enda målchans? Som så ofta förr

Om nu det är hopplöst med ett lån på Strömwall så kanske det finns någon annan man kan lösa på det sättet likt Lehtonen 2017!

Jo men syftade på det första pp i matchen. Då vi skapade tonvis med målvhanser o flyttade pucken otroligt snabbt.

Det var väl inget lån? HV köpte väl loss honom från hans dåvarande finska lag? Anledningen till att han inte kunde stanna i HV var ju att han redan skrivit kontrakt med ett annat finskt lag än det HV köpte loss honom från.

Detta gnäll om PP…

HV har nu 18,92% i PP.
Luleå ligger 1a och har inte mycket mer, 19,05% i PP.

HV’s guldsäsong 16/17 hade HV ett PP på 16,67%! (minns ni att vi vann det året?)

SÅ PP är inte allt!

Så kan det ha varit! My bad!

Enligt Ros så släpper J/J inte Wännström “behöver 13 fwd”

Nej anser inte heller det är värt det, men en bättre back vilket vi är större i behov av i nuläget så är det värd det. 1-2 miljoner drar man väl in på en hemmamatch i ett slutspel.

Tror inte mysteriet är större än; arbetsinsatsen, defensivt jobb, inställningen, närkampsspelet. Hade detta klaffat till 100% hade han självklart spelat i någon av förstalinorna och PP. Hämmas forfarande av sina hjärnskakningar och vågar inte gå fullt in i dueller. Tycker Figge har varit bland våra absolut bästa forwards sista tiden oavsett +/-. Siffror säger inte allt.

Med detta sagt tror jag absolut Wännström kan lyckas bra i nästa klubb med miljöombyte förtroende m.m. Får vi inte in någon annan forward tycker jag inte vi ska släppa honom. Annars är det fine med mig…

Nja, med tanke på att Strömwall kostar en miljon att köpa loss så tror jag inte de lånar ut honom. Det finns säkerligen en anledning till att de satt det priset liksom.

Och det är ett helt absurt pris. En sportchef som är beredd att betala det för en spelare (plus lön) - som hitills inte har lyckats i SHL - för max två månader borde byta jobb.

Djurgården tar in centern Dennis Svensson från allsvenska Pantern. Han har i år gjort 8 poäng på 45 matcher. Tycker det är ganska talande för hur marknaden ser ut just nu. Men visst, det finns massor med lediga spelare - speciellt spets.

Och innan ni kommer dragande med att det är massa KHL-lag som missar slutspel, så ja det stämmer - men det betyder inte att en massa spelare blir tillgängliga bara för det. Klubbarna måste för det första vilja släppa dom, och missar man slutspel så missar man mycket pengar - så det kommer nog inte direkt vara gratis. Och sen måste ju spelarna öht vara sugna på att förlänga sina säsonger. Etc. Men visst, kolla EP vilka spelare som finns i lag som missar slutspel - men försök vara liiiiite realistiska också.

Kanske skulle plockat in Ledin ändå när han letade klubb och kunde spela gratis mer eller mindre!
Med ta ke på hur marknaden verkar se ut så håller ju han minst lika hög klass som allt annat verkar det som.
En kille som är beredd att offra allt för att vinna samt en kille som tål mycket skit framför mål i t ex PP som han knappt aldrig fick visa i Hv!

Skön idé. Ledda har nog inga problem att bryta ett kontrakt i Div1 för SHL. Jämtin är kontraktslös med.
Vem kontaktar kommunen och ser till att bussarna blir stripade ASAP?!