Deadlineday 2020

Backen vi värvar kommer ju ta speltid från Persson, har svårt att se att något kan gå fel där faktiskt…oavsett vem de värvar typ :stuck_out_tongue:

Du va tvåa på den pucken :wink:
Hoppas Hult blickar ögonen mot Finland!
eliteprospects.com/player/4 … i-viljanen
Producerar fantastiskt bra i bottenlaget! Ett lån kanske skulle vara aktuellt!

Stavanger lär inte släppa honom. Men här hoppas jag verkligen Hult har kollat av intresse till nästa säsong.
En back som leder totala poängligan i Norska ligan. Kunde Rögle locka Curran så borde vi kunna locka Zajac.
eliteprospects.com/player/39714/nolan-zajac

Man kanske skulle kunna göra en trade mellan honom och Persson :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

Angående Leduc, som jag förstår så är det en random Tomas, som skrivit på Aftonbladets chatt att han är klar, kul om det stämmer men man kanske inte ska ha skyhöga förhoppningar :slight_smile:

Kokkonen klar men först till nästa säsong.

Den satt du snyggt!

expressen.se/kvallsposten/s … d-ny-back/

Daniel Norbe

Nu när Norbe är klar, så lär det väl inte hända något mer, eller vad tror ni?

Vore ju ett sjukt anti-antiklimax och Hult slår till med typ Temmu Ramstedt också… :smiley:

Men Norbe är väl inte klar än ?

Faktiskt positivt överraskad av Norbe-nyheten. Verkar ju inte finnas jättemycket på marknaden, Madhawk eller Ros skrev väl att HV var intresserade av Salo innan han blev klar för Örebro. Frölunda letar väl också en back? Jag väljer Norbe alla dagar i veckan över Salo, gör ni?

Alltså jag är positiv till Norbe. Känns lite som förr i tiden när HV (som då var ett bra lag) gick in och breddade i februari genom att värva någon allsvensk toppspelare. Minns Grillfors.

Men. Jag förstår inte riktigt varför du väljer Norbe framför en finsk landslagsspelare som är god för 0,5 poäng i Liiga, som dessutom är en bättre liga än allsvenskan…

Anpassningsproblem kan ju va aktuellt för Salo medan Norbe kan svensk hockey och varit i klubben tidigare, personlig tanke dock bara…

Norbe officiellt presenterad!

hv71.se/article/szy8ak6nk-3 … -till-hv71

hmmm trodde faktiskt man skulle skriva kontrakt över nästa säsong också med Norbe.

Norbe lär vara en billigare lösning än Salo. Örebro ligger över topp 6 gränsen och har en större chans för SM-guld än hv i dagsläget därav är Örebro ett mer attraktivare klubb att skriva på för i slutet av säsongen. Tror säkert HV var intresserade men då var de nog tvungna att öppna plånboken rejält och Norbe var nog en billigare lösning då. I samma veva har HV rätt bra offensiva backar och Norbe kan heltklart komplettera HV:s backsida, Salo ersätter Örebro ledande back. Nils kan man också tolka som hv topp back men vi har Kinvall som tagit över den rollen hos HV så vi inte lika drabbade där.

Örebro är ett lag på framfart meddans HV är inte det, så självklart är Örebro ett mer attraktivare lag förtillfället men jag tror Norbe kommer göra okej ifrån sig och kanske är mer värd ur ekonomisk synvinkel om man lyckas hålla kvar han nästa säsong

Var på Karlskronas match igår emot Almtuna. Daniel Norbe gjorde matchens enda mål. Han är en tvåvägsback som spelar både PP & BP. Gjorde en riktigt bra match igår, med bara ett enda felpass.

Spelar enormt mycket, Snabba pass i PP, söker ofta skott, väldigt aktiv med blicken och håller hela tiden koll på vad som händer runtomkring. Deltar i spelet och tar mycket initiativ, gillar att utmana upp mot mittzon med pucken på sitt blad. Blir spännande att se hur han klarar klivet upp till SHL - i hockeyallsvenskan har han varit en offensiv kraft i ett lag med väldigt blek offensiv.

Jag tycker att om chansen dyker upp innan fönstret stänger att man ska ta in en forward till.
Så som laget uppträder så vore de en bra väckarklocka.

Nån som vet hur situationen ser ut för Karlskoga? Finns de chans att köpa loss kookonen redan nu?

de har väll en liten chans för avacemang så tror inte de släpper han nu.