Deadlineday 2020

Jaha mina kära Hv-fans. Då var det dags för ännu en Deadlineday.

Imorgon natt kl 00:00 stänger fönstret.

Tror ni att Hv kommer att göra något mer med laget nu ?

Har ni hört några rykten ?

Vad önskar ni att Hv gör ?

Personligen så anser jag att dom MÅSTE göra något åt Nisse. Som det är nu så spelar vi med Persson vilket absolut inte kommer att funka i ett slutspel, han är alldeles för slö. Samtidigt om vi får en enda till skada så är vår backsida riktigt skör.

Sen fick vi äntligen in lite klass på FW sidan med Lias Andersson även om det inte direkt var den speltypen som vi saknade så är det ju en klasspelare (fortfarande inte sätt något av den klassen dock men han har ju inte spelat på ett tag)

Jag anser dock med tanke på hur ojämna vi är att vi behöver få in både en back och en bra FW till.

Kommer vi få det då ? Nej jag tror faktiskt att inget mer kommer hända och “marknaden är död” citatet kommer mynna ut ur Hults mun ännu en gång. Alternativet är att vi får någon random bredd back.

Även ifall han kanske i te rent spelmässigt övertygat än så har han 3 ass på lika många matcher. Så ha tålamod med Lias.

Absolut håller med, han har ju inte spelat på flera månader. Jag tror Lias kommer börja bidra

Ett rimligt antagande är att HV71s trupp är jäkligt dyr i dagsläget.
Ett rimligt antagande är att Nisse inte kommer spela mera denna säsong.

Då krävs det såklart 1 klassback om det överhuvudtaget ska vara värt det att lägga pengar.
Då måste man kolla på backar som missar slutspel i någon liga.
Spontant går tankarna direkt till Stefan Elliot med brasklappen att han vart skadad nästan hela säsongen och jag vet inte om han fortfarande är skadad? I så fall glöm detta. Men annars känner han till staden, laget och han är klass rakt av!
Förut var ju HV71 intresserade av Gragnani vilket även han håller hög klass finns även han i Minsk.

Sen skadar det väl inte att ställa en fråga till San Antonio Rampage.
Borgman är mer en välkommen alla dagar i veckan året om jämt!

Jag tror inte att det är aktuellt att plocka in någon C/FW.
Det måste vara någon som gör skillnad annars är det pengar i sjön.
Jag håller med om att Persson inte håller längre men gällande 7e back så har vi Emil Andre som borde få chansen framför Persson redan idag då han har tempot och ett fint första pass.

Ska vi ersätta Nisse så måste det vara en spelare i samma kaliber annars kan det kvitta, vill inte se någon random breddback alá Styrman som man betalar mer än vad det är värt. Låt Emil Andrea spela istället!

Hoppas Hult blickar ögonen mot Finland!
eliteprospects.com/player/4 … i-viljanen
Producerar fantastiskt bra i bottenlaget! Ett lån kanske skulle vara aktuellt!

Det kommer inte bli något mer det vet vi ju, man har ju varit med förr…

eliteprospects.com/player/197821/robin-salo

Enligt Madhawk så är Salo ute på marknaden. Han säger att Örebro är där men tror även Frölunda och Hv71 kan vara med!
Är väl för bra för att vara sant va?

Frågade Tomas Ros på AB gällande backjakten och eventuella namn. Fick inget namn men såhär svarade han.

Ja, HV tokjagar. Ögonen går nog i kors på Hult och Davidsson. Vi får se vad de får in kommande dygnet.
Jag såg även på Chatten med Mrmadhawk på expressen att han avfärdar Gragnani och Borgman när några HV supportar ställde frågan.

Klar för Örebro, enligt Aftonbladet. Men helt klart jagar HV en top 3-4 back. Tyvärr finns det inte gott om sådana, dessutom är de dyra och man är inte ensamma på planen.

Sidospåret är att, om man inte kan landa en toppback, fylla på med “en kropp” från allsvenskan. Typ Daniel Norbe i Karlskrona eller Wiiliam Fransson i Tingsryd. Eller nåt liknande.

Vaasa Sport som ligger sist i Liiga har ju Valtteri Viljanen. 27 pinnar på 47 matcher, dessutom rightare.

Verkar ha rätt goa handleder :wink: youtube.com/watch?v=BqXQQrDkaiI

Jag definierar denna tråd som självskadebeteende :wink:

Du har nog en poäng där hehe.
Men det är på något sätt charmigt detta.

med vilken annan sportchef som helst, ja, men med nuvarande konstellation… :confused:

Nu går det rykten om Jerome Leduc till Hv71.

Den värvningen hade varit bättre än vad jag hade förväntat mig från Hult dock

EDIT: han leder backarnas poäng liga i allsvenskan så ne jag tror inte på detta, men snälla bevisa mig fel

Detta skrev jag om på forumet redan för 1 månad och fick 0 respons :wink:
Det är ett gammalt rykte med substans skulle jag vilja påstå.
Dessutom har HV71s scout och Hult vart på plats i Västerås och kikat när Leduc har spelat.
Västerås överlägset bästa back.
Han är riktigt bra de matcher jag sett. Skulle inte göra bort sig i SHL då han har riktigt bra speluppfattning och distinkt första pass.
Finns dock en del att utveckla gällande markeringsspelet vilket skulle kunna eventuellt bli ett frågetecken i SHL.
Men jag tror att det skulle kunna vara ett fynd faktiskt.
Men ska Västerås släppa sin bästa back måste såklart HV71 slanta upp ordentligt.

De kan få Christoffer Persson och Johan Johnsson i utbyte :wink:

Jo men om man ändå är sugen på honom för nästa säsong kan det ju vara värt att köpa över honom nu när vi har “kris” med Nisse

Västerås är ju dock inte helt döda i jakten på SHL än så frågan är om dom vågar sälja honom

Tillgång och efterfrågan :wink:
Men då jag tror att han skulle behöva tid och utveckling gällande markeringsspel bla så är det kanske tveksamt om den tiden finns nu.
Om HV71s intresse kvarstår är det kanske bättre att han får en sommar och försäsong.
Jag tror absolut att Leduc skulle kunna bli en topp 4 back i SHL på sikt men jag tror inte att han är där nu.
Då är det nog kanske bättre att i så fall satsa på ett säkrare kort om man hittar ett sådant vill säga.
Man konkurerar ju bla med Frölunda just nu om spetsback. Så det kan ju skena iväg rejält i pengar.