Diskussion om seriöst rykte (25/26)

Hur är Kris Beech som ledare? Tänker att det kan bli lite för mycket med tre ”stränga” tränare

2 gillningar

På pappret är det ju inget att snacka om. Rahm är en av landets mest meriterade assisterande tränare.

Mitt enda frågetecken. Känns det inte lite kaka på kaka med han och Blomman bredvid varandra? Två rätt heta tränare, och kanske inte de bästa matchcoacherna. Deras första säsonger som HC i HV påminner dessvärre väldigt mycket om varandra… Om inte jag missminner mig helt så var det väl typ samma kritik mot Rahm som den mot Blomman.

Med det sagt är det väl inte Rahm som är problemet i ekvationen. Med en annan typ av HC, gärna en mer trygg och rutinerad HC som faktiskt visat resultat, hade det inte funnits några frågetecken.

5 gillningar

Kan det vara så att Björn o Niklas Rahm tar upp snacket om ASS tränare nu igen när vm snart är slut.

Lindbom har några guld med. Fö sitter eller står jag hur fan jag vill, tack ska du ha.

4 gillningar

2 gillningar

Då var staben spikad

Nicklas Rahm är en av Sveriges bästa och mest meriterade andretränare med massor av rutin, precis den kravbild som vi skrikit oss hesa om härinne. Hatten av för Björn, en otroligt viktig och bra rekrytering!

9 gillningar

Sååå… vi sparkar Blomqvist i oktober, Rahm går in som HC och vi åker ur i april. Igen.

17 gillningar

Tror Rahm blir toppen. Han är dessutom HV-kille i grunden så man vet att han kommer bry sig på personligt plan.

1 gillning

Ang Rahmryktet så känns det alltid konstigt att ta tillbaka någon som misslyckades sist han var i HV71. Han fick sparken - hur påverkar det honom? Han är ingen maskin utan en människa, är han hämndlysten eller revanschsugen?

Och som någon nämnde - ska vi inte ha någon bevisat duktig matchcoach? Eller blir det bara timslånga videovisningar och utskällningar från högröda tränare jämte inaktivitet under själva matcherna och märkliga laguttagningar som inte tar hänsyn till prestation?

Vi får hoppas att Kris Beech kan överraska oss alla.

2 gillningar

Precis, det här är bra! Rahm är hv-kille och en av landets mest meriterade. Frågan är varför han kan tänka sig vara under Blomman?

1 gillning

Jag tror inte Rahm bryr sig nämnvärt. Personerna som styrde och ställde när han fick sparken/senast var i HV71 är inte längre kvar. Det enda som är sig likt är att det är samma förening. En förening Rahm brinner för.

13 gillningar

Staffan kommer ha en timme långt avsnitt när han presenterar samntliga som sägs vara klara men inte presenterade än

Rahm är en grymm ass coach, en av huvudanledningarna vi van guld 2017

7 gillningar

Upplever att Rahm funkar bra under minst rimlig framgång men haft svårt med långa motgångsperioder - å andra sidan är det ganska många års erfarenhet adderad nu.

Om de hittar bra roller för att täcka arbetet kan det säkert bli bra.

Dum fråga, körde Rahm forwards eller backar i Växjö?

Kan säkert bli bra. Den nödvändiga rutinen har han verkligen. Hur det kommer funka tillsammans med AB och Kris blir avgörande. Omöjligt att sia om hur det kommer att falla ut. Men att han har den nödvändiga rutinen är förstås viktigt eftersom han ska arbeta med två gröngölingar i sammanhanget.

2 gillningar

både och. Han har haft både och under olika perioder men tror huvudsak försvaret

Fredrik Hellgren som varit i Växjö sen urminnes tider, har haft hand om backar, så Rahm hade hand om forwards och pp även i Växjö.

2 gillningar

Ja, har Rahm ingen erfarenhet som backtränare så kommer det bli riktigt spännande.

Fast det blev ju guld med HV71 när han var backtränare 2016-17. Det blir nog bra.

5 gillningar