“Tanken är att HV71 ska kunna ge honom ett större offensivt utrymme än vad som förmodligen hade blivit fallet i årets Malmöupplaga” står det i Svenssons artikel.
Vart kan han ta plats i HV71s hierarki?
Utesluter detta AP?
Kommer någon på kontrakt lämna/lånas ut?
Känslan: dra inte för stora växlar på detta, dvs spekulationer om Rouseks skada, AP:s vara eller icke-vara osv. Jag tror det handlar om att Björn får en bra deal på en spelare som han gillar och som inte funnits på marknaden. Eftersom Malmö vill bli av med honom så tänker jag att detta förhoppningsvis är en bra ekonomisk deal för HV, där Malmö får stå för en del av kostnaden första året. Och ett plus att han även är från länet.
Björn har varit väldigt tydlig med att han vill ha konkurrens bland spelarna, och nu plockar han in spelare som på pappret borde kunna skapa bra konkurrens. Tror det kommer vara ännu mer att de som är bäst för dagen kommer få spela då det kommer finnas spelare som är bra till skillnad från hur det varit denna säsongen
Med risk att det blir folkstorm! Men Pasic har en framtid i HV71. AP blir äldre och någon gång måste det byggas nytt. Beroende på vad AP vill ha så är det inte mig emot att Hv går vidare och bygger nytt!
Pasic visade stor potential redan i Karlskoga för flera säsonger sedan så det är definitivt en spelare som kommer kunna ta ytterligare steg i utvecklingen i rätt miljö Spännande värvning tycker jag och dessutom en spelare Björnen själv följt och värvade till Malmö. Lär väl dock vara tilltänkt en fjärdekedja eller möjligen en spelare man kan laborera med högre upp i hierarkin vid eventuella skador? Ser inte annars vem han skulle peta om man nu inte blir av med någon annan spelare.
Aftonbladet skrivet att expressen har gått ut med att Joona Ikonen är klar för hv, att malmö vill bli av med honom. Antar att de ha blandat ihop namnen?