Diskussion om seriöst rykte (26/27)

Det gör det faktiskt inte.

Det ser fortsatt röfv-mörkt ut. En Herman ändrar inte på detta. Dessutom, vill vi Herman så illa så att han skall vara den som “räddar upp” allt kaos? Är inte det för mycket begärt?

4 gillningar

Att Herman kommer är såklart jätteroligt, men han ensam räddar inte upp något. Jag blev glad och trodde att man kanske tänkte börja satsa mer hemvävt, ville bygga en kultur och att Herman var en pusselbit i det. Han är inte hela pusslet. Men inget annat tyder dessutom på att så var fallet. Herman under HV-flagg i Almtuna nästa år är såklart bra, men då måste man också fortsätta bygga på samma röda tråd.

1 gillning

Herman är en investering för framtiden, han är redan bra placerad och ska få växa i rätt miljö. Han är definitivt ingen FelixFenix-fågel som ska kastas in för att “rädda oss” och riskera att brännas ut i processen.

Jag vill inte se Liv (rysningar när jag skriver det) i målet förrän vi har städat upp, satt strukturen och fått ordning på laget. Jag är trött på hur vi bryter ner spelare istället för att utveckla dem.

Nu räcker det.

4 gillningar

När det är Hult som ska värva så hade väl Dickinson inte rätt karaktär.

Men vi är en klubb i fall och vem fan vill komma hit överhuvudtaget. Med en coach på det som inte klarar av det. Gå till er själva om man fick välja på en klubb i totalt mörker och en klubb som är välmående. Vilken hade ni valt?

Exakt så tänkte jag med. Det finns ingen bra framtidsutsikt, svag om någon personlig utveckling. Inkompetens premieras, kontinuitet är viktigare än prestation. Det är till HV karriärer går för att dö, vi vet det, agenter vet det, tränare vet det och inte minst vet spelare det.

Hade jag själv som spelare haft fler valmöjligheter, klart som fan att jag hade ratat HV.

1 gillning

Det enda en presentation av Liv skulle göra är att tillfälligt höja moralen bland supportrar. Jag tror inte Liv är redo att spela i SHL, ett år till i HA först med goda resultat så kan han ta 2a spaden nästa år.

3 gillningar

Tja jag resonerar såhär. Att man överhuvudtaget var intresserad av Dickinson i ett läge där man borde fokusera på en eller två “håll-käften-värvningar” som 1C och 2C gjorde mig orolig. Budade man högt på en 3C? Helfel enligt mig, satsa på två toppcentrar och låt någon av HVs nuvarande C/FW ta rollen som 3C.

Så därför är jag orolig och klagar lite. Dessutom när man väl går inför det så ger man sig mot Örebro - troligtvis en av HVs bottenkollegor nästa säsong. Eller var HV sååååå smarta att man tvingade Örebro att tömma kassan för en spelare som man ändå inte ville ha? Och nu är det fritt fram att värva bättre centrar än bottenkollegan Örebro!?

Absolut, tror man att HV kommer kunna landa TVÅ ännu bättre och mer passande centrar så. Jag tvivlar. Finns väl knappt ens rykten om fler rena centrar än DG?

1 gillning

Jag är ett bittert HV-fan så jag kräver faktiskt att man fixar två toppcentrar som är bättre än Dickinson. Att man budar på Dickinson visar ju att man har fel fokus och att man inte riktigt insett allvaret.

3 gillningar

Ge oss en påskpresent nu i dagarna

DG är inget seriöst rykte. Bara en dröm. Dock finns det seriöst rykte om litterie som kommer från hv hataren (enligt fans (sarkasm))och hv fansens största fiende Johan Svensson.

2 gillningar

Ja Lettieri har ju fina siffror, men vore också en chansning. Stor rink, nytt land, annan typ av liga. Ytterligare en liten spelare 30+ som inte är en utpräglad center. Tufft att kräva att han ska komma in och bära en förstakedja i SHL.

1 gillning

Seriöst? Ja och nej.

Vi vet inget om kontakter mellan HV och DG, mer än vad föreningen alltid säger: Vi håller kontakten med “alla”.

Samtidigt vet vi att han funderar på att lämna nordamerika. Därav “seriöst rykte”.
Men visst, det är en kantboll. Varför är du missunnsam? :wink:

Vi kanske får ett påskägg, där vi får gissa vilken spelare som gömmer sig där. Vem minns inte när en, åtminstone för mig, totalt okänd Anthony Camara presenterades i ett påskägg.

5 gillningar

DG lär säkert vara intressant för lag i Schweiz.

Vi behöver verkligen centrar av absolut SHL toppklass. Men varför skulle de välja HV71 då andra lag jagar såna.

1 gillning

Precis, han är väl den första som dyker upp i minnet som innehåll i påskägg

Att vi inte budar högre på Dickinson kan ju betyda två olika saker:

1. Vi har andra alternativ på gång som är bättre eller likvärdiga. Vi vill satsa mer på en första center och har en tydlig gräns för vad en andracenter är värdig att kosta. Detta innebär att Eriksson är omöjlig att ha kvar på grund av att vi vill frigöra pengar + att vi har Lindström och Laz på kontrakt.

2. HV71 är dumma i huvudet. (Förmodligen denna)

6 gillningar

Jag är absolut inte dum i huvudet.

så höga tankar har inte jag om mig själv :sweat_smile:

1 gillning

Är Lettieri inte utpräglad center?