Man kräks ju lite i munnen av detta.
Gott nytt år liksom.
Man kräks ju lite i munnen av detta.
Gott nytt år liksom.
Ta mig iväg från denna planet och detta lidande, snälla, någon
Han lär inte stanna i Allsvenskan. Så han lär vi slippa.
Helt väntat och förståligt dessutom, unga spelare som ser klubbens utveckling med tre kval på fyra SHL säsonger plus ett nytt kommande denna säsong.
Fan vad dåligt alltså. Visst att spelare ibland vill flytta hemifrån så att säga, men HP är bara 20 liksom, så tvivlar på att det är så i det här fallet.
Ja den här drömmen som Liljander målade upp med minst 50% egna spelare i laget har ju börjat väldigt bra..
Haha Malmö sitter och garvar läppen av sig.
Kalmar går väl upp å då hamnar han där. Gör succe.
Å vi får njuta av livet i HA med Mini-Magic & Co.
Fan, bara skjut mig.
Snela.
Fattas bara att Fransson lämnar för Växjö eller LHC. Fyfan va förbannad man blir. Inkompetenta varenda en av dom!
Ja, de lurade på oss Liljander som lurade på HV Pasic å sen snor de HP.
Klart som fan de garvar ihjäl sig.
Det hade jag gjort med.
Men MALMÖ av alla lag…
De har ju två fördelar.
Närheten till Köpenhamn och en SHL tränare.
AVGÅ!
Malmö är bland de sista platserna jag hade velat spela hockey. Jönköping är egentligen en av de främsta. Dåtidens HV71. Nutidens HV71 hade jag inte velat spela i. Men får man feta lönekuvert så får man!
Det här är så jävla uselt att jag knappt vet var man ska börja.
ÄNNU en egen spelare på väg bort. ÄNNU ett bevis på att HV71 just nu leds av människor som antingen inte fattar vad de håller på med, eller fullständigt skiter i det. Det finns inget mellanting längre. Det här är inte olyckor. Det är inkompetens i serieformat.
Klubben blöder sina egna, utan att någon sätter näven i bordet? Hur kan man acceptera att HV71 reduceras till ett jävla uppfödningsläger åt konkurrenter? Det är så pinsamt att det nästan känns overkligt.
Hur fan kan man sitta lugnt och acceptera att klubbens framtid systematiskt pissas bort? Hur kan man tillåta att unga egna spelare inte ser HV71 som ett alternativ, utan som något man måste ta sig igenom för att komma någon annanstans? Det är ett totalt jävla underbetyg till hela organisationen.
Hela HV71 likar den soppan som uppstod i landslaget för damer i innebandy. En helt orutinerad tränare kommer in och tar med sig sin kompis och tror dom kan skapa succé. Det hela slutar med total fiasko. Skillnaden här är att HV71 tror fortfarande på fiaskot och behåller både tränare och kompisen.
Viktigt med kontinuitet på ledarsidan så vi undviker spelare som Önerud, AP, HP och Laleggia i laget.
Destruktiva ledare har en enorm förmåga att öka sjukfrånvaro och personalomsättning på vanliga jobb och hv är knappast ett undantag.
Tycker det är helt rätt av HP att lämna men schysst att det inte är lhc, fbk eller växjö.
Vill någon vara snäll och presentera en trovärdig källa till att HP drar?
Kommer kännas otroligt konstigt att se HPno en Malmötröja.
Usch. Till HV då alltså.