ET 6: KalPa - HV71

Liten uppdatering kring laget.
Eftersom att HV71 redan är klara för slutspelet i ET så har Dahlén valt att vila en massa spelare ikväll.
Följande spelare kommer inte följa med till Finland, Johan Davidsson, Jesper Fasth, Jason Krog, Rhett Rakhshani och Sebastian Strandberg.
Enligt Dahlén så kommer han troligen att vila ett par till etablerade spelare. Spelare som Filip Sandberg och Johan Jonsson väntas få chansen ikväll.

Dahlén säger följande kring kvällens match.
Källa: [i]http://www.jnytt.se/nyhet/49444/dahln-vilar-flera-nar-hv71-aker-till-finland[/i]

  • Det känns väldigt bra nu, det pirrar i benen hos de flesta och vi kommer att åka iväg med ett väldigt ungt lag den här gången. Det ska bli intressant och kul för dem att få visa upp sig.

  • Vi ska spela med flera juniorer nu och tar sikte på lördag mot HV-dagen. Mot Rögle är det ett ordinarie lag vi ställer upp med.

Det känns som att första förlusten kommer idag och ganska klart att HV bör va underlagstippade till matchen, iaf när Davidsson, Fasth, Krog, Rakhshani är borta. Ingen spik på HV idag inte(powerplay, svenskaspel.se).
Jag hoppas iaf att Luoma, Williamsson och Lindström får göra sina första poäng på försäsongen för då har alla A-lagsspelare lyckats producera framåt i European Trophy. Snacka om vilken bredd HV har! :slight_smile:

Kan inget annat än att hålla med dig ang bredden. Det här låter konstigt men jag hoppas smått faktiskt att de kommer torska idag, hellre det än att de torskar emot Färjestad om en vecka :wink:

Allt detta du skrev sas redan ett par inlägg ovanför. Hade du läst så hade du besparat dig tiden att skriva. Ni mods får läsa igenom trådar bättre. Håll en hög nivå nu när fler kommer bidra, förhoppningsvis nu när vi fått ett nytt fint forum och öppen reg. Annars bra jobb från Er alla.

Oj, missade det helt. Ber om ursäkt för det.
Får skylla på att jag var nyvaken när jag skrev inlägget.

Nyvaken kvart i tolv?
Verkar vara ett soft jobb att vara mod! :mrgreen:

Haha tog en liten sovmorogon :stuck_out_tongue:

Lika bra och ställa upp med hela j20-laget, antar de behöver bra träningsmatcher oxå så slipper vi få onödiga skador på A-truppen. :wink:

Väldigt ‘ungt’ lag HV reser till Finland med. Tycker det är helt rätt av Uffe att vila stjärnorna. HV71 har redan vunnit den södra divisionen och är därmed kvalificerad till Red Bull Salute. Så bara positivt att man låter de yngre få lira lite nu!

Tror på 2-1 seger till HV71 där målen görs av #25 Mattias Karlsson samt #13 Oscar Sundh

KalPas mål vågar jag inte tippa då jag inte kan något alls om deras lag mer än att #39 Jukka Voutilainen spelar där. Kanske ska tippa honom då? :laughing:

Här kan ni följa live uppdateringar från matchen.
europeantrophy.com/live213.html

1-0 till HV genom Sundh, assist av Dyk.

Bra liveuppdatering för en gång skulle. Många uppdateringar, det gillas. Några grammatikfel här och där men det är inte hela världen :slight_smile:

Bra start även denna match!

Bara 2 utvisningar för HV mot Kalpas 4, det tar sig. Synd att effektiviteten lyst med sin frånvaro PP hittills bara.

Hmmm… skulle aldrig nämnt det 5-3 för Kalpa direkt i andra. :unamused:

Någon som vet skottstatistiken så här långt?

Verkar som Kalpa har flest skott och HV har farliga kontringar?

Nu får vi allt trycka in ett par baljor till i tredje. Pettan gör nästa.

Det är tydligen Gunnarsson som står i mål dessutom. Jävla klåpare som sköter liverapporteringen…

Tydligen Gunnarsson som står idag, han gick i min paralellklass på högstadiet här i Eksjö för ett par år sedan

Fan, Inzane, du var före :wink:

12 av 18 spelare är födda på 90-talet. Ser bra ut!