ET 6: KalPa - HV71

Innan HV-dagen ska vi spela en match till i European Trophy. Motståndare är KalPa där Voutilainen kommer att spela framöver. Vad tror ni om matchen, jag tippar 3-1 till HV, sista målet i tom kasse av Ledin

Och Voutilainen ska såklart göra deras enda mål :mrgreen:

Självklart :wink:

Han verkar va skadad, nån som vet? För hittills har han inte varit med i en enda match i European Trophy.

eliteprospects.com/player.php?player=7419

Bara spekulationer men, han kanske rentav är bänkad? :neutral_face:
Lite långsökt dock, då dom säkert testar olika femmor - men han kanske inte håller måttet?

Han kanske inte har tränat tillräckligt hårt :wink:

Ryktet säger att han är i jönnet och kör egen träning under sommaren. Precis så som det var i HV , fast då var han i Finland istället. Men vi vet ju hur skeva rykten kan vara.

Lutar nog mer åt det hållet, ryktas om att han är stammis på Loumas älsklings ställe - hälsosamma kycklingvingar var det ja! :wink:

Men jag tror på HV vinst även denna gång, hv vinner med 3-0 och krog gör 3 mål!

Detta med att citera vad inte min grej :blush:

För att du tog bort

[quote]
-taggarna i början :slight_smile:

Denna gång blir det målfattigt tror jag. Men vinst med 2-1 och Sundh sätter sista, ass av Nilson och Davidsson :slight_smile:

tror på 5-2 till hv.
krog 2 rhakashani fasth sundh

3-1 till HV, Sundh, Davidsson och Ledin.

4 - 0 Till HV71

Rakhshani - 2 mål 1 ass

Krog - 1 mål 2 ass

Sundh - 1 mål

5 - 3 Till HV71
Carlsson, Nilson, Rahkshani, Krog samt Davidsson

Ledsen grabbar, men ingen utav dom spelare ni nämner kommer att spela matchen. Enligt Ulf Dahlén kommer inte Johan Davidsson, Jesper Fasth, Jason Krog, Rhett Rakhshani och Sebastian Strandberg att följa med till Finland.

  • Det blir nog säkert några till. Jag ska sova på saken, säger Dahlén.

Bland annat är det Johan Jonsson och Filip Strandberg, som nyligen kom hem igen efter en lyckad insats i fyrnationsturneringen i Tjeckien med Tre Kronors U20-lag, som kommer få chansen.

Säkert är dock att HV71 kommer att ställa upp med ordinarie lag mot Rögle på lördag.

Sänds matchen nånstans? Nån har kanske koll på finska kanaler…

Ok, men om nu så är fallet då tror jag att följande gör det:

E. Fälth - 1 mål
M. Nilson - 1 mål
M. Karlsson - 1 mål
P. Carlsson - 1 mål

:wink:

En trist förlust med 2-4 som vänds till en 5-1 seger mot Rögle.

Eftersom en hel del gubbar stannar hemma idag tror jag på 0-3 där Sandberg, Trygg och William gör mål

Han har haft en längre tids “mystisk” sjukdom enligt deras hemsida men ska vara redo att spela ikväll iallefall.