European Trophy 2: HV71 - Kalpa

Jaaaa!
Ted Brithen

Du kanske ska vänta med domedagsprofetian lite grann :wink:

Vad står det?

1-2 med dryga minuten kvar.

Haha okej. Hmm.

Hv förlorade skotten i sista när man jagade kvittering.

Ursäkta?

Typisk försäsongsmatch. MYCKET felpassningar där många pass sitter halvmeter fel för många gånger.

Strandberg bäst idag. Precis som förra året har han svårt att hitta målet - kan han få ordning på målskyttet så kan han bli årets genombrott.

Du förstår mycket väl vad jag menar, vi har en massa ordinarie spelare borta samt att det bara har spelats två matcher på försäsongen

Trist match, trist resultat. Ljusglimtarna var Strandberg, Nilson och Pilut. Tror sistnämnde kan blomma ut ganska ordentligt i år om han får chansen. Wesslau kändes stabil tills de fick göra 1-2. Inte hans fel enbart men ja…

Okej… och varför är inte du på matchen då?

Andra matchen på försäsongen… men jag tycker HV71s forwards är för lätta för KalPas backar att plocka bort. Det märkte man idag, de hade inga problem att ta bort våra fw därav det trubbiga anfallsspelet.

KalPa av vad jag såg idag var väldigt defensiva, de backade hela tiden hem 5 man i mittzon och stängde av passningsvägarna. Dock förde HV71 spelet i slutet men försvann helt i anfallszonen.

Bästa spelaren idag var Sebastian Strandberg, vilken match han gör! Tycker även Williamsson ser väldigt lovande ut och kommer bli bra i år. Stefan Johansson stänger passningsvägarna bra.

Nordamerikanerna då?

Ja de var osynliga hela matchen tycker jag, Sterling och Holzapfel var väl bra i början men de försvann längs matchens gång. Gagnon syntes inte till, totalt osynlig.

PPt ska vi inte prata om, det kommer inte bli bättre denna säsongen det kan jag sätta en slant på.

Jag var på plats o kolla…
Åkte 11 mil för att se matchen…

Varför var inte du där?

Härligt att det äntligen är igång!
Att dra några större slutsatser ifrån denna matchen är för mig helt bisarrt. Detta är endast andra matchen för säsongen och vi har många nya spelare som måste spela ihop sig/lära sig det nya systemet. Dessutom så har vi halva ordinarie laget borta så det vi såg idag på isen gällande formeringar av femmor bör man ta med en nypa salt. De som sitter och gnäller på att passningsspelet är lite off, spelarna inte hittar varandra perfekt, PP är värdelöst etc vet nog inte innebörden med just försäsongsmatcher. Jag har nog aldrig sett en match såhär på säsongen där något lag/alla spelare gjort en klockren insats. Kollar vi på dagens lag så var det nya formeringar överallt. Det var inte många spelare som tidigare spelat tillsammans med sina kedje/backkamrater. Man kan inte förvänta sig att PP ska se bra ut just nu. Det krävs oerhört mycket tajming och spelkänsla för att bygga upp ett bra PP och den tajmingen och spelkänslan har man inte efter att varit på is en och en halv vecka.
Man blir ju även jävligt trött på att höra alla halvt dryga kommentarer om uppenbara saker. Satt bredvid ett litet äldre par som trodde sig veta allt och klaga som fan vissa grejer. I slutet av matchen när “klacken” sjöng “Vi älskar Håve” så sa dom något i stil med “Ah det är ju tur att någon gör det”, WTF? :open_mouth:

Två spelare som jag tyckte var otroligt bra idag var Strandberg och Bengtsson. Strandberg var ju helt sjuk i BP! :slight_smile:
Härligt också att se Riley smälla på direkt i första bytet. Nilson såg även han oförskämt pigg ut.
Även väldigt roligt att se Lawrence Pilut ta för sig så som han gjorde.
Tycker även att KalPa:s målvakt Pekka Tuokkola var förvånansvärt bra. Han stod för ett par riktigt snygga räddningar.
Roligt att se Sami Kapanen, en riktig legend. Syntes kanske inte jätte mycket men han hade sina stunder. Synd bara att hans barn, Kasperi, inte var med.

Resultatet skiter jag fullständigt i, det betyder inte ett smack. Ska jag vara helt ärlig så hoppades jag faktiskt på ett poängtapp. Jag vill verkligen inte att HV71 ska gå vidare till slutspelet i ET. Det finns absolut inget positivt med att gå vidare till slutspelet.

Jag var på plats jag med… :slight_smile:

Några fina smällar från HV. Tycker även att förutom de nämnda namnen så gjorde Larsson en rätt bra match.

Trots förlust och lite annat så var det väldigt kul att äntligen se lite hockey igen.

Hur såg juniorena ut? Andersson och Romfors är jag mest nyfiken på?

:smiley:

Matchens behållning var Strandbergs propp! :laughing:

Bra att holzapfel smäller på fina tacklingar. Jag hoppas sterling och gagnon får göra lite mål nu innan seriestarten och även holzapfel då