European Trophy 4: HV71 - Pirati Chumotov

Sterling kommer närmare ett mål, skott i ribban nyss…
Edit: Får inte glömma att han hade ett stolpskott i första perioden.

Vad heter låten som gick när brithen gjorde mål?

3-1 Mycket fint PP och tom kasse för Brithén. :slight_smile:

Nu kommer glädjedämparen igen, kom ihåg att Ledin-Krog-Rhett bjöd på bra pp under ET förra säsongen och det funkade inte alls när serien väl drog igång, bara en liten notis

vilken pass av Mackan!!

Du valde uppenbarligen rätt match Inzane :wink:

4-1 En macka från “Mackan” o inga tveksamheter från Jämtin. :slight_smile:
Nu är vi uppe i 4 PP-mål :exclamation:

4-2 kommer när det är tre sekunder kvar, tro mig :wink:

Nejnej, däremot nära för Sterling.
Det måste släppa snart för han…

Jag säger bara en sak, KROG-SHOW!

Det gör det, hur lång tid det tar låter jag vara osagt, lite anmärkningsvärt att HV har gjort 4 PP-mål i en match, det har väl inte skett sedan guldfemman splittrades :open_mouth:

1+2 än så länge, Sterling får sikta in sig lite bättre så blir det fler assist.

hur lång tid in i matchen är det?

Den är slut. 6-1 till HV71

Snabbanalys efter en målrik match.

Det verkar som om Hv blev stärkta efter vinsten igår och självförtroende var på topp i dag. Pirati är väl kanske inte det bästa laget i Tjeckiska ligan men det är ett lag som har många stora spelare, räknade drygt tio spelare över 190cm och en fem-sex stycken som vägde över 100 pannor. Detta utnyttjade Hv till fullo och hade stundtals lekstuga med Piratis tröga spelare. Detta märktes då Pirati fick hela nio utvisningsminuter kontra Hv:s tre.

Vi gjorde fyra mål i PP (där Krog-kedjan stod för tre) och hade sammanlagt sex olika målskyttar. Första PP-målet var ett riktigt grismål där Gagnon gick själv på mål och bökade in pucken bakom Piratimålisen. Mer sånt vill jag se!
Gillade verkligen hur Krogkedjan var uppbyggd i PP med Brithén som någon slags spelfördelande halvback.

I vilket fall så var det en gedigen laginsats som bäddade för en storseger och bäst ikväll var Krog. Även Jämtin stod för en pigg insats och det märktes att han var spelsugen.
Marcus Nilson var ganska trögstartad idag tycker jag och Fälth var också lite ringrostig.

@Inzaneclown
Jag såg matchen via HVTV-streamen.
Måste bara kolla hur ljudnivån var i hallen.
I sändningen var det nästan helt tyst fram till i slutet på matchen.
När Pirati gjorde sitt enda mål lät deras fyra fans mer än vad som hördes av hv-fans…
Kan iofs bero på hur HVTV placerat sina mickar…

Hallen var knäpptyst ja. Den lilla “klack” som var på ståplats förde lite väsen i typ 10 sekunder i tredje perioden, annars var det kolugnt.