European Trophy 4: HV71 - Pirati Chumotov

Johan Johnsson blir ny på HV’s skadelista! Men bra nyheter är att Andreas Jämtin och Johan Lindström gör comeback!

Mer fakta om dagens match: jnytt.se/hv-drabbat-av-ny-sk … r-comeback

Mattias Karlsson får äran att kommentera dagens match med Ulric Svensson.

Nu går vi för en ny vinst!

Gött Pingu :sunglasses:
Räknar med seger idag och Sterling får näta.

4-1 blire, Jämtin nätar garanterat! :wink:

Krängde säsongskort i förra veckan, så det här blir min premiär. Hoppas på vinst och ett par mål iaf.

Någon som kan slänga upp kedjorna? Sitter inte vid datorn och kan inte se dem med mobilen…

Hur fan gör man för att se matchen? Har pröjsat o så men händer inget

Jag får ingen bild…Någon annan med samma problem?

Lika här. Försökt ett par gånger, och om de drar för de gångerna (när det dessutom inte funkar) blir jag lite förbaskad :frowning:

Då har Gagnon gjort sitt första mål i HV-tröjan :slight_smile:

Gagnon 1-0, Krog 2-0 och båda gjorda i PP. :slight_smile:

Sterlings första poäng i HV-tröjan eller? I så fall har alla nyförvärv gjort poäng :smiley:

Alla ni som har problem att se, ni har sett matcherna tidigare ? Isf finns lösningen att läsa i Sparta Prag tråden. Själva lösningen är att man måste “byta” betalsätt men går så klart att använda samma kort igen :slight_smile:

Och nu blir det powerplay igen. Vore kul om det blir ett tredje efter dryga 10 min :slight_smile:

Kul att de nya börjar leverera men framförallt 2 PP mål!! Så jävla viktigt, kvittar att det är försäsong det är väldigt viktigt att få igång det. Kan inte sluta tjata om det haha

Det är ju folk i klacken men VARFÖR HÖRS DE INTE?
Det är ju 4 tjecker just nu som sjunger högre :open_mouth: :wink:

Tack som fasen :slight_smile:

Laguppställning någon? Får inte fram de på ET hemsidan…

Skönt att Nordamerikanerna börjat leverera! Skönt med 2 PP-mål och bra spel i PP! Men HV måste kriga tills slutsignalen går, är som att när de vet att de är lite tid kvar så slappnar de av! Skärpning på det! 19:59 igår och 19:55 idag… Så kan man inte hålla på när allvaret drar igång!

First line
91. Andreas Jämtin
26. Riley Holzapfel
4. Marcus Nilson
73. Stefan Johansson
33. Elias Fälth

Second line
29. Brett Sterling
9. Jason Krog
11. Aaron Gagnon
20. Lawrens Pilut
5. Johan Larsson

Third line
23. Sebastian Strandberg
90. Ted Brithén
16. Filip Sandberg
27. Jesper Williamsson
13. Jacob Stridsberg

Fourth line
8. Eric Andersson
28. Anton Bengtsson
79. Johan Lindström

Goalkeepers
32. Gustaf Wesslau
(37. Jonas Gunnarsson)

Hyfsad förstaperioden av HV även om vi inte bjuds på nåt större motstånd, Grattis till Gagnon´s första mål i HV, drar in pucken vid närmsta stolpen, lite svagt av deras målvakt. Andra målet görs av Krog efter ett hyfsat PP, pucken ligger fri framför deras liggande målvakt och Krog kan stänka in den till 2-0.
Återigen gör vi dock matchen lite spännande genom att ge dem en chans ur intet och de gör mål med 5 sek kvar…suck…!