Final 1: HV71 - Brynäs IF

Jag är sjukt nervös. När Brynäs är bra och kuggar i finns det ingen som slår dem i Sverige . Som tur är har de varit ruskigt ojämna både i serien och slutspelet. Det gäller att vi vinner när de int är 100%, vilket kommer att vara mer än fyra matcher, så får vi guldet.

Skulle vi inte vinna guld nu så vore det en enorm besvikelse. Med lag som Växjö, Frölunda, Skellefteå, Linköping, Färjestad redan ute så känns det som vi har en jättechans på guldet. Det som gör mig nervös är att HV kan vara lite sega att komma igång idag efter att ha vilat en vecka.

Är det inte själva Fan.
Hustrun har bjudit in till kalas idag :cry:
Får väl försöka att smita in till TVn så ofta som möjligt Alt. Spela in och sen hålla för ögon &Öron ett par timmar.

Hade folk sagt till mig innan serien började att HV skulle gå till final, hade jag varit mer än nöjd, men nu vill man ju verkligen att de ska gå hela vägen. Idag gäller det att hålla sig ifrån utvisningsbåset, där är Brynäs grymma. Jag tror HV kommer föra spelet som Frölunda gjorde, där Brynäs kommer i farliga omställningar.

nu är jag på plats i etern. sändning igång. puh.

Det jobbiga med brunnäs är att de verkar ha trampat ordentligt i skiten med en jävla massa tur i avgörande lägen i finalspelet. Trots nedtryckt i de flesta perioder mot frölunda så gör de mål från ingenstans. Det är obehagligt.

Skönt att väntan är över och att det äntligen drar igång!

Se upp med BIFs PP och deras kontringar så kommer detta lösa sig. Vad har BIF som inte HV har? Ingenting. HV är det mest kompletta laget och man maler på som en maskin. Det enda som kan fälla HV är att man får skador på nyckelspelare alt. att man hamnar utanför den mentala bubblan. Allt annat än det leder till guld för HV!

Kom igen, HV!

Tror ni inte moderator kny fixat ståplåtar, är på plats och sket i mig :confused:
Lycka till med att logga in på forumet :sunglasses:

Sådärja. På plats i Kinnarps. 15 rader upp med blå tifoflagga. Tack North Banks!

Mäktigt tifo som gav gåshud genom tvn. Nu kör vi!!

Jag är konstigt nog inte alls nervös. Jag är så säker på att HV tar guld. Högmod går före fall? Hoppas inte det…

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

ÖNERUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD 29 SEKUNDER…

:smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Härlig start :smiley:

5-0 i skott. Pumpa på nu HV

brynäs kommit upp nu lite, vi får akta oss för deras spelvändningar

stenlund ser otroligt långsam ut? :open_mouth:

Sitter med svärfar som håller på Brynäs…han är tyst så här långt :slight_smile:

Jaaaaaaaaaa