Final 1: HV71 - Brynäs IF

hur fan tänker du?

Fan hur mycket tur har man?

Skjuter så den studsar i byxan och dimper ned precis framfør mål.

Fortsætt HV nu har ni værmt upp.

? vad ser du som inte jag ser?

då vare 1-1 i lite flyt mål.

Jag tycker det är en helt okej första period, vi kör på bra i början och fick 2-0 kanske lite väl enkelt, men sen kom Brynäs in i matchen och HV har otroligt problem med passningarna ur egen zone. Om vi vi får bätre passningsspel så tar vi detta.

Vi är bättre men bif är läskigt effektiva. Detta kommer bli en äcklig matchserie men jag trir vi vinner 4-2

Tröstmål för BIF, men det är bara att pumpa på för HVs del. Förutom PP har ju BIF ingenting i den här matchen. Detta vinner HV!

:laughing:
Frågan är om vi ser samma match.

Får rätta mig själv…var Lehtonen

Surt med baklängesmål i slutet… men vi förlorar aldrig idag.

Himla flyt att Almqvist träffar virket och inte sargen tycker jag :smiley:

Alltså om du inte tycker hvs 2-0 var lite flyt så vet jag inte… man arbetade fram de men de var faktiskt lite flyt och brynäs hittade en slumpuck

Hade bif typ tre skott på mål?

Hv:s boxplay funkade helt fantastiskt bra, men sen får bif en halvchans och sätter den.
Typ det enda bra de gjort i perioden. 2-1. :frowning:
Fan vilket lurigt lag de är, brunäs.

Hv:s första 10 är dock klockrena. Härligt att se!

För övrigt:
Wikegård är fan sämst, när han är det här humöret.
Vafan svamlar han om, undrar man ibland.

Vill bara flika in och säga, Fy tusan vad gött med final igen efter dessa 7 svåra år. Passa på att njuta också. Hur det än går så är den här säsongen över förväntan redan nu. Helt ärligt kan det inte varit så värst många HVfans som på riktigt trodde innan säsongen att vi skulle spela Final nr1 idag. Tack johan x3 och alla andra ledare och spelarna såklart för en riktigt fin säsong. Allt känns så bra, Känner ni det gubbar? :smiley:

+1
Ja, det är helt fantastiskt. Jag njuter!!

:laughing:

Vad tror ni?
Kommer Brynäs komma upp nu efter sena 1-2 eller pumpar vi ner dom?
Sjukt tråkigt mål för Brynäs

HV maler ner dom. Garanterat.

Jag tycker att Brynäs är bäst i Sverige när det flyter på för dom, och jag tycker dom såg piggare ut än vad jag trodde så gäller att ta tag i det från start och trötta ut dom. 3:e perioden vinner vi som vanligt.

när släppte Linus in mer än 2 mål under ordinarie tid?

HV är inte på hugget i inledningen av andra. Måste upp i skridskoåkningen.