Final 1: HV71 - Brynäs IF

Jag gillar inte när HV backar hem och hamnar med hela laget i knät på Söderström med stor yta för motståndarnas backar i anslutning till blå. Har BIF pucken bakom mål så kan de spela den rakt inåt, bakåt där en back kan komma med fart och lasta på med fullt blås mot, en av alla andra, skymd Söderström. Stor sannolikhet för mål då. Detta måste bli bättre. Forwards måste markera backarna bättre genom att stanna närmre dom.

ARLA :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

Erik och Oscar rockar oavsett form - två HV-gudar helt enkelt och det vet du :slight_smile:

Helvete BP igen i slutet

hmmmmmm. kommer domaren bjuda in brunnäs igen?

Vilken slashing, han høll klubban i isen?

Nja ganska solklar slashing på Lias, svårt att inte ta för den.

Persson borde ju åkt ut, men lias ut, patetiskt!!

Borgman har nån skada de märktes när han kom tillbaka och Persson lär bli borta me huvudtackling så 2 backar borta framöver om vi har otur.

Tyckte Brynäs förde denna period tills tedenbys 3-1 mål sen kom vi upp i spelet igen och det var relativt jämnt efterråt men det var lite Brynäs period

Persson tacklade regelrätt enligt mig. Gillar hans resoluta spel - hård och jävlig. Mycket bra.

Perssons tackling ær helt regelrætt, dock ær inte biffen redo på smællen.

Ska inte vara något som helst.

Førresten, 1a Kedjan har ju vaknat!

Persson spelar på gränsen hela tiden och för det allra mesta gör han det bra, jag tror han klarar sig denna gången, har inte råd med honom avstängd. Orolig för Borgman, tveksamt om han spelar mer idag.

problemet med den tacklingen är att den var lite sen och träffade hakan(skall sägas brynässpelaren var också låg). Trots hans låga position skall jag ej bli förvånad om det blir en 2-3 matcher borta…

Tycker man skall vila Borgman så han inte förvärrar det inför fortsättningen

Samtidigt gör bynäs detta jäkligt bra.
De ställer om från burskydd till bred offensiv blixtsnabbt. Ser att Hv noga avväger forecheck och hellre väntar ibland.
Det är ofta att kanterna blir helt rena in i vår zon.
Brynäs har klart ryckt upp sig, samtidigt som Hv fortsätter att spela riktigt bra.

Tedenbys mål är fan slutspelets snyggaste hittills. Otroligt kallt gjort av glödhete bumbibjörnen.
Grymlingarna stod bara still och klia sig i huvet. Vad hände, liksom.

Bra match!

Skulle på ett sätt förvåna mig mycket om Persson skulle stängas av för en vanlig tackling. Lindblom spelade ju till och med i PP direkt efter tacklingen, trots att han dog på isen. Så han filmade ju högst uppenbart.

Samtidigt skulle det inte förvåna mig om Persson blir avstängd resten av säsongen eftersom lotterinämden är oerhört inkonsekvent och gör allt för att döda intresset. Jag menar - hur många såna tacklingar har det inte varit i slutspelet utan en enda påföljd?

Ytterell kutar omkring med en HV-jumper i KA. Källan bjöd på bärs men tackade nej :smiley:

Hv-jumper. Det är jönköpingska det… :smiley:

sweet!