Final 3: HV71 - Brynäs IF

Förväntar mig oxå mer utav förstakedjan som ändå är vår kedjan som bär mest rutin. Hoppas vi kan hitta tillbaka till vårt spel där vi ska ha mycket puck och konstant lägga press på dem.
Jävlar vad nervös man är redan nu.

Fantastisk bra skrivet DEKMAN!

Som en del andra skriver så förväntar jag mig mycket mer från första linan. Vill se att Christensen spelar betydligt enklare och smartare. Blir nervös varje gång han ska driva upp pucken i anfallszon och som ofta lägga en “smart” pass bakom ryggen som motståndarna plockar upp för en kontring.

Sen hoppas jag verkligen att domarna steppar upp ett snäpp till denna match. Visst, vi ska vara glada att Persson inte blev avstängd men att släppa på när exempelvis brynäs-spelaren sprutar snö på Söderström eller att Granström hånar Persson vid 2-0 målet är inte okej bara för att man missade tacklingen från förra matchen. Granström gör det dock väldigt bra som får Persson ur balans men skulle inte bli ledsen om någon proppade snubben ordentligt ikväll.

Det här är bara min åsikt. På hemmaplan tycker jag inte att man ska lägga någon energi på att klaga på domarna eller “bråka” med motståndarna (vilket man har gjort väldigt bra) men på bortaplan kan det vara en god idé för att få bort lite fokus och energi från motståndarna.

Hoppas på en “bra” match efter två stycken mediokra finaler.

Snyggt skrivet Dekman. Kan bara hålla med! Det har varit otroligt mycket känslor i år pga de jobbiga 7 åren som varit… Var väldigt rädd ett tag att HV skulle bli en klubb som ingen vill gå till. Det har varit så mkt negativt kring klubben men denna säsongen har verkligen varit otrolig. Innan säsongen hoppades jag på att de skulle klara topp6 och utmana om en semifinal. Är oerhört glad över att det gått så bra. Ska bli fantastisk roligt att åka från Göteborg (skönt att Frölunda åkte ut) till Jönköping idag och heja fram HV.

aftonbladet.se/sportbladet/h … dskaptenen

Blir så jävla förbannad. Nu har media bestämt sig för att göra allt för att Brynäs ska få fördelar i kommande matcher. Det var ingen som skrev något om när Hardt körde över Bengtsson! Eller alla jäkla filmningar Malmö höll på med.

Jaja, då kan vi nog räkna med Brynäs kommer få betydligt fler utvisningar med sig då domarna kommer ge fördelar till Brynäs. Allt bara för att slippa mediadrevet. Tyvärr är det här nackdelen med att HV väljer att inte lägga något fokus på domarna, vilket de gör helt rätt i.

Kul att Aftonblaskan skriver att Curre har “neutrala” ögon bara för att han har tränat HV under en period…

Rautio i mål idag, trafik och tysta höga skott så lär han ligga runt 80%. Hoppas verkligen man kan utnyttja det, han kan nog vara topp 3 bland svenska målvakter längs med isen, men han är för liten när skotten kommer högt.

Sen är det klart att det måste gråtas lite i media om huvudtacklingar mot Brynäs, fattades väl bara det.

Var inte oroliga blå fans. Ikväll visar vi vart skåpet ska stå. Som en del redan sagt, matchen senast var den sämsta på jag vet inte hur många omgångar. Vi har sjunkit ner lite vissa matcher men det var väldigt länge sedan vi sjönk ner till en sådan dålig nivå som förra matchen. Det är en styrka att inte göra sådana matcher allt för ofta. Så länge sedan som vi gjorde en lika dålig match kan jag inte ens minnas, så det finns inte på kartan att HV gör en till i samma finalserie.

Nu har man lärt sig läxan och blivit ödmjuka inför uppgiften igen, Vi ska vinna alla moment ikväll och då är det Brynäs som gör en lika dålig match som vi gjorde sist istället. Om in Rautio agerar vägg så borde det kunna bli en enkel resa ikväll.

Mot guldet.

Två mediokra finaler där man ändå har 7-5 i målskillnad och kunde vunnit båda två med lite tur. Är ju ett gott tecken om man ska vara optimist.

Jag tror HV kommer upp bättre idag än senast men jag förväntar mig också att brynäs är minst lika bra som senast så det blir inga lätta matcher någonstans.

Annan bedömning? Javisst som att det helt plötsligt inte ska videogranskas om målvakten är störd vid mål.
Vid båda brunäs mål fanns det en spelare i målgården.
Mist lika mycket som dom båda bortdömda målen för HV och Malmö i den serien.

Vi ska inte glömma att Brynäs är ett riktigt bra lag vissa dagar. Så som dom spelade sist så håller dom högsta klass i Sverige, Det är dom matcherna dom gör 6 mål på lag som Linköping och Frölunda, HV71 har dock det bästa försvaret i ligan och därför lyckades vi ta det till förlängning, men det är ruskigt svårt att stå upp mot Brynäs när det verkligen klaffar.

Bättre tajming i passningarna idag så löser vi det, mycket tack vare vårt utmärkta försvar och kung Linus.
Hur bra Brynäs än väljer att spela

Slutspelets bästa målvakt % mässigt står ikväll i kassen för Brynäs.

Och tekningsprocenten måste också öka, blir jobbigt i längden att jaga puck

Det är ju ändå rätt sjukt att den i mitt tycke stabilaste backen under säsongen inte spelar. Tänker givetvis på Brännström

Att man kan va så här fruktansvärt nervös…ikväll måste HV lyfta sig med 300%, och det kommer vi göra i hemmaborgen. Rautio kan va både fågel eller fisk, har sett matcher då han spikar igen fullständigt samtidigt som han kan läcka som ett såll. Vill se mkt mer av Christensen, tycker han kan mycket mer, är han hämmad av ryggen tro? Hoppas matchen avgörs på isen, och inte av domarna ikväll.

Sjukt nervös nu. Har en känsla av att de som vinner ikväll vinner sm guld

På plats.

Fan vad jag älskar Berglund som proppar Alcén när han åker över mittlinjen med en halvmeter på uppvärmningen =)

Ta kommandot direkt o pumpa sönder Brynäs direkt!
Vi måste våga för att vinna likt kvart o semi! Finns inget annat!

Kom igen HV71!!!

Aah, missade det. Gick upp för trappan då. Hörde att något hände. :smiley:

Lycka till boys nu krossar vi Brynäs!!!