Final 3: HV71 - Brynäs IF

[size=150]HV71 - Brynäs IF
1-1 i matcher.[/size]

Sur torsk i sudden i Gävle men nu vänder matchserien hem igen.
Vinner HV71 där så är det press på halstablett ätarna igen.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

halstablettätarna… Vem fan har gett dig makten att vara värre än mig :smiley:

:laughing:

Att HV skulle dansa in 4-0 i matcher är det väl knappast någon som trodde, men summan av de två första matcherna är ändå oroande. Brynäs kontrollerar HV till större del än tvärtom. Visst kan man säga att HV inte kommer upp i nivå men det är ett motståndarlag som ser till att det blir så också.

Kämpa på nu HV!

Nu har Brynäs lite mentalt övertag och krävs det hv gör en styrkedemonstration nu på torsdag och gör en bra match. Hv var ok i första matchen och riktigt urusla i andra. Vi har haft lite Linus som räddat oss i 2 första matcherna, om Brynäs vart taggat i första matchen kunde de stått 0-2 i matcher nu men nu står detb1-1 och serien är vidöppen. Ta tag i detta nu och visar vad skåpet skall stå imorgon, vinst vi har stor chans till guld, förlust ser det mörkt ut

Tycker inte Brynäs på något sätt har fördel!
De gjorde en bra match igår javisst men tror knappast de kommer orka spela det spelet under en längre tid.
Fick lite luft under vingarna pga deras tidiga mål och publiken i ryggen. Hade de inte fått målet så hade tempot sänkts.

Nu lyfter vi taket i Kinnarps på torsdag och visa Brynäs vart skåpet ska stå!
Viktigt läge i matchserien!

HV gjorde en medioker insats igår och trots det fick man det hela till sudden, det är en styrka i sej.
Såg risigt ut igår, ingen fart, passen satt som följd helt fel, inga vunna tekningar under de två första perioderna.
I den sista reste de sej dock till en ok nivå. Linus var kung (och ingår i laget…).
Påminner mycket om semi 2 mot Malmö.
Nu vet HV att de inte vinner med halvkass inställning, gått lite för bra det sista kanske.

Ser fram emot morgondagens drabbning med tillförsikt!
Kinnarps kommer koka!
HV kommer visa att man inte åker ifrån oss så där lätt!
Kom ihåg att Brynäs inte vunnit här sedan i nov 2011(om man inte räknar in en strafförlust i jan 2014 och det gör man inte… :wink: )!
Vi är ett starkt lag med en grym publik!
Tillsammans tar vi detta!
Kämpa HV Kämpa!

Först: Credd Macce för den tidiga matchtråden.
Man behöver blicka framåt nu, istället för att älta gårdagens match.

Jag tror som tidigare skribent att det handlar om inställning och fokus.
Jag hoppas och tror att den är tillbaka när nedsläpp sker imorgon.

Samtidigt är Brunäs det klart vassaste laget vi mött i slutspelet. Som sig bör, det är trots allt final.
Då duger det inte bara att vara där och glassa. Fokus och förberedelser på hårt jobb och smärta är det som krävs!
Att helt enkelt vara där.

Spännande!

Matchserien mot Malmö inleddes
HV71-Malmö 5-2
Malmö-HV71 3-2 sd

Matchserien mot Brynäs har inletts med
HV71-Brynäs 5-2
Brynäs-HV71 3-2 sd

Skrev ner lite allmänna tankar på annan plats som jag vill dela med er också, vet dock inte om matchtråden är rätt plats - men jag bestämmer ju :wink:


Nu ska jag skriva en liten text om hockeyn - ni som inte bryr er får ha överseende. Eller så läser ni ändå och får en liten inblick i den galenskap, den passion och den kärlek det innebär att hålla på ett lag. Eller mer än bara hålla. Att andas. Att leva. Att vara en del av.

Detta är HVs sjätte final genom tiderna, varav fyra av de fem tidigare har lett till guld. Och jag har aldrig varit mer känslosam under ett slutspel.

1995 var jag inte överdrivet intresserad faktiskt, och de andra finalerna så var man ändå storfavorit hela vägen. Nu är det annorlunda.

De sju åren som har gått sen guldet 2010 har varit extremt påfrestande som supporter. Trots att man ändå har lyckats ta sig till slutspel alla år så har man varit nära slå i botten. Och det finns många stunder då jag t.o.m varit orolig för att man skulle åka ur SHL, något som skulle kunna ta död på hela klubben.

Det är bara två år sen jag var nära ge upp allt, turerna med Andreas Johansson, röda gubbar, gröna gubbar. Värderingar som var så långt ifrån klubben jag lärt mig att älska. Just då kändes det som all själ i klubben var död.

Och över allt har hela tiden skuggan från Stefans tragiska död funnits. Som om sorgen aldrig tagit slut. Som ett öppet sår. Något som aldrig bearbetats fullt ut.

Och inför den här säsongen var det återigen knappt någon som trodde det skulle bli någon större skillnad. Experterna var nästan eniga. Hv71 är fortfarande ett slaget lag. De skulle knappt ta sig till slutspel sades det.

Och nu spelar man final. Och man har inte kommit dit av slump eller på grund av tur. Man har gjort det för att man förtjänar det. För att det finns glädje igen. För det är en grupp där alla kämpat stenhårt varje dag mot samma mål. Där ingen är större än laget.

Och jag blir så förbannat glad för det. Och stolt. Och rörd.

När laget ligger under på hemmamatcher så sjunger klacken “vi ger aldrig upp”. Och så är det.

Vi ger aldrig upp.

Och oavsett hur det går i finalen nu så är 2017 året då glädjen kom tillbaka. Då alla hv-supportrar återigen ser ljuset efter år av mörker, kaos, sorg och vändna stenar.

Och skulle det inte räcka ända fram så är det ändå en förening som för första gången på flera år kan bära huvudet högt.

Med det sagt så hoppas jag givetvis vi vinner.

För klubbens skull.

För alla supportrars skull.

För stans skull.

Och för Stefans skull.

Är det inte sedan 2015? Hur som helst - bra facit.
Finns inte att HV gör en liknande match och det sätter jag stora pengar på.

4-1 i matchserien

Klockrent inlägg Dekman. Mycket bra skrivet. Tack!

Klockren inlägg!

Men har inte Hv varit i fyra finaler och vunnit alla? Vilken final förlorade man?

2009 mot FBK

Ja, 1-4 dessutom. En allmän avsky fanns självklart innan som utvecklades till hat mot planetens vidrigaste s.k hockeyklubb.
Skulle alla dagar offra kåken mot en nedgradering. Punkt.
sv.wikipedia.org/wiki/Elitserie … _2008/2009

Fantastiskt bra skrivet Dekman! Det berörde verkligen.

Sir Ward; WORD :exclamation:

Nu jävlar taggar vi för morgondagen. Dags att visa Brynäs hur sporten hockey spelas!

Brynäs"experten" Daniel Sandström tippar mycket oväntat…
jp.se/article/brynasexperten … r-i-gavle/

Fan för er Jp och även du Patrik Sjöblom. Vet att du läser här.
Hur kontrar vi… Oraklet, Jönnet-“profilen” Majbjörn, gåsrökaren piss-Bosse och även kofot-Lasse har åsikter.
VANSINNIG! Har mailat och lägger vid svar upp det offentligt.

Fint inlägg Dekman. Det känns som om alla tog Sudden förlusten hårt. Men det står 1-1 i matcher samma som mot Malmö. Och jag tyckte Malmö kändes oslagbara men så klev HV upp lite. Och Som Lillis Lundh sa i någon intervju taket kan rasa in men vi bara kör på. HV låten kommer gå hela dagen. Det är vi alla som är HV ochnujävlarkörvi!!!

Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV Komigen HV komigen HV!!!

Fy fan vad nervös man är inför match!
Som uppladdning och tändvätska kan ni också kolla vad fienden tänker (det finns säkert bättre ställen)
hockeysnack.com/brynas-if/forum/final-11/
:smiley:

Nu äre vi mot världen, efter förra matchen vände ju alla experter o trodde Brynäs skulle vinna detta enkelt, jag hoppas de 2 första matcherna var lite ringrost och man var lite chockade över och möta ett lag som spelar med samma fart och typ av hockey som hv gör. Brynäs och hv är väldigt lika hockeylag både spelarmässigt och spelsystem. De har kanske spetsigare målskyttar ich vi bättre målvakt och rörligare backar. Vi måste få igång första femman visst de gjort mål men spelmässigt är de under isen, de måste gå i bräschen. Saknade abbot grymt i den andra matchen, han är grym ledare och brinner för o ta ett SM guld de syns så starkt. Thörnberg i all ära men tycker han ej är en lagkapten, han har inte riktigt den pondusen.

Nu visar vi vad skåpet skall stå och visar hela hockey-Sveriges experter att hv inte kommer lägga sig ner och dö nu.