Final 4: Brynäs IF - HV71

Wikegård är verkligen en nåt så vida pass enögd BIF-supporter. Brukar tycka han är rätt festlig att lyssna på, men det är rätt tradigt att höra hans hyllande av BIF och dissande av HV. HV gör inget bra, det är bara BIF som gör mer eller mindre bra saker. Tradigt som sagt.

Måste säga att Brynäs tränare var storsint efter matchen. Inget gnällande på Zamorskys utvisning trots att bordet dukades upp för det. Snyggt.

Hammare7, stanna kvar på forumet, det är roligt att det blir lite känslor härinne.

För övrigt gjorde HV fem mål på åtta skott i sista perioden, hyfsad effektivitet ändå.

hans löfte var likt ditt, att aldrig delta i hockey igen :wink:
Mordgrejen var inte liknelsen.

Så jävla gott! Nu ska jag hjula på tandköttet hela kvällen!!!

Tycker tyvärr att cmore inte alls är objektiva, dålig stil

Underbart , det håller i sig :smiley: … Extra skönt nu också då jag kommer jobba annorlunda från måndag … Kommer sluta 20:00 på kvällarna och kan se sista 2 perioderna nu … Matchtröjan MÅSTE bara på igen , gå för guldet nu HÅVE

Helt enig. Det är inte speciellt professionellt faktiskt.

nä, det har varit totalt brunäs-fokus sedan första matchen, min tolkning är denna:

ALLA satte HV som favoriter, så för att smootha till det lite så höjer man upp brunäs så deras lågpanne-fans inte blir arga och att detta sedan blir kostsamt för sugmore i cancellerade abonnemang. Sen är väl troligen Wikegård brunäsa. det går nog inte att bortse ifrån. Men de övriga skiter nog helt i vem som vinner.

delta i hockey kommer jag alltid att göra även om vi vinner sm guld men kanske inte här :stuck_out_tongue:

Såg fan mattsvart ut efter 3-2. Jag gav typ upp och satte mig ner och började begrunda all skit som kommer komma upp i mitt fb-flöde. Hv gör 2 snabba. Jag är tvungen att gå ut för jag klarade inte av att se ngt mer.

Otroligt jävla skönt med seger. Hv är obesegrade på min födelsedag. Bäste presenten. Tack HV!

Nja tycker ändå många haft Brynäs som favoriter, Journalisterna har blandat mellan Frölunda, Hv och Brynäs flera gånger om under semifinalerna, han på expressen byter lag varje dag. Bland vanliga supporters tycker jag ändå dom flesta haft Brynäs som favorit.

Riktigt härlig seger idag förresten, och riktigt jobbigt att titta på, den storm av känslor och bergochdalbana svängningarna är mer än vad man klarar av egentligen.

Undrar om Linus Söderström är lite sliten kanske, under grundserien så spelade han ju riktigt bra men hade också många pauser, nu har han stått mycket på kort tid. Hursomhelst så har han gjort det väldigt bra och det är en ära att ha honom i vårat lag.

Måste även berömma Brynäs lite, dom är faktiskt ett bra lag även om dom inte på långa vägar är lika bra som HV. :stuck_out_tongue:
Men Brynäs “fans” gillar jag inte. Plast supportrar. Om det är några som jag missunnar framgång så är det dom.

Grattis!

naaaajs när senast hade ett lag 3 finalister?

shl.se/artikel/avylaj0uz-403 … okie-i-shl

Det här kommer avgöras i sista matchen och i sudden death precis som 1995. Vilka som vinner eller vem som avgör vågar jag inte tippa. Kan inte minnas att jag varit så här nervös i en matchserie tidigare. Man slits mellan hopp och förtvivlan.

Jag sa innan finalspelet att det kommer att bli 4-2 i matcher till HV.

Dock trodde jag inte att spelet skulle låsa sig som det gjort i delar av matcherna.

Nu tar vi två raka så vi slipper en 7 match.

(Ska nämligen till svärföräldrarna under Valborg och de är brynäsare…)

Du menar förstås mig.
Målat kåken bajsbrun inför finalen, tippar alltid mot HV och inga grannar gillar mig…och så vänder vi på texten.
Vad fan är kaaaav :confused:

Så är det. Den texten ska samtliga ha ovanför kudden.

Stort grattis #22 Bemersten :slight_smile:

JaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaJaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaJaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! Ursäkta att jag är lite sen på det. Men jag har varit på Ullared med min fru , mamma och syrra och har inte vågat lyssna på matchen. Fy fan vad skönt. Sitter och kollar på matchen i efterhand.

Så jävla skön, underbar och viktig vinst. Jag vet inte hur dom gjorde det, men dom gjorde det. Spelmässigt såg det fan inte bra ut förutom första 10.

Nu hoppas jag det ger dom boost i förtroendet så vi får en överkörning på måndag.

Diabolics: Snygg blommig hatt förresten. Satt precis bakom dig i förra matchen och kunde inte låta bli att tjuvkika vem som skrev i forumet i sin mobil :laughing: :smiley: :smiley: :laughing: :sunglasses: