Final 4: Brynäs IF - HV71

[size=150]Brynäs IF - HV71
Brynäs leder med 2-1 i matcher.[/size]

Mycket som inte går HVs väg nu men det är först till fyra som
gäller. En seger i Gävle och HV är tillbaka i serien så vi får inte
ge upp hoppet ännu.

[size=150]FORZA HÅÅVEE BLÅÅ!![/size]

1-2 i matchserien och folk har gett upp och simmar fram o tillbaka i Vättern. Är ju bäst av sju och inte fem som i forna Elitserien.

Tippade 4-1 i matchserien. Scheisse! Är brevbäraren lite smart imorgon så har han fimpat skäggbiff-märket och
hoppar en kommentar. Upp och ner på “flakmoppen” gäller självklart fortfarande.

Halv flaggstång tills nästa match.

Helt rätt sir Ward.

Bott här i HV-land sedan 2001 och dom flesta, inte alla, är vana med slutspelet. Har dock hoppat signaltutan vid mål.
Skumt, gav faktiskt med mig. Jäävligt olikt mig. Fan, köper en ny imorgon och blåser på. Är ju faktiskt final.

HV har fattat vad som krävs för att vinna nu. 5-1, utspelning, guld på onsdag! Till HV då alltså!

Mittwoch?

Checkade barnens skolkalender och du hade fan rätt.

Roligt läsa alla grattis till SM-guldet Brynäs inlägg :smiley: Borde för övrigt bli bannade från detta forum. Är man i final och pratar skit om sitt lag ska man sitta i utvisningsbåset. Alternativt matchstraff for osportsligt uppträdande.

Det är långt ifrån över, hv blir bättre och bättre och Brynäs har haft en jävla flyt senaste 4 matcherna. Att dem ens är i final är för puckarna har studsat stolpe in.
Såklart är Brynäs bra men vi är bättre. Vi kommer vinna i kinnarps på måndag, så vi har 2 chanser att plocka en borta vinst och få en avgörande i ett kokande kinnarps!
Godnatt :slight_smile:

Nu är ett perfekt läge i serien att åka upp och spöa dom och vända på skiten, vi har gjort det förut och vi kan göra det igen!!

Det är nu Hv inser allvaret och kommer inte ge sig!
Bara vi få till backarnas uppspel i tid så kommer Brynäs press vara kostsam för dem och tröttna vilket de gjort varje match i 3:e perioden!

Sen måste vi sluta med dump n chase för med det spelet har vi inte lyckats skapa tryck! Åk in och lägg på mål likt det Thörnberg gjorde vid 3-3, allt för att sätta press på målisen o Brynäs.

Jag har gnällt mycket och är fortfarande sjukt besviken på Hvs uppträdande i finalerna men bara för att jag gnäller så har jag ju inte gett upp…fuck no, tar vi nästa match så är det ju 2-2 och Hv momentum igen och det som är positivt är ju att när Brynäs vunnit så har vi spelat på typ 50% av vår kapacitet så vi har ju jävligt mycket mer att ge, frågan är bara om Lindbom kan lösa vad det är som orsakar att Brynäs gör oss så jävla dåliga, om det är taktik eller inställning låter jag vara osagt men Brynäs har inte ett bättre lag än oss.

Som jag ser det så rånar Brynäs oss på ett guld om dom vinner serien för vi är bättre helt klart, mycket bredare lag och vi är egentligen bättre på allt förutom pp, Lindbom kan inte tjata om att vi ska fokusera på vårt egna spel för nu är faktum det att Brynäs har anpassat sig för att neutralisera Hv´s fart och då MÅSTE du Lindbom göra något åt detta och inte bara titta på och hoppas på tur studsar.

Största skillnaden på Hv´s spel tidigare och nu är att emot Brynäs så kommer man in i anfalls zon, PÅDIREKTEN så skjuter man på målvakten i 9/10 fall, istället för att antingen vänta in ett bra läge och hålla i pucken eller vänta in en bra pass och hålla i pucken
som vi alltid gjort tidigare så bara bajsar man iväg pucken på mål ELLER rakt ner i sargen där det är 50% av Brynäs tar pucken och vänder istället. HÅLL MER I PUCKEN

På lördag är jag på plats, så nu jävlar alla brynäsare! :smiling_imp:

Tycker att du har fel. Brynäs är inte alls mycket sämre än oss, vinner Brynäs över sju matcher så gör man de för att man är bättre. För över sju matcher så hinner de bästa laget.

Som jag ser de så finns de mycket Brynäs gör bättre än oss just mu.

  1. Passningsspelet- Brynäs har ett mycket snabbt passningsspel och pucken sitter på bladet hela tiden. Pga att dom har så skickliga spelare.
  2. Pressspelet. Brynäs sätter en hård press som HV Haft stora problem med. Pga av att man ofta spelar fast sig i egen zon som vi även såg tendenser på mot Malmö, då löste vi de hyfsat ändå men Brynäs är mycket skickligare och då får vi problem.
  3. Målvaktsspelet. Tyvärr har den så vanligtvis grymma Söderström darrat lite, igår blev de tyvärr matchavgörande. Men han kommer igen.
    4.spelvändnigarna. Brukar vara hvs signum, men här har vi mött våra övermän, det går undan när Brynäs vänder spelet.
    5 försvarsspelet. Brynäs spelar med ett större lugn i sitt försvarspel, hvs försvarsspel har varit en stor anledning till deras framgång denna säsong, nu börjar vi tyvärrr darra lite ( läs punkt 2) där ligger ett stort problem.
  4. Om man se över hela laget så har Brynäs ett väldigt skickligt lag framförallt på forwardssidan, vi måste jobba mycket hårdare än vad Brynäs gör för att vinna detta för vi kommer inte vinna på skicklighet. Tyvärr så jobbar vi just nu inte hårdare heller.

Med detta sagt så hoppas jag HV kommmer upp i sin nivå igen, för gör vi de så tror jag vi slår Brynäs i alla dessa punkter utom skicklighet.
Men än är vi inte där.

Tur att det bara står 2-1 i matcher och att de är bäst av 7. Vi har fortfarande en stor chans.
Nu vänder vi detta med start imon.

+1 på det. Men det kan ju inte vara inställning 3 matcher i rad? Mot Malmö och FBK studsade vi ju tillbaka direkt efter ett par dåliga perioder. Jag har verkligen inga svar, nån med bättre insikt får gärna försöka förklara, men visst måste det vara så att Brynäs har knäckt HV-koden? Nu är det Brynäs som har den blixtsnabba offensiven och försvar som alltid ligger rätt, inte vi. Why?

Jag är rätt säker på att Brynäs har scoutat oss hårt som fan, funderat på hur dom ska stoppa vår grymma fart och kommit fram till en lösning som fungerar, okej vad ska vi göra då ? ge upp och dö ? NEJ Lindbom måste göra precis samma sak nu, och jag är övertygad om att den viktigaste lösningen är att HV MÅSTE hålla i pucken mer, har man ingen lösning när man har pucken så håll kvar puck jäveln så länge du kan istället för att chansa iväg den nånstans, ge inte Brynäs puckar gratis hela jävla tiden

Håller inte riktigt med dig angående detta.
Jag tycker HV håller i pucken alldeles för länge ofta. Vill se tidigare avslut och mer jagandes på returer.
De letar alltid efter en snabb pass in i slottet men där står ju 3 brynäsare parkerade konstant så fort vi kommer in i anfallszon.

Du får vänta tils på torsdag är tre dagars uppehåll mellan finalmatch 5 och 6 av någon andledning!

Vad fan! Men i teorin är det ju klart redan på måndag när vi går till 3-2 i matcher, resten är ju en formalitet :smiley:

Någon som vet om man kan se matchen i Stockholm någonstans? kanske tom några av er som bor där och samlas?

aftonbladet.se/sportbladet/h … for-onerud

Önerud tros kunna lira imorgon, underbart!