Final 4: Brynäs IF - HV71

Väntar nog tills imorgon med besked om Önerud även om Lindbom säger att kan spela. Sånt där har man ju hört förut. Tror man mörkar en hel del.

Jag såg matchen igår på The Crib, sveavägen 55. Den visades i princip på hela stället.
Är tyvärr inte kvar i stockholm över helgen.

Så jävla viktigt !

Bulan är en jävla smart tränare, ligger nog bakom det mesta.

ALDRIG att Linus släpper så många puckar förbi sig som i torsdagens match. Max 2 mål/ match, så gör vi bara 3 mål så blir det vinst

Idag tar jag på mig matchtröjan igen . Jag har jobbat kvällar vardagar hela slutspelet , men ännu inte sett HV71 förlora på helgen när den kära matchtröjan varit på… Förhoppningsvis håller det i sig … GO HÅVE

Sitter i bilen på väg upp(Mjölby). Har bara missat en match på plats detta slutspelet. Det var i tisdags

Jag tycker det verkar som våra bumbibjörnar inte kommer till sin rätt mot så skridskoskickliga och rörliga spelare som Brynäs har. Jag tror att nyckeln där är rörelsen utan puck där Brynäs lyckats fånga upp våra björnar. Kanske kan lösas genom att låta backarna bli än mer delaktiga. Stenlund lyfte första kedjan. Men jag hade gärna sett ett test med Brithen där. Arlas kedja är ju under Isen ändå. Men det är ju inte säkert Önnerud är på topp… Om han inte når upp till normal nivå blir det riktigt svårt att formera trupperna!

Hv-Tröjan på, Hv-låtar på högsta volym och dansande barn…bra känsla idag…HV BLÅ ÄR DOM BÄSTA

Glöm för fan inte HV kallingarna idag!! :smiley:

Idag önskar jag ett forum där vi inte gör en massa påhopp på olika personer och annat. IDAG behöver HV oss oavsett hur dom spelar…GULDET skall till HV

GLÖM INTE

Vi är störst , vi är bäst , vi är vackrast , vi är HV 71…= stolt över att heja på Sveriges bästa lag och förening…

Dags att ta första bortasegern mot Brynäs denna säsongen. Denna match är extremt viktig att vinna!

Härligt med en måstematch! Känslan är bra i soffan i Västerås och jag hoppas att den är ännu bättre hos spelarna i HV.

Gäller att gå ut hårt direkt och ge fan i att släppa in första pucken. Snabbare spel hos backarna och gärna en sarg ut vid trängre situation i defensiv zon. Mer hårdare in på mål, som tex Önerud i förra matchen. Hårdare spel överhuvudtaget behövs idag, går inte att låta Brynäs med spelare som Granström få härja fritt, stå upp för fan!

Är så djävulskt taggad på match att tom min tvätt får känna av det! IN MED SKITEN I TORKTUMLAREN! KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!

Eftersom man förlorade nyckelmatchen i torsdags så blir det helt enkelt en måstematch idag. Seger = bäst av tre med hemmaplansfördel. Förlust = underläge 3-1 och man måste vinna alla återstående. Det är det som är läget och det är det läget HV måste gilla!

Mycket måste dock bli bättre. Några saker måste bli mycket bättre. Som jag ser det är det framförallt en sak HV måste göra MYCKET bättre och det är att klara av Brynäs hårda och eviga press. HV har extremt svårt att hantera att man har så otroligt lite tid på sig med pucken. Det är enligt min mening den stora och främsta anledningen till att HV inte lyckas få till sitt spel. En annan sak som måste bli mycket bättre är tekningarna. Även om man jämnade ut statistiken i förra matchen så tror jag att man typ vann 4 av 20 tekningar i första halvan av matchen och det håller ju inte att man ska behöva jaga pucken hela tiden. Särskilt dåligt tekas det i anfallszon. Här är Abbott frånvaro tyvärr ytterst kännbar.

Jag håller definitivt inte med de som tror att HV är trötta, mätta, har dålig inställning eller att HV skulle vara ett så mycket bättre lag än Brynäs. Väldigt lite av det som sker på isen stödjer sådana resonemang. Det är enligt mig nonsenssnack som tyder på låga idrottskunskaper i allmänhet och mycket låga hockeykunskaper i synnerhet. Det är inte främst HVs prestation detta handlar om. Det är helt enkelt så att Brynäs är så pass mycket bättre än förväntat som gör att det ser ut som det gör. Brynäs spelar helt rätt typ av hockey mot HV, men HV spelar inte helt rätt typ av hockey mot Brynäs (än så länge).

Jag tror att det var flera som underskattade Brynäs inför det här. Jag var en. Men jag har insett att Brynäs var och är mycket bättre än jag trodde och hoppades. Tyvärr tror jag även att HV underskattade Brynäs lite. Och att inse att Brynäs är så bra som de är och därmed anpassa taktiken tror jag är nyckeln till att vända denna matchserie. Att tuta och köra tror jag inte på. Det gjorde FHC och se hur det gick.

Jag har på inget sätt gett upp det här. Jag tycker det är både spännande och roligt att det är jämnt och tätt. Men jag tror samtidigt att vissa saker måste förändras för att nå det efterlängtade guldet!

Kom igen, HV!

Nädå! :laughing:

Önerud spelar enligt @HV71.

Christensen får betala för sin bleka insats senast, extraspelare idag

Att folk aldrig lär sig att aldrig räkna ut detta HV71. Ja, sett över tre matcher leder Brynäs välförtjänt, men vi hade faktiskt kunnat leda med 3-0 med lite medstuds.

Första målet blir otroligt viktigt. Brynäs är svåra att rå på när dom får medvind.

Jag har faktiskt haft en dålig känsla senaste 2 matcherna. Idag har jag en bra känsla. Vi kommer studsa tillbaks idag! :wink:

Håller med, dom har läst oss och det betyder att vi måste göra ett motdrag.