Final 4: Brynäs IF - HV71

vad är det utvisning för?

Domarna måste døma før båda lagen.

Inte bara før Brynæs.

inte en enda kommentar om den utvisningen från “experterna”???

jag fattar inget.

Vad hade du väntat dig :question:

I snacket innan denna match snackades det om hur disciplinerade brunäs varit som inte dragit på sig tvåor… är det verkligen så?

jag ser massor av grejor de kommer undan med…

Shit va nära

VAAAD HÄÄÄNDERRRR ??? :astonished: :astonished: :astonished: :astonished: :astonished: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

Fan va nära 0-1

Hur kan man ha sånt jävla flax? Jävla tur-Brynäs. :angry:

Var det nån som tyckte att Brunäs har en del flyt?

Hade brunäsaren inte petat på trissan hade stått 1-0. Äckelflyt.

Bra period av HV! Bara målen som saknas.

noterat: Dommaren gör tvärsäker wash out, när det är millimeter från att pucken går in och han OMÖJLIGT kan se det exakt som det är. Förbestämt? Hemmadommare, fel stryk det, brunäsdomare!

TVI!

Nära…

Hv måste sluta ta utvisningar i slutet av perioderna.

Starten av perioden var grym. Sista 7-8 min kom Brynäs in i det mer, hv måste vara mer kliniska i sina spelvändningar

Du kommer aldrig höra nån på Cmore, på allvar, kritisera domarnivån.
Tvärtom, de är opinionsbildare.

exakt vad skulle de sluta med i det läget? Kan du berätta för oss andra som inte ser, vad de skall undvika i det läget?

Bättre spel från HV än tidigare. Men det är ju helt jävla sjukt att man inte kan få in pucken!!! Svaga avslut och en pass för mycket.

BIF kommer mycket rakare på mål och skapar farligare chanser på ett snabbare sätt. Fattar inte att det ska vara så svårt för HV att plocka bort BIFs fjärdekedja. Dom snurrar ju upp hela HV på läktaren varenda gång de är inne.

Sen måste jag säga att Reese och Lehtonen är svaga i finalserien hittills. Står still och är ofta inte riktigt med när pucken kommer till dom.

Linus ser ut att ha skakat av sig förra matchen och det är ju bra. Men även om HV ser bättre ut än tidigare så är min känsla att BIF gör första målet. Och då är det rejäl uppförsbacke.

Första målet ja. Usch. Det blir så oerhört viktigt nu.
Hade hellre sett att man startade matchen på 1-1. :smiley:

Utvisning var tuff ja de håller jag med om men vart flera gånger denna serien som man tar utvisning i slutet av perioden
I just detta läge äre ungefär 50/50 de blir utv elr ej.

Visst jag håller med om experterna håller på Brynäs vad är nyheten? Men att domarna favoritiserar de tror jag ej på, Brynäs fått fler PP pga de åkt mer skridskor än hv och hv kommit efter o tagit utvisningar så är det.

HV har steppat upp. Inget mål (ännu), men bra spel. Här ska inte gratuleras till nåt jävla Brynäs-guld.