Final 4: IF Björklöven - HV71

Nu kan ju inte Rahimi sikta men om en kompetent lirare lyckats träffa ansiktet hade det varit varit intressant att se om det blivit avstängning.

Härligt med fredagsmatch , skål!

Håller med. Vore fel med avstängning när Rahimi för en gångs skull lyckas träffa pucken.

:laughing:

Saxat från JP
Fina gesten – HV71-supportarna får åka gratis till Umeå: ”Helt fantastiskt”

North Bank Supporters kunde inte skicka bussar till de två första bortamatcherna mot Björklöven. Blir det en tredje match i Umeå kliver HV71 och Smålandsbussen in och sponsrar så att supportrarna kan åka dit gratis.
– Det är ju jätteroligt och helt fantastiskt, säger Michael Agestav, vice ordförande i North Bank Supporters.

Inför den första finalmatchen i Umeå skrev North Bank Supporters på sin hemsida att man inte kommer kunna skicka några supporterbussar till Umeå med anledning av det höjda dieselpriset och det långa avståndet. För det beslutet blev supporterföreningen hånad av motståndarsupportrar.
HV71 leder finalserien mot Björklöven med 2–1 i matcher och under fredagskvällen spelas den fjärde matchen. Skulle HV vinna även den kan laget på söndag kväll säkra avancemanget till SHL hemma i Husqvarna Garden.
Skulle laget däremot förlora fredagens match kommer det bli ytterligare en match i Umeå.
Då kommer dessutom många HV-supportrar kunna resa till Umeå – helt gratis.

Det är nämligen så att Smålandsbussen och HV71 går in och sponsrar med två bussar till en eventuell match nummer sex.
– Jag visste inte att även HV går in och erbjuder gratisresa förrän du sa det till mig nu. Tidigare i veckan hörde Smålandsbussen av sig och ville erbjuda en gratisresa och även bjuda på lite mat på vägen. Det är ju jätteroligt och helt fantastiskt. Helt plötsligt har vi två aktörer som är beredda att ställa upp för oss, säger Michael Agestav, vice ordförande i North Bank Supporters..

Men du vill väl inte att det ska bli en till match i Umeå?
– Nej, exakt haha. Helst av allt vill jag ju att det avgörs på söndag men det är bra att veta om det blir så.

Agestav berättar att man i nuläget inte kommer ta emot några förfrågningar om att få en plats på den eventuella bussresan. Men om HV71 förlorar i kväll kommer supporterföreningen gå ut med information om hur man anmäler sig.
Andreas Davidsson sitter i HV71-styrelsen och nås på sin lunch för att berätta om hur beslutet växte fram – det hela började med Jönköpings-Posten.
– Jag läste en artikel om att North Bank Supporters ställde in resan. Jag tänkte att det där måste man lösa, vi måste ha våra fantastiska fans med oss.

Andreas tog kontakt med supporterföreningen och hörde sig för. Informationen om de gällande premisserna tog han med sig till styrelsen och där var gensvaret givet; det ska vi lösa.
– Det var en no-brainer med de fansen vi har. Det kändes som en självklarhet.

Andreas skrattar till och säger att han känner sig nästan lite irriterad över att North Bank inte hörde av sig till styrelsen och bad om hjälp – men bara nästan:
– Som sagt behöver vi ha våra supportrars stöd. Vi måste ställa upp tillbaka när de ställer upp på oss.
– Sen måste det sägas att vi hoppas att det inte blir någon match på onsdag! avslutar Andreas med ett skratt.

Man får ju nästan en tår i ögat. Fint av både Smålandsbussen och HV.

Det skall förhoppningsvis inte behövas.

Någon som minns när Lance Ward stod och brände av slagskott mot Luleå spelarna från egen zon under uppvärmningen? Minns inte vilket slutspel det var men tydligen hade en puck, oavsitkligt eller inte, riktats mot HV-spelarna dessförinnan. Vilken legend den mannen var! :laughing:

Du tror inte att detta var ett skämt på bekostnad av alla galna Lövenfans-konspirationsteorier om att HV köpt domarna och rent av hela allsvenskan?

Minns det mycket väl förstås. Började med att Luleå skickade iväg flera skott från egen zon mot HV-spelarna.
Lance Ward åker då fram till mittlinjen och fyrar av ett stenhårt skott i huvudhöjd, bara för att han kan och markerar.

En av dom hårdaste spelarna nånsin i Svensk hockey enligt mig.
youtube.com/watch?v=BDgWvJhT_cI

Så viktig match, varför inte spela den bästa målvakten? Jag vet Larsson vartr med hela säsongen och inte Åhmnan men han är bättre målvakt…

Hur vet du att han är bättre nu? Han har inte spelat på väldigt länge. Vore dumt att peta Larsson efter senaste matchen.

hahahah, vilka loosers. :laughing:

Nu kör vi, krossa Löven!

Nu kör vi!!!

Rööööööööööööööööööv

Allt annat än en bra start.

USELT

Fyfan vad dåligt

Årets försvarsinsats på den.

Fy fan vilken usel start.
Måste väl för fan vara redo när matchen börjar.