Final 6: Brynäs IF - HV71

Bara 2 vinster kvar till ett SM-guld, kom igen nu HV!

Så otroligt besviken med hur HV agerade i förra matchen, och ännu mer besviken på publiken. Det var ju stundtals dödstyst som om det vore en serielunk mot Rögle omgång 15.

Tillbaka till matchen tycker jag att Hv har sig själva att skylla. Dom pumpa på i en period och agerade som att det skulle räcka. Agerandet och inställningen i spel 5 mot 3 var det särklass sämsta jag sett under 22 år jag följt Hv och annat hockey. Så lojt, så långsamt. Man insåg rätt snabbt inget mål där och Hv kommer förlora matchen.

Nu är det långt ifrån kört. Vi är HV och vi ger aldrig upp! Men det hänger lite på gubbarnas inställning. Visst är det tungt med skador på Ullström, Abbot, Thörnberg och en Christensen i sitt livs sämsta form.

Nu gäller det att Arla steppar upp och kommer upp i samma form som han var innan. Hade gärna velat se en fortsättning med Arla och Ted men så som dom agerat i finalspelet är jag väldigt tveksam.

Kommer nog inte våga se matchen ikväll. Orkar inte ännu en besvikelse samt det kommer bli bittert att se ett annat fira guldet.

Hoppas av hela mitt hjärta att dom tar hem det ikväll med rätt jävla inställning så ses vi på plats i Jönköping på lördag!

Senaste förlusten kan delvis skyllas på Diabolics! Han lovade att ta av sig blommiga hatten som visade sig vara förlorarhatt men ändå satt han där med den ännu en gång :wink:

Några bekanta sprang på Oscar Sundh igår och han verkade helt övertygad om en sjunde match hemma. “Vi har två matcher kvar” sa han och verkade både avslappnad och superfokuserad på kvällens match.

Jag tror nog att coacherna inkl rutinerade Stephan “Lillis” Lundh har gjort sitt jobb att förbereda och kolla matchvideo och rita på tavlor. Jag vill se lite mer passion i båset under matchen. Alla som spelat någon form av lagsport om så i division 4 i innebandy vet hur mycket man kan lyfta sig med rätt engagemang från ledarna.

Tror Lindbom byter taktik från sargspel till skottislottetspel så det luktar vinst lång väg redan nu :sunglasses:

:sunglasses: :slight_smile:

Absolut ingenting att förlora idag! Bara full fart framåt dom gäller… hoppas stenhårt på vinst men betvivlar. Men om så blir fallet finns de inte en chans att vi förlorar en sjunde avgörande på hemmaplan. Fram med HV kallingarna nu pg79an för nu kör vi!!

Lite synd att man inte vågar testa Brännström, han hade kunnat bli en joker. Idag gäller det att sätta stopp för Brunäs spelvändningar, det gäller att göra första målet, det gäller att Linus gör sin bästa match, samt att Diabolics bränner förlorarhatten, då har vi en liten chans!

Brynäs hyllas redan i media, fansen är segervissa, skumpan är på kylning och guldhjälmarna på plats.
Spelarna har pressen på sig att det är idag de ska ta SM-guld. Kan vi få det första målet i Gavlerinken så tror jag Brynäs kan bli väldigt skakiga. Det är som Elias Fälth säger, den sista matchen är den svåraste att vinna.
För HV är förutsättningarna detsamma som inför förra matchen. Vi är fortfarande bara två matcher från ett SM-guld.

Först vill jag påpeka att man bör lämna min vinnarhatt utanför detta slutspel. Det är en fotbollshatt och som sådan är den helt okänslig för och mot hockey-utfall.

Jag har cashat in en förlust, baserat på förra matchens skrala målskytte. OM vi mot förmodan leder en bit in i tredje, dvs det man naturligtvis hoppas, då kommer mitt hjärta inte hålla, för hopp är bland det mest otäcka människan uppfunnit.

Jag tror HV har en bra chans att vinna idag. Pressen är borta från laget och ligger nu på brunäs axlar. Jobbigt dock att vi stadigt tappat ledare på isen. Det kan vara halmstrået som knäckte röfven.

fun fact: jag var i Uppsala imorse med min vinnarhatt. Den var alltså en timmes bilresa från jävle, innan den vände hemåt götet. Good or bad? Ingen vet.

i sugmore’s sändning ser det ut som alla i publiken är Lassgårds kusiner? :open_mouth: :unamused:

Nu jävlar kör vi över dem där ute med HVHOCKEY och trycker dit puckarna idag. En klassisk HV 2-0 ledning vill jag ha tidigt.

Har en känsla av att Oskar Sundh blir matchhjälte ikväll.
Vetefan var det kommer ifrån, men får gärna stämma.

Mäktig intro!

Not.

:laughing:

Lindbom och co har haft några dagar på sig att komma på en vinnande taktik. Idag blir det 100% anfall! …och 100% försvar. Alltså 200% HV71! :smiley:

Det är vad jag hoppas på iallafall.

Härligt med nationalsång. Det bör vi återinföra till varje match nästa säsong.

Du menar lite lätt inavel :smiley:

Brynäs har tryckt upp Guldmedaljer och AB Har tryckt upp SM Guld löpsedel :smiley:
HV Se till att dom hamnar där don ska dvs. i papperskorgen :exclamation:

Är nyfiken på om det finns några matchningsdrag som Lindbom kommer ta till idag.

almqvist headbuttar Alcen? :open_mouth: