Hade HV värvat Filip Larsson inför säsongen så hade man inte varit nöjd här på forumet. Han var så oerhört medioker i HV att man var tvungen att plocka in Åhman för att gå upp.
Jag skrev iallafall när valet föll på Brattström att vi lika gärna/hellre hade kunnat satsa på Larsson.
Sen att Filip Larsson skulle visa sig vara en av seriens bästa målvakter, och Brattströms seriens sämsta. Det kunde ingen förutse.
Men där handlar det väl återigen om brist på fingertoppskänsla från Nubben.
Jo utvecklingen Gistedt fått på Brattström måste vara rekord dålig. Det känns inte direkt som Ortio tagit steg. Vi får hoppas på att han lyckas göra Dichow till den målvakt han kan bli. Smart ändå att värva en målvakt som funkar med tränaren han har. Självklart skulle man gjort det med Larsson innan säsongen också.
Men som du säger väldigt lätt att vara efterklok, jag tror många inklusive mig var väldigt ärrade av Larssons spel under HA säsongen.
Dock svårt se att någon målvaktstränare kan göra några större förändringar hos en målvakt i Ortios ålder.
ingen jesse i hv
Eric Martinsson har 11p och 0 +/- i serietvåan. Är det någon som vet hur man ser på hans presentation?
Kollat en hel del Växjö matcher och tycker han ser lika blek ut som i hv. Spelar helt klart i en bättre omgivning och därav poängen skulle jag säga.
Tack! 0 i +/- när laget har +29 är lite anmärkningsvärt.
Medioker? Han var ju kung, forumet sket ju ner sig så fort man valde att ställa Gunnar i målet istället. Fanns väl ingen här som inte tyckte Larsson gjorde ett kanonjobb när han väl fick stå vad jag kan minnas.
Mordy,
Är du Filip Larsson?
I så fall, så tycker jag du har gjort det jättebra efter din låt oss säga relativt mediokra karriär i de finaste av färger. För att sedan göra det bra i Kristianstad. Men du behöver inte komma hit till forumet och säga att du faktiskt gjorde ett bra jobb? I så fall hade ett annat lag än Kristianstad anställt dig.
I Växjös omklädningsrum sägs “jävlar vad dålig han är” eller kanske inte där inne. Men folk som är där inne yttrar de orden…
Varför spelar inte Fantenberg i HV egentligen? Var det något som skar sig eller bara så att pengarna är bättre i LHC? Någon som vet?
Fan, grabben sjöng ju med i störst bäst och vackrast inför andra perioden senast ![]()
Han har spelat hela juniortiden i Hv, har en Frölunda-tatuering och spelar i LHC, gissar att pengarna är allt för honom.
Svagt minne skulle jag vilja påstå, när det gällde som mest (SHL avancemang) så var han inte alls bra. Vi fick ju låna in Adam Åhman!
Han var riktigt bra säsongen igenom, även slutspelet. Han vann väl två av tre matcher i slutspelet mot löven? Enda anledningen till att man tog in Åhman var ju för att man kunde mer eller mindre, fanns aldrig några argument för att just Larsson var för dålig. Allt handlade mer om att Åhman var en rutinerad SHL-målvakt som man hade tillgång till medans Larsson var ganska så obeprövad.
I HVs läge skulle även jag valt att ta in Åhman och plocka det säkra framför det osäkra, hur bra Larsson än presterat tidigare matcher. Allt för att undvika HA. Man såg att Larsson verkligen hade något på gång vilketsom, krävdes en synskadad mullvad för att inte förstå att han skulle ta stora kliv! =)
Hade vart riktigt kul att vara en sån talang som Filip är just nu, men tyvärr tog min hockey-kärriär slut i målet när jag var 18 haha ![]()
Jag tror din bild kontra forumets generella bild matchar dåligt. Riktigt dåligt. Larsson var verkligen en mv som hade talang men blandade och gav något otroligt. Att inget SHL-lag plockade honom är en faktor som stärker den tesen. Men absolut hade Larsson riktigt fina ups och räddade oss också flera gånger, men extremt mycket skott blev det returer rakt ut på.
Han håller på Frölunda, anledningen till att det blev HV under juniortiden är att Frölunda inte var intresserade då (säkra källor på detta). Men precis som någon skrev spelar han där lönechecken är störst, inte svårare än så
Elvenes berättar som sin ”hemska” tid i HV.
Bullshit.